Vraag

het is weer zo ver

  • 18 February 2021
  • 27 reacties
  • 519 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Ik ben er nu echt klaar mee ik heb gewoon maar 5 dingen maar het voelt voor mij echt heftig kan iemand me helpen Plz hier zijn ze :

1.Me crus wilt me niet denk ik 

 

2.Mij vriendin haat me omdat ik zij dat ik me echt ku* voelt dat ze tegen me ouders zij dat ik het opnieuw wauw doen  met het bedoel ik zelfmoord 

 

3.Ik heb heel me rug open gehaald 

 

4.En ik ben echt zo klaar met het eeten ik eet niet of heel veel is dit misschien een prodleem 

 

5.Ik heb mezelf een soort van nieuwe poging gedaan door 1 liter water te aten maar dat werkt  niet en nu ben ik zo misselijk 

 

Bedankt dat je dit voor mij wilt lezen

 

Wil je me helpen maakt niet uit met hoe veel problemen  

 

O ja het pesten is gestopt ik weet niet hoe maar het gebeurt niet meer 


27 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Ik ben er nu echt klaar mee ik heb gewoon maar 5 dingen maar het voelt voor mij echt heftig kan iemand me helpen Plz hier zijn ze : hi jimmy112 ten eerste zijn 5 dingen best wel veel en ik ga je proberen te helpen.

1.Me crus wilt me niet denk ik owh dat is vervelend maar het kan nou eenmaal gebeuren, iedereen loopt wel eens een  bauwtje. Dat is natuurlijk stom maar na een tijdje vindt je wel weer iemand anders zo gaat dat nou eenmaal.

 

2.Mij vriendin haat me omdat ik zij dat ik me echt ku* voelt dat ze tegen me ouders zij dat ik het opnieuw wauw doen Dan is ze niet echt een begripvolle vriendin. Ik snap wel waarom ze zo denkt want zij wilt gewoon heel graag dat je blijft leven en als je zegt dat je het weer wilt gaan doen dan denkt zij waarschijnlijk dat je niet je best doet om proberen te leven. Ik zou ook heel graag willen dat het weer veel beter met je gaat maar ik snap wel dat dat niet zomaar kan en dat het tijd nodig heeft. 

 

3.Ik heb heel me rug open gehaald 

Ja dat is niet zo handig, zorg dat je het goed schoon houdt en verder weet ik niet echt wat ik hier over moet zeggen.

 

4.En ik ben echt zo klaar met het eeten ik eet niet of heel veel is dit misschien een prodleem Ja dit zou weleens een best belangrijk probleem kunnen zijn. Het zou kunnen dat je een eetstoornis hebt of dat het te maken heeft met je depressie sommige mensen gaan dan namelijk ook anders eten. Ik zou er met je ouders of andere mensen die je vertrouwd over praten of anders even naar de huisarts gaan.

 

5.Ik heb mezelf een soort van nieuwe poging gedaan door 1 liter water te aten maar dat werkt  niet en nu ben ik zo misselijk  Ja het is vervelend dat je misselijk bent maar dit gaat vanzelf wel weer over. Probeer alsjeblieft niet meer jezelf van kant te maken. Want lieve jimmy ik geloof in jou, ik geloof dat het moeite gaat kosten, ups en downs, maar ik geloof dat jij sterker bent dan je depressie..

 

Bedankt dat je dit voor mij wilt lezen

graag gedaan en jij bedankt voor de tips die je mij altijd geeft, en door jou snijd ik mezelf al een tijdje niet meer, ik weet het het klinkt een beetje raar dat dat ineens is maar je hebt me echt geholpen.

 

Wil je me helpen maakt niet uit met hoe veel problemen  

ja altijd

groetjes sillie78<3

 

Reputatie 4
Badge +3

oh sorry ik heb het stukje  met pesten niet gezien, yess wat fijn dat dat is gestopt!!

