Het gaat slechter en slechter



Toon eerste bericht

694 reacties

ik ga nog naar school vanwege leerplicht en me ouders.

nou ik heb het met meer mensen over gehad, maar als je het eerst rustig afbouwt en later als het goed gaat weer opbouwd dan kan het gewoon.

nou dat school me druk gaf want dat is niet mogelijk enzo.

ja een plan maken... ik kan niet tegen planningen dus al zou ik een plan hebben wijk ik er toch wel vanaf
Reputatie 3
Badge +3
Heey,

Kan je met school dan niet iets afspreken dat je minder naar school hoeft? Dat je een aparte schooltijden krijgt?

Leerplicht is echt vervelend. Gelukkig ben ik daarvan af nu.
Ik heb dit vast en zeker al is eerder gevraagd, maar doe je gewoon bol opleiding of een bbl? Dat je dus maar 1 dag per week naar school gaat.

School vind ik zelf ook helemaal niet leuk. En ik heb er ook niks mee. Maar ja met een mbo 3 diploma kom je nou ook niet heel ver. Dus ik maak dit jaar af en kap er dan ook mee. En deze school waar ik op zit is niet heel erg slecht blijkbaar. Zo hebben we vandaag afgesproken dat ik niet meer naar de lessen hoef te komen. Dus niet meer naar school. Alleen voor de examens en sommige toetsen.

Hoe gaat het trouwens met hulp zoeken? Of heb je alleen de vrouw van school?

^
Future
hi,

nee dat mag niet. school zegt dat ik perse naar school enz moet,

ik hoef 1 dag naar school en de rest is stage maarrrr stage bijna af dus dan is t weer school

ow wauw dat wil ik ook.

gaat matig, ook waarschijnlijk omdat ik het niet toelaat
Hoi,

Ik heb wel eens gehoord dat het kan helpen om rechtstreeks contact op te nemen met leerplicht. Zij willen dan wel luisteren en kunnen de school tot bepaalde regelingen verplichten.
http://leerplichtwegwijzer.nl/links-naar-de-gemeentelijke-sites/
Ik hoop dat deze site je verder kan helpen?
@Pin
nee, error 404 page not found, de pagina van mijn gemeente bestaat niet meer
@Pin even een nieuw bericht. ik kwam dus later op een andere site weer via via;

4. Wat als mijn kind de startkwalificatie niet kan halen? Kinderen die zeer moeilijk leren en meervoudig gehandicapte kinderen, zijn vrijgesteld van de leerplicht. Zij kunnen een programma volgen dat past bij hun leerniveau.
Jongeren die om lichamelijke of psychische redenen geen startkwalificatie kunnen halen, kunnen soms ook vrijstelling van de leerplicht krijgen. Dat wordt beoordeeld door de leerplichtambtenaar.


eerlijk gezegd, val ik lijkt me onder psychische redenen?
Hmmm dat is jammer. Misschien kun je dan zelf googlen op ''Contact jeugdzorg [jouw gemeente]''?
Oeps ik zag jouw 2e bericht niet.

Ja, ik denk van wel, maar dan moet je wel in contact kunnen komen met leerplicht I guess 🤔
hmm, ik ga het even met die moeder bespreken.(kan ze me meer tips enzo geven).

vooral nadat dus school zij dat er geen mogelijkheid is om onder leerplicht uit te komen, blijkbaar wel i think
haha oke ik vind dit zoo lief, ik rapporteerde een bericht en kreeg dit bericht:

Hi!!,

opnieuw dank voor de rapportage. Gebruiker is gemaild.
Ronald altijd scherp en oplettend, mooie talenten.
Gr Sandra De KIndertelefoon. Fijne dag

soo lieff @Sandra L
okee weer update(reageren hoeft nieteens, dit topic is gwn mijn mini dagboek met reacties van jullie)

oke dit is wel prive dus datum krijgen jullie niet, maar in de afgelopen weken ben ik op 1 dag uitgenodigd naar een kringvegadering van t geloof, ik wilde eerst niet want het verschil met normale bijeenkomten is dit;
  1. het duurt van half 10 tot 5 uur ongeveer
  2. er zijn 2k mensen....
dus ik zag door punt 2 er tegenop.

