Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik professionele help krijgen zonder dat mijn ouders het weet?

• October 7, 2026
  • 1 reactie
  • 9 Bekeken

Lennon

Hoi, ik ben L, een transgender jongen van 13 jaar oud

Even wat context, ik ben heel erg actief online en heb veel online vrienden, jammer genoeg omdat ik werd opgevoed door de internet vind ik mijn online vrienden belangerijker dan echte vrienden
mensen in het verhaal; D, 15 jarige jongen, L, 19 jarige man, S, Bijna 17 jarige man, M, 14 jarige meid
Dit zijn voornaamelijk mijn beste vrienden online. S heeft mij geintroduceerd aan L en M, is al vrienden lang met D maar ik kende D voor hem

Extra:
Ik hou van vedrietig zijn, ik weet niet waarom, ik heb hoog waarschijnlijk stoornissen.

backstory:
1, Mijn ouders hadden al uitgevonden dat ik mezelf snee zinds de eerste, ze boeide het niet totdat ze bewijs vonden, ze zijden dat ze een kinder psycholoog voor mij zou halen (die was aangebod in de eerste door mijn mentor) als ik naar me nieuwe school ging (werd gepest vorig jaar heel erg, ouders boeide niet over het tot de einde van de jaar) maar ze hebben het vergeten, or ze liegde gewoon, ik heb nu nogsteeds geen support systeem, en ik wil niet dat mijn moeder erachter komt dat ik erger ben geworden, zij haat mij voornaamlijk en gaf mij scherpe dingen expres, ofzo dat ze wilt dat ik dood ga. Ik had al zelfmoord meerdere keren gepleegd en ze wisten dat ook, boeide hun niet echt! Mijn moeder haat het feit dat ik transgender ben en noemt mij expres vrouwelijke termen en mijn naam haardop, ik werd er ook erg van gepest in de eerste door het en ook in groep 8, ik kan nooit echt mezelf zijn en het irriteert me echt, ik haat het om in het vekeerde lichaam te zijn met de veekerde puberteit

2, Voor het laast, één week geleden, zat ik ofzo in een episode, ik verwonde mezelf best vaak, ‘diep’ ook soms, ik zocht voor help van mijn online vrienden, ik had echt niemand, ik vetrouw de zelfmoord hotline ofzo niet en ik word er para van omdat ik weet dat ze mijn locatie kunnen vinden. Ik zat in een paniek D te berichten en oppeens berichte hij niet meer terug, maar ik stuurde ook gekke berichten, ik was zo erg in een paniek dat ik gewoon aan het smeken was dat hij mij terug kon berichten, maar hij heb DND aan op zijn telefoon. Toen hij niet terug berichte werd ik helemaal meer gek en snee mezelf, ik berichte toen L in een paniek en hij wist ook niet wat hij moest doen, hij hebt zijn eigen problemen en was niet zo sociaal omdat hij op zijn medicijnen was, na dit en ik viel in slaap ging ik veder met mijn dag en toen ik thuis kwam van school was ik aan het gamen met andere vrienden, maar ik berichtte S vaak wel door de dag, S reageerde droog of helemaal niet dus ik natuurlijk, een paniekerige kut, vraagt of hij mij wel aub leuk vind, asin vriendschap.

Ik zat minecraft te spelen met andere vrienden dus hij vertelde mij “focus op mc spelen met je vrienden gast” en ik zij “ik kan niet focusen omdat jij niet antwoord geeft” na wat pushen enzo vroeg hij mij om dag te zeggen en ik zei het en opeens werd ik geblokeerd op alle platformen, nadat ik op mijn alt ging en ik vroeg waarom zei hij dat hij moe was, ik bedoel ik verwacht het wel, maar L en D had alles vertelt over hoe ik hun vroegde voor hulp enz en dat irriteert me echt, ik heb dus een pact gemaakt met S dat ik professionele hulp zou krijgen en ik zou niet meer venten tegen mijn online vrienden (ook zijn, hij is irriteert dat ik heb gevent tegen L), en als S erachter kwam datik weer ventde tegen mij vrienden dan zou hij mij weer blockeren. Ik nu heb alleen 1 vriendin om te naar venten, dat is M, S weet niet dat ik vent tegen M in de eerste plaats. Ik wil echt zo graag hulp krijgen, zo graag, maar mijn ouders zijn de probleem, ik kan niet professionele hulp krijgen zonder hun toestemming en ik wil kinderbescherming ofzo ook niet bellen, ze zouden zowiezo gepikt zijn omdat ze wiet en meer drugs doen en het is makkelijk te pakken voor mij, Ja ik heb sigaretten gesmoked en ze waren zo makkelijk om te pikken mr ik doe het niet meer
Ook heb ik de materialen voor zelfbeschadiging enzo weggegooid dus maak geen zorgen maar de neiging is er altijd!
Kindertelefoon is de enige plek waar ik echt erover kan praten en ik voel een beetje stom om dit forum te gebruiken maar ik MOET wel help, ik heb al de afgelopen jaren verspilt aan depressie

Ik wil gewoon uit dit huis zo graag en miss bij me tante leven maar ik zie haar nauwelijks en ze hebt al 2 jonge kinderen met een klein huis
hoe kan ik nou professionele hulp krijgen zonder mijn ouders toestemming??
Ik word steets meer depressief elke dag en ik kan het niet meer aan, waarom ben ik zo? wat heb ik gedaan om dit te verdienen???/
Ik wil echt gewoon dood zijn om niet meer een probleem te zijn in mensens leven, ik drain gwn iedereens energie want ik kan nooit beter worden

( tekst iets aangepast door De Kindertelefoon, we verwijderen details over zelfbeschadiging die triggerend voor anderen kunnen zijn )

1 reactie

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • October 7, 2026

Hi Lennon, Sorry dat dit je moet overkomen, maar elk verhaal heeft een goed einde ❤️

Wat als eerste in me opkwam was samenwerken met je tante zodat je hulp krijgt en zelfs mogelijk uit huis kan en een vervanger vinden voor je verslavingen en je verspilt geen jaren, je hebt het ongelofelijk moeilijk maar zolang dat vuur nog brand om gewoon hulp te krijgen moet je door blijven gaan! (Niet onderdrukken fz)

Succes..... Ik bid voor je