Reputatie 5
Badge +6
  1. Er zijn genoeg vissen is de zee…
  2. Dat is toch niet jouw probleem, maar alsnog, zeg het tegen je ouders…
  3. Gewoon niet doen, probeer elk scherp voorwerp dat je in bezit hebt, helemaal onbruikbaar te maken…
  4. Daarvoor zou ik naar de huisarts gaan, je zou anorexia kunnen hebben
  5. 1 Liter water? Als je dat in 1x drinkt ga je echt niet dood, je lichaam heeft 2-3L per dag nodig, je voelt je inderdaad misselijk, maar dat gaat wel over.…

Goed dat het pesten is gestopt, gewoon uit het niets, maar ik zeg het weer, VERTEL HET AAN JE OUDERS!! Je hoeft er echt niet bang voor te zijn, ze zullen je alleen maar willen helpen, groetjes, 

-flopflop14 

Reputatie 3
Badge +3

Tanks voor de aardige antwoorden maar is er een optie dat ik het tegen niemand zeg maar het toch goed met me komt

 

Reputatie 4
Badge +3

ehm het zou kunnen dat het lukt zonder het te vertellen, ik zelf heb het ook nog niet bij mij verteld. Maar het helpt vaak wel bij mensen om het te zeggen maar ja het zou kunnen dat het lukt zonder het te vertellen aan je omgeving.

Badge +1

Ik ben er nu echt klaar mee ik heb gewoon maar 5 dingen maar het voelt voor mij echt heftig kan iemand me helpen Plz hier zijn ze :

1.Me crus wilt me niet denk ik  Dit gevoel heb ik ook gehad. Het is een naar gevoel maar je weet het nooit zeker. Met valentijn had ik een kaartje gemaakt voor mijn crush en uiteindelijk vond hij mij wel leuk dus maak een kaartje of vraag het aan haar/hem of hij/zij je leuk vindt? Het is natuurlijk wel eng maar je kan bijvoorbeeld een briefje maken in het geheim en vragen of zij/ hij je leuk vindt

 

2.Mij vriendin haat me omdat ik zij dat ik me echt ku* voelt dat ze tegen me ouders zij dat ik het opnieuw wauw doen  met het bedoel ik zelfmoord Als zij je gaat snitchen dan is dat echt niet nice. ze wil natuurlijk wel dat jij je beter voelt en  dat snap ik heel goed. Misschien moet je met haar praten. Ik heb me ook ku* gevoeld en ben nu terecht gekomen bij een Pschycholoog. Misschien moet je met iemand praten en dan vragen of je naar een pschycoloog kan want dat helpt echt. Je kan daar ook met al je problemen komen en alles blijft geheim.

 

3.Ik heb heel me rug open gehaald  Hoe heb je het voor elkaar gekregen als ik vragen mag? Als je doorgaat met zelfverwondingen dan komt er uiteindelijk iemand achter. Weten je ouders/verzorgers het? En waarom doe je het? voel je je daar fijn bij zo ja? Dan moet je het langzaam gaan afkappen. Want het wordt anders een verslaving? Zit je trouwens nog te roken en te drinken? 

 

4.En ik ben echt zo klaar met het eeten ik eet niet of heel veel is dit misschien een prodleem Hoe komt het dat je niet wil eten?

 

5.Ik heb mezelf een soort van nieuwe poging gedaan door 1 liter water te aten maar dat werkt  niet en nu ben ik zo misselijk Het domste wat je kunt doen is een einde aan je leven maken. Je bent nog heel jong en hebt nog zoveel te leren en uiteindelijk kan je later (als je mensen kent die het zelfde doen) ermee helpen. 

 

Bedankt dat je dit voor mij wilt lezen

Geen probleem=) als je ergens mee zit je kan mij altijd bereiken.

 

Wil je me helpen maakt niet uit met hoe veel problemen  

Je kan altijd op me terugvallen als je wil, ik vind het fijn om mensen te helpen

O ja het pesten is gestopt ik weet niet hoe maar het gebeurt niet meer 

Fijn voor je. Liefsssss Zizabij=)

Wil je me op de hoogte houden?

 

Reputatie 3
Badge +3

 
(onnodige quote verwijderd)

Hi 

1. Ja het is een jongen maar ik vroeg zou jij met een jongen willen kussen en hij zij overduidelijk nee dus dat woord het niet

 

3. Ik heb het voor elkaar gekregen met een scheer mes En me rug heel vaak langs een scherpen punt laten gaan

 

4. Ik vind mezelf dik en woord misselijk als ik al naar eten kijk en als ik is een koek eet eet ik 3 dagen zo wat niks heel mIs een banaan ik moest is overgeven toen ik mezelf met kleren  zag 

 

5. Het maakt niets uit of ik sterf

 

 

Reputatie 4
Badge +3

hey jimmy112

Doe anders een keer een BMI test bij voedingscentrum.nl ofzo daar kan je zien hoe je ervoor staat en daar zijn tips om gezond te blijven.