uiteindelijk ging ik er maar naartoe en eigenlijk ben ik in de afgelopen tijd niet meer zo blij geweest als die dag, 2k mensen? in het begin last van maar daarna was het zooo leuk en dan ook zo veel informatie en het was echt leuk.
nou kleine update, dacht meld een keer iets positiefs
Reputatie 5
Badge +4
@Ronald2001 ja aventoe positief zijn mag ook wel
Wow, dat klinkt super nice! Mooi dat je uiteindelijk toch bent gegaan en dat het heel erg leuk was! 🙂
yup, maarja ik zou mezelf niet zijn om 54 minuten na dat te posten al weer sad te zijn en dood te willen, echt ik meen t. ik heb gewoon geen gevoel en doel meer
Reputatie 5
Badge +4
@Ronald2001 ik heb ook een topic gemaakt over zelf moord gedachtes er staan daar hele goeie tips onder gaa maar daar de ze topic kijk maar in de reacties daar staan wel wat tips
yup, maarja ik zou mezelf niet zijn om 54 minuten na dat te posten al weer sad te zijn en dood te willen, echt ik meen t. ik heb gewoon geen gevoel en doel meer


Wat vervelend dat het meteen weer achteruit ging. Maar probeer dan niet te vergeten dat het ook even leuk is geweest.


@lorenzo je weet toch wel dat hij 1 van de personen is die tips heeft gegeven (niet gemeen bedoelt).
Hey Ronald!

Wat fijn dat je het naar je zin had bij die bijeenkomst! Moet een lange zit zijn geweest. Heb je die moeder nog gesproken of haar daar gezien om dat te vragen over school?

Wel vervelend dat je je zo snel al weer down voelt. Helaas heb ik daar niet echt iets over te zeggen...

Groetjes, Anoniempje
Reputatie 3
Badge +3
Heey Ronald2001,

Waar gaan de vergaderingen van jullie geloof eigenlijk over dan? En met 2k bedoel je toch 2000 mensen? Of zie ik dat verkeerd? En is dat dan buiten of binnen ergens? Of gewoon in de zaal waar je altijd naartoe gaat?

2000 mensen is behoorlijk veel. Wij hebben zelf ook wel is dat er mensen uit heel Nederland bij elkaar komen om dingen te bespreken en wat we dit jaar kunnen verwachten. Wat we gaan doen, etc. Doen jullie dan ook zoiets?

Wij houden ook wel is een vergadering, maar dat is altijd topgeheim. En meestal zijn er niet meer dan 50 mensen er. Maar wel leuk om te horen dat ieder geloof het anders aanpakt.

Super leuk trouwens om te horen dat het een geslaagde dag was. Jammer dat je je nu weer down voelt. Heb je enig idee hoe het komt dat je de ene moment super goed voel, en dan ineens niet meer? Ga je dan aan iets denken waardoor het negatief wordt? Het lijkt of je mentaliteit op en neer gaat. Ene moment voel je je super en dan weer heel slecht.

Misschien helpt het als je weer zo slecht voelt dat je dan terug denkt aan die dag, mag je bijvoorbeeld filmpjes/ foto's maken bij bijeenkomsten? Dat als je dan slecht voelt dat je door die foto's heen bladert dat je je weer beter voelt?

Wanneer is je volgende bijeenkomst?

^
Future
Hey,

Ik vind het in ieder geval helemaal top dat je het hebt opgeschreven toen je je nog goed voelde. Nu heb je iets om terug te lezen wanneer je jezelf weer slecht voelt.

Probeer jezelf niet te veel te veroordelen, omdat je je daarna weer slecht voelt. Zo'n moodswing kan gewoon voorkomen en dat is niet jouw schuld.

Probeer aan de leuke dag te denken als je je slecht voelt, maar wordt niet boos o.i.d. als je je er niet beter door gaat voelen.

Gr. Pin
@Ronald2001 ik heb ook een topic gemaakt over zelf moord gedachtes er staan daar hele goeie tips onder gaa maar daar de ze topic kijk maar in de reacties daar staan wel wat tips

hi, natuurlijk harstikke bedankt, echter(niet gemeen bedoeld). is dit een heel groot topic, waarbij de "algemene" tips al gegeven zijn en vaak ik problemen met specifieke dingen.


Wat vervelend dat het meteen weer achteruit ging. Maar probeer dan niet te vergeten dat het ook even leuk is geweest.

ja ik weet het maar negatieve dingen onthoud je vaker over positive... kill me

Wat fijn dat je het naar je zin had bij die bijeenkomst! Moet een lange zit zijn geweest. Heb je die moeder nog gesproken of haar daar gezien om dat te vragen over school?

zekers, maar kan even niks erover zeggen ivm privacy

@Pin en @Future ik ga straks verder met typen +
Waar gaan de vergaderingen van jullie geloof eigenlijk over dan?

over een specifiek thema dat dan besloten is, er daar weer allemaal kleine sub thema's van

En met 2k bedoel je toch 2000 mensen?


ja

En is dat dan buiten of binnen ergens?

