Skip to main content
Vraag

hoe blijf je clean

IdkMyName
Forum|alt.badge.img

hoe blijf ik clean want het wordt weer warmer en dat betekend t-shirts maar ik kan er gwn niet mee kappen idk waarom

2 reacties

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 533 reacties
  • 31 maart 2025

Sh is verslavend. Heb er zelf ook een hele tijd mee gewosteld maar ben nu clean. 

Mijn tips zijn om het steeds uit te stellen, nu niet nog 2 uur wachten en iets anders gaan doen, na 2 uur, pff nee nog niet etc. En afleiding, kan heel erg helpen. 

Meestal doe je sh voor een reden, wat is jouw reden? En zijn er andere gezonde copingsmechanismen die je kan proberen? 

Succes!!

Liefs,

Silence 

IdkMyName
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 12 reacties
  • 31 maart 2025

@Silence mijn redens zijn vooral als ik gefrustreerd/boos/verdrietig wordt over wat dan ook maar doordat tijdens argumenten met mijn ouders er steeds door me heen gepraat wordt als ik mijn mond open trek en dan ben ik meteen ‘brutaal’ en “een ondankbaar kind’… ook wuift mijn vader de hele rijd mijn gevoelens weg met dingen zoals “maar als je hier last van hebt kan je dat toch helemaal niet doen” “je probeert het niet eens” en ja daar had ik een tijdje geleden dus echt genoeg van en nu telkens als er zo iets gebeurd ga ik automatisch in plaats van voor mezelf opkomen mezelf straffen, ik weet niet of er andere dingen zijn die helpen want tot nu toe heeft niks anders geholpen dan dit

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen