Vraag

Het gaat niet goed

  • 6 July 2018
  • 8 reacties
  • 137 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee,
Ik voel me de laatste weken echt slecht. Veel mensen merken dat en vragen dus hoe het gaat, ik antwoord steeds met “prima”maar nu geloven ze dat natuurlijk niet meer. Vandaag heb ik echt m’n diepte punt bereikt. Ik heb een ‘leuke’ afspraak afgezegd door hoe ik me voel. Mensen maken zich zorgen over me. Ik voel me bijvoorbeeld heel waardeloos en dat ik niks kan enzo. Ik heb wel een goede afleiding gevonden, dat is kerstmuziek. (Ja, ik weet het midden in de zomer, maar ik heb zin in kerst!?) Ik heb ook al mensen in vertrouwen genomen en eerlijk geweest over hoe het gaat. Ik blijf wel positief trouwens, ik heb er iedere dag vertrouwen: “morgen wordt wel een goede dag”. Helaas pakt dat meestal niet goed uit. Maar positiviteit is belangrijk!

Herkent iemand zich hier in?

Groetjes,
Cisum

8 reacties

hallo,
Ik had dit ook maar kwam snel te weten dat ik introvert was (zoek maar op) en ik had vooral dat gevoel omdat ik dacht dat iedereen me haatte, ik maar in de weg stond, niets kon en dat mensen alleen met me om gingen omdat ik zielig was. maar kwam snel te weten dat dit gewoon mijn gedachten waren. ik heb het nog steeds en ben nog veel verdrietig maar het diepte punt is zeker al voorbij en ik ben traag maar zeker terug blij aan het komen. misschien kan je jezelf hierin totaal niet zien maar ik probeer gewoon te helpen!

Groetjes
Wolvar de furry
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik kan mij op sommige punten wel erin vinden, maar snap je niet helemaal. Je praat jezelf iedere dag moed in dat morgen een betere dag wordt, maar als je leuke/positieve dingen af gaat zeggen maak je het jezelf onnodig moeilijk. Ik weet dat één afspraakje weinig veranderd, maar het zou goed zijn als je dat wel probeert. Veel slechter kan het waarschijnlijk niet gaan nu, dus waarom pak je niet elke kans aan? Probeer er zelf wat aan te doen in plaats van het maar laten gebeuren. Anders blijf je in die neerwaartse spiraal zitten. Ga bijvoorbeeld elke dag even naar buiten om te fietsen met kerstmuziek op. Mocht je situatie na een tijdje niet verbeteren zou je kunnen overwegen of je doorverwezen wilt worden naar een psycholoog. Ik ben nog veel dieper gezonken dan jij en heb o.a. bovenstaande dingen niet gedaan. Jij kan dit nog voorkomen dus probeer het in ieder geval.
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

Hee Daan,
Thanks voor je reactie, bedankt voor je tips. Ik probeer wel iedere dag even een rondje te lopen. Ik ben ook steeds vaker misselijk, duizelig en hoofdpijn. Volgens mij komt dat daardoor. Zou dat kunnen?
Groetjes,
Cisum

Hee Wolffurry,

Bedankt voor je reactie, ik heb er zeker wat aan.
Groetjes,
Cisum
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Goed dat je nog wel dagelijks naar buiten probeert te gaan.
Ik weet niet zeker waarnaar ‘daardoor’ verwijst, maar ik heb er sowieso bar weinig verstand van. Volgens mensen die er verstand van horen te hebben is het inderdaad mogelijk dat lichamelijke klachten veroorzaakt worden door mentale. Dus dat zou kunnen, maar het kan ook met te weinig voeding oid te maken hebben.
Hoi

Je voelt je niet goed. Je hebt een leuke afspraak afgezegd omdat je je niet goed voelde, en mensen rond jou beginnen zich vragen te stellen.

Je vrolijk voordoen terwijl het niet goed gaat, maakt je nog ongelukkiger. Als iemand die je vertrouwt je vraagt hoe het gaat, kan je proberen oprecht te zijn. Zeg maar dat je je niet fijn voelt. Die persoon had dat waarschijnlijk al in de gaten, vandaar de vraag hoe het met je ging.

De fysieke klachten die je hebt zijn heel algemeen. Misselijkheid, duizeligheid en hoofdpijn kunnen even goed veroorzaakt worden door de warmte. Ook kunnen ze veroorzaakt worden als je je ongelukkig voelt.

Zie je het zitten naar de huisarts te gaan met deze klachten? Je huisarts kan jou advies geven hoe deze klachten te verminderen, en kan misschien de oorzaak achterhalen. Daarbij lijkt het me goed dit met de huisarts te bespreken.

Praten kan je helpen. Is er iemand die je vertrouwt, waarbij je dit alles kwijt kan? Je mentor, ouder(s), een vriend(in), een familielid? Iemand waar je je goed bij voelt, kan een grote steun zijn.

Je verhaal doen lucht vaak op. Bij de KinderTelefoon kan je dat anoniem doen. Je kan bellen of chatten. Daar vind je hier meer info over.

Groetjes
x
Hoi

Je voelt je niet goed. Je hebt een leuke afspraak afgezegd omdat je je niet goed voelde, en mensen rond jou beginnen zich vragen te stellen.

Je vrolijk voordoen terwijl het niet goed gaat, maakt je nog ongelukkiger. Als iemand die je vertrouwt je vraagt hoe het gaat, kan je proberen oprecht te zijn. Zeg maar dat je je niet fijn voelt. Die persoon had dat waarschijnlijk al in de gaten, vandaar de vraag hoe het met je ging.

De fysieke klachten die je hebt zijn heel algemeen. Misselijkheid, duizeligheid en hoofdpijn kunnen even goed veroorzaakt worden door de warmte. Ook kunnen ze veroorzaakt worden als je je ongelukkig voelt.

Zie je het zitten naar de huisarts te gaan met deze klachten? Je huisarts kan jou advies geven hoe deze klachten te verminderen, en kan misschien de oorzaak achterhalen. Daarbij lijkt het me goed dit met de huisarts te bespreken.

Praten kan je helpen. Is er iemand die je vertrouwt, waarbij je dit alles kwijt kan? Je mentor, ouder(s), een vriend(in), een familielid? Iemand waar je je goed bij voelt, kan een grote steun zijn.

Je verhaal doen lucht vaak op. Bij de KinderTelefoon kan je dat anoniem doen. Je kan bellen of chatten. Daar vind je hier meer info over.

Groetjes
x


Hee 100Divergent11,

Heel erg bedankt voor je reactie. Deze is erg handig, ik heb het nou iemand volledig verteld en diegene heeft hulp in geroepen van de volledige vriendengroep. Dus ik heb gelukkig mensen rond me heen die me steunen.

Groetjes,
Cisum
Je hebt iemand in vertrouwen genomen, en nu heb je steun. Dat is fijn, en heel goed dat je met iemand gepraat hebt.

Wat ik in mijn vorige reactie was vergeten schrijven, was dat ik jouw “morgen wordt wel een goede dag”-mentaliteit sterk en dapper vind. Ook al heb je het moeilijk, je blijft positief, en je vindt positiviteit belangrijk. Dat is heel sterk van jou.

Voor nu, zoek maar steun bij de mensen die je steunen, eventueel met een fijn kerstmuziekje op de achtergrond.

Reageer