En het maakt zeker wel uit of je sterft, voor je omgeving is dit heel erg en voor mij en de anderen mensen hier ook.

veel liefs sillie78:heart:

 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Jimmy112,

ik heb tot nu toe nog niet gereageerd op jouw topics, ik vind het zo heftig wat je allemaal schrijft. Ik durfde het gewoon niet. Ik kan er heel slecht tegen als ik andere zie lijden, en zelfs als ik achter mijn computer zit, en ik je helemaal niet ken, voel ik me verdrietig. Gewoon omdat ik me realiseer hoeveel pijn sommige mensen moeten verdragen. Het spijt me echt voor je, en ik hoop dat je je snel beter zal voelen. Nu ga ik toch even kijken wat ik voor je kan doen.

Hoe ben je te weten gekomen dat je crush je niet wilt? Doordat hij niet met een jongen wilde zoenen? Liefde is niet alleen zoenen, misschien heeft hij nog helemaal niet nagedacht over het idee dat hij ook op jongens zou kunnen vallen. Dan heb je hem zo overvallen dat hij uit schrik hard nee riep. Dat had ik ook, toen een vriendin mij vroeg of ik gay was riep ik zo hard nee, dat het wel een ja moest zijn. Ik schrok gewoon van de vraag, het was mijn eerste aanraking met de lgbtq+. Naderhand ben ik er trouwens achter gekomen dat ik wel degelijk ook op andere geslachten val. Maar daar ging het niet over. Probeer in contact te blijven met je crush, een vriendschap op te bouwen en een beetje vertrouwd te worden. Zo kan het minder raar zijn om op een dag te laten zien dat je verliefd op hem bent. Je kan een beetje (voorzichtig) met hem flirten, door af en toe zijn hand aan te raken ofzo. Of iets anders. Ik heb hier niet echt veel verstand aan. Voor liefdesadvies moet je bij iemand anders zijn.

Ik snap dat je je heel vervelend voelt doordat je vriendin boos op je is. Het is niet fijn als iemand doorverteld waarvan jij wilt dat het geheim blijft. Maar ik snap het standpunt van je vriendin ook wel. Ze wil je niet kwijt Jimmy! Ik denk dat ze hoopt dat je ouders je kunnen beschermen. Wees niet boos op haar en wacht tot haar bui overwaait. Als ze echt je vriendin is komt het wel weer goed tussen jullie. Probeer in de tussentijd jezelf zo min mogelijk aan te doen. Dat is sowieso belangrijk. 

Zelfverwonding is nooit een optie. Je krijgt alleen maar meer problemen. Je moet verstoppen dat je jezelf verwond. Later krijg je littekens. Het doet pijn. Je hebt iets nodig waarmee je jezelf kan verwonden. Enzovoorts. Beter kan je jezelf straffen door je niet te verwonden. Als dat verwonden zo oplucht, dan is het toch geen straf? Dit heb ik trouwens gelezen in een nuttig topic van xLotx, wat ik weer heb gelezen door Flopflop14: deze. Kijk daar maar eens rond en probeer wat uit.

Dat je veel of juist weinig eet is nu misschien nog niet een probleem, maar het kan leiden tot een probleem. Bijvoorbeeld een eetstoornis. Probeer altijd voldoende te eten. En gezond, maar ongezond eten is beter dan niet eten (ik weet niet of dit waar is, dit zeiden mijn ouders altijd, ik at nooit) dus als je echt niks wilt eten kan je beter iets lekkers naar binnen proberen te proppen.

