Beantwoord

Hoe moet ik mijn snijwonden verbergen


  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy.
Hoe moet ik mijn snijwonden verbergen. En ga niet zeggen van je moet stoppen want dat weet ik.
Ik heb nu sins een paar weken hulp en doe er alles aan om te stoppen. Ma heb soms zulke kut momenten dat ik soms weer ga snijden.
Het word nu weer warmer en mijn moeder wil dat ik weer korte mouwen ga dragen (ze weet dat ik heb gesneden maar niet dat ik nu weer snij) ik heb volgende week weer gym en wil niet dat ze het zien op school.
Het is op mijn onderarm niet bij mijn pols. Het is te diep voor make-up.
En als ik straks als enige lange mouwen ga dragen gaan ze vragen waarom. En ik kan die vragen er nu niet bij hebben.
Dit zijn de wonden. Ik weet niet welke smoesjes ik moet verzinnen 😪 als mijn moeder dit ziet gaat ze echt flippen
icon

Beste antwoord door Anonymous 20 April 2019, 00:02

Bekijk origineel

12 reacties

OMGGG wat super erg om dit te lezen van je ..

Ik voel je pijn en stres... ik leef met je mee.
Maar heb je zelf een dokter? Een dokter kan je ook helpen met problemen een oplossing voor je vinden en je ma hoeft dat niks ervan af weten.

En als je dit aan je dokter laat zien zeg, maar als je een vaste dokter hebt ofzo, kan je aan je dokter vertellen wat er is gebeurd hoe en waarom je dit bij jezelf hebt gedaan..

En ik zweer je dat een dokter niks gaat door vertellen aan je ouders enzo..
Ik ga na de vakantie een praat afspraak maken met mijn dokter maar dan moet alleen mijn nep ma de dokter bellen, want ik heb een vaste dokter bij mij.

En zei alleen tegen mijn nep ma dat ik met de dokter een afspraak wil maken okm alleen wat willen praten.
En zei daarna dat het haar helemaal niks aan gaat wat ze wilt weten waarom ik naar mijn dokter ga voor een praat afspraak.

Ben vergeten wat en waarom ik naar haar toe wilde gaan.

Ik kan vaak van binnen een paniek aanval hebben enzo.. neem het niet al te kwalijk. *paniek aanval!* (omdat ik groot en deels ben vergeten waarom ik naar haar toe wil.. ) *meer in paniek*😱😰😩🤯😩😩😢😫

Want hoe ik mijn snees heb gekregen is +ik probeer het zo kort mogelijk uit te leggen.

Vroeger enzo ben ik geadopteerd en mijn nep auders zijn ook een stel kip zonder koppen vooral als het om mij draait en denken dat ik een zak vol met troep ofzo ben.. bla bla bla etc.
En dus door hun raak ik meer beïnvloed door nachtmerries over hun enzo.. En op een nacht omdat ik ze zo veel haate.. kon ik zwetend van die nachtmerrie wakker en toe zag ik alleen maar 1 oplossing...

Om mijzelf te haten door die kippen zonder koppen enzo sneed ik mezelf.

Ik was tussendoor helemaal uit balans om weer bij zinnen te zijn..

Ik begon meer als een psyco te zijn en geobsedeerd te zijn met scherpe dingen enzo..

Mat heb helaas later paar dagen of weten later weer het gedaan.. volgens mij 1 of 2x gesneden gedaan...

Maar omdat hun mij in mij minder jeugd echt mij proberen te beïnvloeden en bla bla shizzel dat ik hier ben beland in dit jaar....

Ik heb ook echt kapot veel moeite on toch te blijven leven...

Maar echt omdat hun mij meer zien als een zak troep haat ik ze nog steeds terwijl HUN mij MISSELIJK MAAKT DOOR OM MIJ ZO KWAAD MPGELIJK TE MAKEN..

En natuurlijk ergere dingen waren met mij door hun ge kregen ofzo.. bla bla bla.
Hey!

Ik ben al heel blij te lezen dat je hulp hebt en probeert te stoppen. Doe zo verder, ik geloof in je!

Ik snap dat je bang bent dat je mama ze weer ziet. Ik denk echter dat het voor jou wel een hele opluchting zou zijn als je er toch eerlijk over zou zijn tegen haar. Ze zal dan waarschijnlijk wel even schrikken, maar ze weet dat jij hulp krijgt. Op die manier hoef jij tenminste niet de hele zomer te stressen. Vertel haar zeker ook dat je er alles aan doet om te proberen stoppen!

Enkele andere manieren van verbergen voor bv. gym zijn:
  • Teken op je armen met stift/laat henna zetten
  • pleisters
  • verband
  • De kat, gevallen,... smoesjes dus
  • doe alsof je een 'koukleum' bent (dus nog steeds koud hebt)
Zorg er steeds voor dat je de wonden goed verzorgt of laat verzorgen. Als je dit niet doet krijg je grote littekenes die erg zullen opvallen.
Als je nog eens zo'n slecht moment hebt waarbij je het gevoel hebt te willen snijden, bekijk dan eens deze lijst.
Probeer te denken waar je dit doet (het stoppen), probeer je in te beelden dat anderen verdrietig worden om jou pijn te zien hebben.
Ken je "the butterfly project"?
Hier vind je wat dit is. Dit kan je helpen te stoppen en daarnaast zijn de wonden die er reeds zijn minder zichtbaar.

Je kan het!
Groetjes
Lot
Maar eigenlijk wisten ze wat later ofzo toen ik alleen tegen mijn nep pa liet zien ofzo...

Ik had het niet moeten doen...
Wwant dankzij door dat ze mij in mijn jongere jeugd echt alles hebben verpest en denken steeds weer over beschuldigingen tegen mij en bla bla bla shizzel..