Binnen

2000 mensen is behoorlijk veel. Wij hebben zelf ook wel is dat er mensen uit heel Nederland bij elkaar komen om dingen te bespreken en wat we dit jaar kunnen verwachten. Wat we gaan doen, etc. Doen jullie dan ook zoiets?


nee, het is echt onderwijs over de Bijbel


Super leuk trouwens om te horen dat het een geslaagde dag was. Jammer dat je je nu weer down voelt. Heb je enig idee hoe het komt dat je de ene moment super goed voel, en dan ineens niet meer? Ga je dan aan iets denken waardoor het negatief wordt? Het lijkt of je mentaliteit op en neer gaat. Ene moment voel je je super en dan weer heel slecht.


echt waar, ik weet het niet. ik ben zo blij en dan boem. dood. ik snap niet waarom

Misschien helpt het als je weer zo slecht voelt dat je dan terug denkt aan die dag, mag je bijvoorbeeld filmpjes/ foto's maken bij bijeenkomsten? Dat als je dan slecht voelt dat je door die foto's heen bladert dat je je weer beter voelt?


ik heb dingen ervan opgeschreven en die lees ik terug dus dat helpt

Wanneer is je volgende bijeenkomst?

vertel ik liever niet aangezien het per woonplaats/gemeente verschilt, het eerst volgende grote bijeenkomst(congress) is in augustus in Utrecht maar dat is ook internationaal dus iedereen kan daarheen


Pin Schreef:Ik vind het in ieder geval helemaal top dat je het hebt opgeschreven toen je je nog goed voelde. Nu heb je iets om terug te lezen wanneer je jezelf weer slecht voelt.


ja het is mijn mini dagboek die mensen kunnen meelezen

Probeer jezelf niet te veel te veroordelen, omdat je je daarna weer slecht voelt. Zo'n moodswing kan gewoon voorkomen en dat is niet jouw schuld.


nee klopt maar wel dodelijk irritant
okee dus....
ik ben "blij" maar ik weet het niet zeker, ik voel me wel blij en happy en ben ook iets meer energierijker.
maar nogsteeds voel ik me dood, wil ik niks doen en al die dingen.
het is alsof iets in me niet blij mag zijn en de rest van mijn gedachtes ook dus somber maakt..
moeilijk te omschrijven, hoop dat iemand het begrijpt
Hallo, vreselijk dat jij je zo voelt. Ik heb het zelf ook dus ik kan mij er erg in verplaatsen. doe het alsjeblieft niet. betere tijden zullen je tegemoet komen.

groetjes tom
hey!
ik snap dat er tijden zijn die erg zwaar kunnen zijn. En ik snap ook dat ik dingen kan zeggen waar je helemaal niks aan hebt. Er is geen drankje gemaakt door heksen waardoor je je opeens prettig kan voelen.
Zelf heb ik ook problemen gehad, maar ik had ze verstopt en het nooit met iemand over gehad. daardoor werd het allemaal slechter. En ik weet ook dat het niet prettig is om er met iemand over te hebben.
Je moet je bedenken dat als je wel zelfmoord wilt plegen, dat het oke is. Ik hou je niet tegen. Maar dat er zo veel mensen om je heen pijn zult hebben. Een oud klasgenootje van mij heeft ook zelfmoord gepleegt en ik heb me een week lang heel ellendig gevoeld. Ook al zie je je vrienden niet of sluiten je ze buiten. Ze zullen zich vreselijk voelen. Niet alleen vreselijk, ze zullen de rest van hun leven spijt hebben...
En je weet nooit wat de toekomst brengt!
god kan nu heel gemeen tegen ons doen, maar er zal nooit een regenboog zijn zonder regen.

dit bericht is niet alleen voor jou Ronald. maar voor iedereen die hier ook last van heeft
@Tomd16 ik snap wat je bedoeld, maar de zelfmoordgedachte/pogingen zijn weg, t is gewoon meer dat ik wel nadenk over de dood en misschien iet wat onvoorzichtiger ben met oversteken van kruispunten

@MerleSanneB bedankt voor je bericht, echter zijn de zelfmoord gedachtes dus wel weg.
wat wel voor mij opviel:

god kan nu heel gemeen tegen ons doen, maar er zal nooit een regenboog zijn zonder regen.


Ik weet natuurlijk niet welk geloof je heb, maar God is niet gemeen tegen ons..

Pin, Precies dat! echt het is zo vervelend maar ergens voelt het alsof ik dus niet blij mag zijn en ik weet niet met welke reden...

Reageer