Het is inmiddels twee dagen geleden, dus ik ga er van uit dat de misselijkheid nu wel over is. Te veel water drinken is echt niet goed voor je. Het kan leiden tot een watervergiftiging. Waarschijnlijk was zoiets ook je bedoeling. Maar ik moet zeggen dat ik blij ben dat je alleen misselijk was. Hoe vaak moeten de mensen op dit forum nog tegen je zeggen dat het wèl uitmaakt of je sterft? Het lijkt alsof je iedere keer dat iemand dat tegen je zegt, 2 keer het tegenovergestelde tegen jezelf zegt. Jimmy, het doet me pijn als ik lees wat je jezelf allemaal aandoet. Net zoveel als je de anderen op dit forum pijn doet. En je familie, vrienden, wie dan ook. Er zijn echt wel mensen die om je geven. Probeer jezelf niet wijs te maken dat het niet zo is, want het is wel zo.

Fijn dat het pesten is gestopt! Dat is alweer een extra lichtpuntje aan de hemel.

Het komt goed met je, Jimmy, ik geloof in je.

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 3
Badge +3

@Paardebloem83 

onnodige quote verwijderd

Ik ben er net achter gekomen dat ik elke dag zo wat niks eet een koek maar 1 

En dat ik elke dag steeds zieker woord ik drink 3/4 liter water en het stome is dat ik gewoon niet minder water kan drinken en als ik meer eet ga ik echt neer ik weet niet echt wat ik nu moet doen 

O ja tanks voor de berichtjes erg lief het helpt redelijk ❤️❤️❤️❤️❤️

Reputatie 3
Badge +3

Ik doe ook nog zeep in me water als ik een liter at 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Jimmy,

fijn dat mijn berichtje een beetje heeft geholpen. Ik verwacht natuurlijk niet dat als ik iets zeg, meteen al je zorgen weg zijn, dus een beetje geholpen is goed.

Om wat beter te begrijpen in welke situatie je zit heb ik nog even je topics doorgelezen. Ook wel wat reacties, maar niet allemaal. Op een topic had je wel 39 reacties! Zie je nou hoeveel mensen je willen helpen? 

Maar goed, als ik het goed begrijp zit het zo:

  • Je snijdt, dit doe je omdat je gepest werd en een rotgevoel hebt. Het pesten is gestopt, maar het rotgevoel is er nog.

  • Ook rook je en drink je alcohol. Waarschijnlijk om het rotgevoel te vergeten.

  • Je hebt zelfmoordneigingen en zelfs al een zelfmoordbrief. Je hebt geen hoop meer. Je hebt tot nu toe nog geen zelfmoord gepleegd mede doordat je het je zusje niet wilt aandoen.

  • Je ouders denken juist dat het goed met je gaat, dat wil je zo houden, dus je moet tegen iedereen liegen dat het goed met je gaat.

  • Hiervoor en misschien nu nog steeds had je veel en vaak ruzie met je ouders. Zij vinden je brutaal. Jij bent bang dat je uit huis geplaatst wordt en naar een soort afkick-opvang wordt verplaatst.

  • Je twijfelde lange tijd over op wie je valt. Nu denk je het te weten (homo of bi, ik heb het niet gezien), maar je crush wilt je niet, denk jij.

  • Je vindt jezelf dik en eet hierdoor niet of heel weinig. Ook drink je veel te veel. Maar je kan hier niet mee stoppen.

Misschien staat het al ergens in een topic of reactie, maar daar heb ik dan even overheen gekeken. Al deze dingen samen zijn een optelsom van een depressie. De klachten van een depressie, en dingen die er voor zorgen dat je depressief wordt. Het zijn dus niet de zelfmoordgedachten die behandelt moeten worden. Maar je depressie, want dat is de oorzaak van je zelfmoordgedachten. Dingen die er voor zorgen dat je je al wat beter gaat voelen zijn de volgende:

  1. Probeer je ouders, broer, zus, een vriend of vriendin, of je mentor op school te vertellen wat er met je is.

  2. Of maak een afspraak met je huisarts als je liever eerst met een onbekend iemand wilt praten.

  3. Bewegen of sporten zorgt ervoor dat je je beter voelt. Ga bijvoorbeeld hardlopen of naar de sportschool.

  4. Drink geen alcohol, gebruik geen XTC, blow niet, en neem geen andere drugs. Dit is belangrijk voor je herstel. Alcohol en drugs kunnen je klachten verergeren.

  5. Probeer je niet schuldig te voelen, depressie komt heel veel voor.

  6. Verwacht niet te veel van jezelf, bijvoorbeeld dat je snel beter moet worden.

  7. Probeer regelmaat in je leven te houden. Ga op vaste (normale) tijden naar bed, sta op tijd op en eet ook op vaste tijden. Ga elke dag naar buiten. Buitenlucht en bewegen geven je een beter gevoel.

  8. Blijf niet ziek thuis. Is het moeilijk om naar school of je opleiding te gaan? Praat daar dan over met je mentor en je behandelaar. Als je in loondienst werkt, kan de bedrijfsarts je helpen.

  9. Bedenk dingen die je oké vond om te doen. Maak er een lijstje van. Kies elke dag zo'n activiteit en ga dat doen.

  10. Probeer het piekeren te stoppen. Dat kan bijvoorbeeld met ontspanningsoefeningen.

  11. Probeer in contact te blijven of te komen met anderen. Dat kan ook via internet. Misschien vind je dat makkelijker. Kijk bijvoorbeeld op Grip op je dip.

  12. (Bron) ← bekijk de bron, het is een nuttige site.

Ik schrijf dit lijstje zo ook even op als een soort checklist. Ik denk dat het goed is als je probeert om iedere dag minimaal 4 dingen van dit lijstje gedaan te hebben, ik weet zeker dat je je dan al wat beter voelt:

  1. Half uur gesport. Zoals hardlopen.

  2. De hele dag geen zelfbeschadiging gedaan.

  3. De hele dag geen alcohol gedronken.

  4. De hele dag niet gerookt.

  5. De hele dag geen drugs gebruikt (volgens mij deed je dat al niet, dus vooral niet gaan doen!).

  6. Een dagplanning gemaakt en eraan gehouden..

  7. Naar school gegaan.

  8. Een leuke activiteit gedaan (dit kan van alles zijn, van cakejes versieren tot naar het pretpark.).

  9. Een ontspanningsoefening gedaan.

  10. Iets sociaals gedaan (met vrienden afspreken, iemand bellen, etc.).

  11. Minstens 2 fatsoenlijke maaltijden gegeten.

  12. Tussen de 1 en 2 liter water gedronken (niet meer!).

  13. Een lijstje met 3 dingen waar je blij mee bent gemaakt.

Dit geeft alweer wat meer duidelijkheid. Het is belangrijk dat je weer wat ritme in je dag probeert te krijgen. Je kan het ook opbouwen. Dat je begint met 1 ding van het lijstje. En iedere week 1 ding meer. Dit is natuurlijk een goed begin, maar het is ook echt belangrijk om het met je ouders of een ander vertrouwd persoon te bespreken. En als je liever anoniem bent kan het ook met de KT, de terugkomchat is hiervoor een goede optie. Maar je kan natuurlijk ook bellen. Naar een dokter gaan is ook goed. Denk je dat je een afspraak kan maken met de huisarts? Die kan je dan, dacht ik, doorsturen naar de juiste behandeling, bijvoorbeeld een psychiater.

Je kan zo'n zelfde soort lijstje maken met eten (het spijt me als je een hekel hebt aan lijstjes, ik vind ze wel lekker overzichtelijk), maar dan met wat je allemaal gegeten moet hebben. Dat kan dan zoiets als het volgende zijn:

Ontbijt:

  • 1 boterhammen (met beleg).

  • Een eitje of een glas melk.

Tussendoor:

  • 100 gram yoghurt of een glas melk.

  • Een stuk fruit (bijv. een appel of banaan).

  • Een handje nootjes gegeten.

  • Iets lekkers als een koekje/chocola/snoep/enz.

Lunch:

  • 2 boterhammen (met beleg).

Avondeten:

  • Een eitje of iets van vlees (of vleesvervanger) gegeten.

  • 150 gram groenten  gegeten.

Drinken:

  • Tussen de 1 en 2 liter (zeeploos) water of thee gedronken.

Voor alles, op het drinken na, geldt dat je natuurlijk ook meer mag. Voor dit lijstje geldt dat je een stuk meer punten voltooid moet hebben. Ik zou zeggen 5 punten. Ook dit kan je opbouwen, maar begin dan bij 3 punten. Niet minder.

Oké, dit waren nogal veel lijstjes, het spijt me. O ja, kijk alsjeblieft nog even op deze site: https://www.thuisarts.nl/depressie/ik-ben-depressief-informatie-voor-jongeren. En neem het een beetje serieus. 