Maar ik draag vaak zwart witte kleding en dat mijn arm s o ms niet opvalt met mijn littekens enzo. Bla bla bla bla etc.

Beter mijn arm dan been.. dat geef ik wel toe als ik uit 2dingen moest kiezen enzo.

Want echt door dat ik toch had gedaan en nog steeds hun erger haat zit ik allemaal in de nesten dat ik naar mij E.M.D.R, terapuit, School begeleider zo iets dat hij of zij ook je helpt enzo...

EN THUIS OOK NOG MET DAT KLOOTE GEDOE DAAR...

HET IS AL TE VEEL.. WTFFFFFF.
Sorry voor dat.. ik had het eventjes nodig, neem het niet al te kwalijk graag.

Groetjes Jade.
Heyy bedankt ma ik kan niet naar de dokter. De dokter en mijn ouders zijn goede vrienden dus het komt dan toch weer bij mijn ouders terecht.

Dat met dat tekenen enzo vind ik wel een goede. Ma voor thuis heb ik er niks aan. Als ik thuis verband enzo ga dragen weten mijn ouders al meteen dat ik weer gesneden heb.

Ik verzorg mijn wonden niet dus het blijft nog wel ff zitten.
Dat word dus lange mouwen dragen😪
En dat met die butterfly project helpt ook nii want dat had ik al geprobeerd
Hey,

Ken je de insectenplaatjes van de appie? Perfecte camouflage als je het mij vraagt. Er zit nu ook een of ander beest over mijn littekens 👍🏻

Waarom mogen je ouders het absoluut niet weten dat je jezelf weer hebt beschadigd? Het kan best bevrijdend zijn om het ze 'gewoon' te vertellen. Het is niet erg dat je bent teruggevallen, dat overkomt zo veel mensen!

Als je over straat gaat, kun je ook een blouse dragen. Dit zijn dan wel lange mouwen, maar wel luchtig, dus veel mensen kijken daar ook niet raar van op.

Bij gym kun je misschien een brace of iets dergelijks aanschaffen die over je arm gaat. Dan kun je zeggen dat je een blessure hebt.

Heb je je hulp wel verteld van het snijden en het terugvallen? Misschien hebben zij nog nuttige tips voor je!

Gr. Pin
En brace is ook geen slecht idee, vooral deels kan je gym meester of juf wel echt geloven in de leugen met die brace km je arm en zeggen dat je iets hebt geblesseerd, vandaar die brace...

Je kan op zich een poging wagen, maar ik denk echt wel dat het werkt die brace en een nepblesure aan je arm en zeggen tegen je gym juf of meester.
heyy
echt heel vervelend om te horen dat het zo slecht gaat soms...
ik snap dat het irritant is om te horen dat je moeten stoppen!! want daar had je zelf nog niet over nagedacht ofzo.... een vriendin van mij deed het ook en zij deed bij gym gewoon een sport trui aan of een croptrui zo is het vaak toch wel wat luchtiger en deze heeft lange mouwen. en als mensen hier vragen over stellen zeg je gewoon dat het je gym outfit is want ja iedereen zo zijn eigen stijl toch?!!

ik vind het btw heel goed van je dat je het hier bespreekbaar maakt die vriendin waar ik het eerder over had maakte er een instagram account voor en vertelde daar de dingen die haar dwars zaten... ze kreeg zo veel liefde over dr heen!!! want je staat er echt nooit alleen voor!!!

anyways als je ooit een keertje wilt praten met een persoon die er geen meningen over geeft i'm here!!

xx
@Pin
heyy. Omdat ze dan alleen maar vragen gaan stellen waar ik het antwoord niet op weet. Ik wil het ook liever niet aan mensen laten zien. En als ik het dan vertel dan vragen ze het wel 10x per dag ofzo mag ik je arm zien🙄
Ik snap het dat je het liever niet laat zien en dat is ook oké. Als je je er niet oké bij voelt, hoeft dat niet.

Je bent bang dat je ouders dan veel vragen zouden stellen en het zouden willen zien. Als je geen antwoord weet op een vraag, kun je dat ook zeggen. Dat is helemaal niet erg.

Ik snap wat je bedoelt.

Gr. Pin

Ik snap het dat je het liever niet laat zien en dat is ook oké. Als je je er niet oké bij voelt, hoeft dat niet.

Je bent bang dat je ouders dan veel vragen zouden stellen en het zouden willen zien. Als je geen antwoord weet op een vraag, kun je dat ook zeggen. Dat is helemaal niet erg.

Ik snap wat je bedoelt.

Gr. Pin

Kort uitgelegd.... ze weten ervan af maar echt hun schuld dat ze zit mijn hebben laten flikken.

Ik vertrouw ze ook niet meer steeds meer en meer door wat andere redenen.

Heyy bedankt ma ik kan niet naar de dokter. De dokter en mijn ouders zijn goede vrienden dus het komt dan toch weer bij mijn ouders terecht.

Dat met dat tekenen enzo vind ik wel een goede. Ma voor thuis heb ik er niks aan. Als ik thuis verband enzo ga dragen weten mijn ouders al meteen dat ik weer gesneden heb.

Ik verzorg mijn wonden niet dus het blijft nog wel ff zitten.
Dat word dus lange mouwen dragen😪

Als jij naar de dokter gaat en zegt dat hij zich aan zijn zwijgrecht moet hoeden omdat jij er al mee bezig bent en mee geholpen word. En dat je niet wil dat je ouders gaan flippen. Dan mag niks zeggen doet ie dat wel dan ovrtreed hij eigenlijk gewoon een best hele strenge wet.

Reageer