Vraag

Hoe maak ik de vriendschap hechter?

  • 23 March 2018
  • 6 reacties
  • 261 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

Ik ben bevriend geraakt met een jongen. Hij is heel aardig en we hebben veel gemeen. Tot nu toe hebben we alleen contact over social media. We hebben elkaar wel in het echt ontmoet. We zien elkaar ook op evenementen in de buurt en dan maken we vaak een leuk praatje.

Ik vind hem niet leuk en hij heeft een vriendin. Ik wil wel een keer met hem afspreken, maar omdat onze vriendschap nu nog zo pril is wil ik het niet ongemakkelijk maken. Ik weet ook niet zo goed hoe ik het moet vragen zonder het ongemakkelijk te maken of hem de verkeerde indruk te geven (dat ik hem leuk vind, wat niet zo is). Ik wil graag dat de vriendschap verder uitgroeid, maar ik heb geen idee hoe.

Ik vind dit heel moeilijk, omdat ik veel vrienden ben verloren (ze zijn niet overleden, maar door ruzies etc.) Ik heb op dit moment nog maar 1 echte vriendin waarvan ik weet dat ze me niet in de steek laat. Toch voel ik me weleens alleen, dus ik wil deze vriendschap niet meteen verpesten door miscommunicatie.

Hebben jullie tips?

Bedankt voor het lezen en wellicht wel antwoorden,

xo Anonymous_22

6 reacties

Hoi!

Als je eens met hem wilt afspreken, maar je wilt niet de indruk geven dat je op date wilt, kun je vragen of je vriendin meekomt. Met jullie drieën kunnen jullie ook leuke dingen doen. Volgens mij is het dan wel duidelijk dat het vriendschappelijk bedoeld is. Jullie kunnen later, wanneer jullie vriendschap gegroeid is, met twee afspreken.

Kan je met je vriendin hierover praten? Misschien heeft zij nog wat goede tips.

Groetjes
x
@100divergent11 wij hebben niet dezelfde vrienden. Dus dat wordt lastig en ongemakkelijk. Misschien is het vanzelfsprekend hoe je iemand vraagt om af te spreken. Maar ik vind het moeilijk om mensen te benaderen.
Hoi,

Ik vind het altijd jammer dat deze misvattingen ontstaan voordat ze überhaupt zijn gebeurd. Een jongen en een meisje kunnen prima vrienden zijn zonder verliefd te zijn / worden. Daarbij, 2 meiden en 2 jongens kunnen ook verliefd op elkaar worden, maar daar is niemand dan weer bang voor...

Maar goed. Ik zou gewoon jezelf zijn en hem net zo benaderen als je bij iedere andere vriend doet. Hij merkt vanzelf wel aan je dat je alleen vriendschap wilt! Ik denk trouwens ook niet dat je heel veel fout kunt doen aan 'Hey, zullen we een keer afspreken?' Of zoiets.

Maak je geen zorgen!
Gr. Pin
@pin Hi,

heel erg bedankt. Mijn probleem is altijd dat ik te veel ga nadenken over wat andere mensen gaan denken en niet het verkeerde opvatten. Bedankt voor de feedback!

xo Anonymous_22
Hoi !

Zoals Pin al zei kan je perfect een normale vriendschap hebben met een jongen als meisje . Ik snap het wel dat je erover gaat nadenken , dat is erg vervelend , maar wil wel zeggen dat jij de heel goede eigenschap hebt dat je enorm veel empathie hebt !
Gewoon blijven afspreken , ik denk dat hij dat ook wel logisch vindt aangezien hij een vriendin heeft en ook met jou bevriend wil zijn , waardoor er weinig kans is op miscommunicatie .

Succes !
groetjes , Lot
@xlotx erg bedankt! Ik moet gewoon niet te veel nadenken en het gewoon doen.

Reageer