Het ga je goed Jimmy!

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 3
Badge +3

Bedankt voor het lieve appje ik heb weer voor het eerst 2 boterhammen op zonder ze uit tespugen ❤️❤️❤️

 

Maar heb wel 3 liter water op 

 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Jimmy,

Goed bezig! 2 boterhammen is nog steeds vrij weinig, maar het is beter dan alleen een koek. Als het zo doorgaat, denk ik dat er wel weer een fatsoenlijke maaltijd aan zit te komen. Ik zou het niet te snel opbouwen, dan is er een kans dat je alles meteen weer uitspuugt. 

Die 3 liter water zijn daarentegen wat minder. 3 liter is veel, maar nog niet echt extreem veel. Zat er weer zeep in? Zo ja, dan is hier onder een tabel wat je moet doen als je er zeep in hebt gedaan. Zo nee, goed bezig! Dat is nog een stapje verder de goede kant op. 

Schoonmaakmiddelen en zeepproducten

Schuimend

Bijvoorbeeld:

- allesreiniger

- afwasmiddel

- wasverzachter

- waspoeder

- toiletblokje

- toiletreiniger (dikke bleek)

- zeep

- shampoo

Advies:

  1. Laat niet braken.
  2. Geef een klontje boter of een slokje of enkele eetlepels (mag wel iets meer zijn) slagroom of koffiemelk.

Niet schuimend

Bijvoorbeeld:

- bleekwater

- ammonia

- schoonmaakazijn

- spiritus

Advies:

  1. Laat niet braken.
  2. Laat een glas water drinken.

Op petroleumbasis

Bijvoorbeeld:

- terpentine

- lampolie

- wasbenzine

- benzine

Advies:

  1. Laat niet braken.
  2. Mond spoelen met water.
Bron: https://www.zorgboog.nl/folders-en-pdfs/jong-gezin/folders-jgz/gifkaart.pdf

 

Ik vraag me af: wat is erger? Niet eten, of 3 liter water met zeep drinken? Als je kijkt naar wat belangrijker is om binnen te krijgen, dus hoelang je zonder het kan overleven, is water belangrijker. Je kan maar 3 dagen zonder water. En je kan 10 keer zo lang (= 30 dagen) zonder eten. Ongeveer, het ligt natuurlijk ook aan de omstandigheden en je gezondheid enzo. Ik denk dat water met zeep erger is, dit is namelijk een soort vergiftiging. 3 liter water is veel, maar nog niet zoveel dat het kan leiden tot een watervergiftiging. Ik heb een vriendin, ze heeft migraine en drinkt daarvoor ook heel veel water. Misschien ook wel 3 liter.

Probeer te stoppen met zeep in je drinken doen, en drink niet te veel. Voor kinderen van 9 tot 13 is 1,4 liter water gezond. Voor kinderen vanaf 14 is 1,8 liter water gezond. 

Succes!

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 4
Badge +3

hey jimmy

je hebt al een paar dagen niet gereageerd op topics en dat maakt niks uit of je dat wel of niet doet maar om dat je meestal heel actief bent op het forum vroeg ik me af of er een speciale reden voor is en je hoeft ook heus niet heel de tijd online te zijn hoor. 

En hoe gaat het nu, lukt het om wat meer te eten? Ik hoop van wel want het is wel belangrijk om gewoon goed te eten, en doe alsjeblieft geen zeep meer in je drinken want wat @Paardebloem83 ook al zegt is dit vergiftiging en ja dat wil je natuurlijk niet binnen krijgen.

En heb je nog wat van je crush gehoord of dat niet. 

ja oke ik wou gewoon even kijken hoe het nu met je gaat, nou dat was het wel.

Groetjes en veel liefs sillie78

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Sillie,

Ja, ik vroeg me ook een beetje af of het wel goed ging. Normaal reageerde Jimmy namelijk binnen 1 dag. Ik heb even gekeken, maar ik zie dat hij wel vaker een paar dagen heeft dat er even geen reacties zijn. Het is natuurlijk geen verplichting, wat jij al zei, maar ik denk dat hij wel weer online komt. Zo niet, dan gaan we er maar van uit dat het zo goed met m gaat dat hij het forum niet meer nodig heeft:slight_smile: 

En Jimmy,

Ik hoop dat het weer wat beter met je gaat. Op het forum merk ik er vrij weinig van dat het zo slecht gaat, op de topics en reacties waarin je het zelf zegt na dan. Ik denk eigenlijk dat dat een goed teken is. Dit wordt niet zo’n lange reactie, want ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven. Ik wilde gewoon ook even iets zeggen. Bovendien heb ik een beetje haast, ik moet nog snel iets afmaken.

In ieder geval wens ik je weer veel geluk en succes.

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 1
Badge

Hoi Sillie,

Ja, ik vroeg me ook een beetje af of het wel goed ging. Normaal reageerde Jimmy namelijk binnen 1 dag. Ik heb even gekeken, maar ik zie dat hij wel vaker een paar dagen heeft dat er even geen reacties zijn. Het is natuurlijk geen verplichting, wat jij al zei, maar ik denk dat hij wel weer online komt. Zo niet, dan gaan we er maar van uit dat het zo goed met m gaat dat hij het forum niet meer nodig heeft:slight_smile: 

En Jimmy,

Ik hoop dat het weer wat beter met je gaat. Op het forum merk ik er vrij weinig van dat het zo slecht gaat, op de topics en reacties waarin je het zelf zegt na dan. Ik denk eigenlijk dat dat een goed teken is. Dit wordt niet zo’n lange reactie, want ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven. Ik wilde gewoon ook even iets zeggen. Bovendien heb ik een beetje haast, ik moet nog snel iets afmaken.

In ieder geval wens ik je weer veel geluk en succes.

 

Groetjes,

Paardebloem

Ik ook!  ik was deze week zelf niet zo actief omdat ik weg was. Want ik heb vaker gereageerd op je topics. Ik hoop dat het weer wat beter gaat! En zo niet dan kan je ons gerust om hulp vragen we zijn er voor je!

groetjes girlie 

Reputatie 3
Badge +3

Srry dat ik niet rea was op vakantie het gaat goed met me 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Jimmy,

Fijn dat het goed met je gaat. Het is niet erg dat je niet reageerde hoor, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik me toch een klein beetje zorgen begon te maken.

Was het een leuke vakantie? Ik hoop het wel. Mijn vakantie was nogal saai. Beetje rondhangen op het forum en werken aan school (de oneindige bron van huiswerk).

Bedankt voor je reactie.

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 5
Badge +5

Ik ben er nu echt klaar mee ik heb gewoon maar 5 dingen maar het voelt voor mij echt heftig kan iemand me helpen Plz hier zijn ze :

1.Me crus wilt me niet denk ik dat is rot… je kan er echter niks aan doen… als het gevoel niet wederzijds is is dat gwn rot… maar ga verder… er zijn meer dan genoeg vissen in de zee

 

2.Mij vriendin haat me omdat ik zij dat ik me echt ku* voelt dat ze tegen me ouders zij dat ik het opnieuw wauw doen  met het bedoel ik zelfmoord tja dit is rot… miss is het een idee om het uit temaken ook modat je een crush hebt op iemand anders.. ik ben geen vrouw dus ik kan je helaas niet helpen

 

3.Ik heb heel me rug open gehaald snijden is NIET de oplossing PLS stop

 

4.En ik ben echt zo klaar met het eeten ik eet niet of heel veel is dit misschien een prodleem uiteindelijk ga je dood… miss willen je ouders iest maken wat je echt lekker vind zodat je je eetlust weer terug vind.

 

5.Ik heb mezelf een soort van nieuwe poging gedaan door 1 liter water te aten maar dat werkt  niet en nu ben ik zo misselijk tja dat is niet slim… misschien een bezoekje aan de docter ?

 

Bedankt dat je dit voor mij wilt lezen geen dank

 

Wil je me helpen maakt niet uit met hoe veel problemen  lees al het dikgedrukte hier boven maar

 

O ja het pesten is gestopt ik weet niet hoe maar het gebeurt niet meer beter toch?

 

Reputatie 3
Badge +3

@Paardebloem83 

 

Mij vakantie was wel leuk .

 

Ik liet een vriend mijn buik zien (een beetje vilk vlooien) en hij zij wat ben je bun zeg ik zij dat ik al 3 dagen niks eet en hij zij sukkel ga naar mc maar nu ben ik bang dat hij tegen mijn mentor zecht dat ik niet eet wat moet ik doen

 

 

Mijn ouders lette niet op mij dus hun hebben niks door ja ik woon weer thuis haha.

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Jimmy, 

Fijn dat het een leuke vakantie was, daar zijn ze immers voor bedoeld. 

Ik snap dat je nu bang bent dat je vriend aan je mentor gaat vertellen dat je niet eet. Maar tegelijkertijd snap ik je vriend ook. 

Hoezo denk je dat je vriend het gaat door vertellen? En hoezo ben je bang dat het gebeurt? Je vriend wil je gewoon beschermen. Wat zou jij doen als blijkt dat je vriend zichzelf uithongert? Het aan niemand vertellen en wachten tot er nauwelijks vriend meer over is? Of hulp inschakelen?

Je vraagt wat je moet doen. Ik zou ten eerste zeggen dat je gewoon weer wat moet gaan eten. Dan is dat probleem opgelost en hoeft het niet meer aan je mentor verteld te worden. Al snap ik natuurlijk dat het lastig is, en dus niet een makkelijke oplossing.

Als het niet (meteen) lukt, zou ik het er met je vriend over hebben. En dan geen smoesjes bedenken, maar gewoon eerlijk zeggen dat je niet eet en waarom niet. En dat je niet wilt dat je vriend het doorverteld. En waarom niet.

Ik snap dat het allebei moeilijk is om te doen. En er zijn natuurlijk ook nog andere oplossingen, maar dit zijn de twee meest slimme, lijkt mij. 
Heel veel succes, als het niet lukt zeg je het maar.

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 3
Badge +3

Ik  moet morgen naar me pysigoter dus ik ga vragen of ie me te dun vind je ziet het niet to dat ik een T-shirt  strak trek dus hopen dat het niet erg is k ga niet zeggen dat ik nog snij .

Reputatie 3
Badge +3

Hij vind me tedun maar ik weet niet wat ik hier mee moet dus heeft iemand tips dat ie ze mond houd tegen me ouder 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Jimmy,

Je gaat naar een psychiater, dat wist ik nog niet. Ik had het eigenlijk wel kunnen weten, maar ja.

Psychiaters zijn ervoor om je te helpen. Dit lukt niet als je dingen voor ze achterhoudt. Het lijkt mij dus belangrijk dat je wel verteld over je, ik denk dat we het inmiddels wel zo mogen noemen, eetstoornis. En dat je nog snijdt. Vind je het een fijne psychiater? Of voel je je er niet op je gemak en wil je het daarom niet zeggen?

Als je het echt niet fijn vindt om het te vertellen kan je het natuurlijk ook niet vertellen. Maar ik denk dat het je gaat helpen. Ik zag eens in een handtekening van iemand hier (sorry, ik ben de naam vergeten) een mooie quote: "Als je de hulp van anderen accepteert betekend dat niet dat je gefaald hebt, het betekend dat je er niet alleen voor staat.” Denk daar maar aan als je naar je psychiater gaat, of als mensen zich bezorgd om je maken.

De beste tip die ik kan bedenken zodat je vriend zijn mond houdt is om het er met hem over te hebben. Vertel wat je dwars zit, dus dat je niet wilt dat hij het doorverteld, en waarom. Waarom hoeft natuurlijk niet als je dat niet wilt, maar het geeft wel meer duidelijkheid voor je vriend, en dus meer zekerheid voor jou. Waarom wil je eigenlijk niet dat hij het doorverteld? Ben je bang dat je dan weer ruzie krijgt met je ouders? Of is er wat anders?

Je kan ook tegen hem liegen en zeggen dat het weer beter gaat, maar dat lijkt me niet zo’n goed idee. Daar wordt het alleen maar erger van.

En zoals ik al eens eerder zei, is snijden geen oplossing. Je zeg dat het oplucht, maar is het dan niet beter om jezelf juist niet te snijden? Dat is dan juist een straf, als snijden zo oplucht. En als je het zo bekijkt, lucht dat dan niet juist ook op? Of begrijp ik het nu helemaal verkeert?

In ieder geval hoop ik dat het snel weer wat beter met je gaat. Succes!

 

Groetjes,

Paardebloem

Reageer