Skip to main content
Vraag

Herbeleven, ervaring?

• June 26, 2026
  • 40 reacties
  • 707 Bekeken

Toon eerste bericht

40 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Topic-opener
  • Ster
  • September 20, 2026

Hey ​@M.K.  bedankt voor je waardering. Die is wederzijds! Toevallig ook de overeenkomst dat ik ook alleen een moeder heb, en die mij duidelijk en soms streng maar lief heeft opgevoed 😊😉 mooi hoe je het verder uitlegt. Zeker respect! 

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • September 27, 2026

​@M.K. ik ben een meisje en ik heb denk ik wel een match met jouw inzichten over jongen en meisje en onze rol en traditionele waarden. Ik word zelf opgevoed met het toekomst beeld dat ik een goede vrouw ga worden voor mijn man, hem bijsta en mij schik in mijn vrouwelijke rol en gezinsleven. Ook draag ik kleding die volgens onze traditie bij meisjes hoort, rokje, jurk etc..Dat klinkt voor veel mensen ouderwets en dat begrijp ik ook. Wat ik ook overeen heb met jou is dat ik ook bereid ben om andere mensen te respecteren en hun ruimte te geven. Dat vind ik sterk. Het maakt jou imo een man met een open blik die toch in de traditie leeft. Dat is wat ik in een man zou willen zien. Hoe anderen zijn is prima en ieder zijn of haar leven. Daarom waardeer ik ​@Tover01  ook zeker. Hij kleedt zich totaal anders dan ik gewend ben en is ook in uitingen een prachtig "ander" persoon. Mooi dus ​@M.K.  hoe jij het verwoord, ik ben met jou. 

En Tover, ik zeg het vaker maar je gaat hier krachtig en stoer mee om. Hartstikke goed! 

Liefde ♥️

M.K.
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • September 27, 2026

​@Nngirl 

Leuk om te horen dat er meerdere zijn hier die nog zo denken. Wees je ouders maar dankbaar. Ik kleed mijzelf ook best ouderwets ik ben niet bang om een net pak aan te doen naar school, ik heb dagelijks een overhemd en of een stropdas om. En ik train elke dag van de week want sterk zijn hoort er ook bij natuurlijk 😂. Maar ik waardeer jou waardering naar mij erg.

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Topic-opener
  • Ster
  • September 27, 2026

Dankjewel! En over je antwoorden in de emotionele vragenlijst: Niet mis wat je daar vertelt ​@Nngirl ! Kun je een topic van maken, want ik zou je gerust stellen. Ik vind het erg om te lezen van die jongen maar klassen reageren zo. Heel raar maar je zit dan eenmaal in die sfeer. I know! 

Sorry dat ik dat hier zegt maar ik wil niet met losse teksten tussen de vragenlijst gaan zitten 😊 

Liefs, Tover xxxx 

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • September 27, 2026

Heyhey, 

Ik heb zelf de diagnose ptss, maar zeg enkel wat bij mij persoonlijk helpt. Wat ze soms zeggen dat helpt is om inderdaad die herinnering opnieuw op te halen in gedachten en dan zelf een positief einde eraan maken. 

Wat ook kan helpen is exposure, dus dat je bewust situaties gaat opzoeken waar ze zeggen handen omhoog, maar dan wel een positieve situatie. 

Liefs Silence

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • September 28, 2026

Wat ​@Silence  zegt lijkt mij ook een heel goed idee. Jezelf ermee confronteren of het op positieve manier opzoeken. En je mag en kan het hier eventueel ook nog eens na vertellen. Als verwerking en in stappen. Wat gebeurde er precies, wat deed jij toen, wat zei de juf en hoe reageerde je toen ze je de straf gaf. Welke gedachten had je toen je in die hoek ging staan, je handen in gehoorzaamheid op je rug. Wat voelde en dacht je. En hoe zou je dat anders willen hebben gedaan, en hetzelfde met het knielen en handen omhoog. Wat zeiden die kinderen en hoe reageerde jij, welke gedachten had je toen je in je rokje op je knieën moest gaan,  de tegels aan je blote knieën voelde, welke emoties kwamen er, en hoe had je het anders willen doen. En dat doe je steeds positiever tot je het zelf minder akelig vind. Zoiets. Je kan dat met ons delen of met je lief. Of niet doen, het is maar een idee hoor. Je bent een fijne jongen dus ik gun je het. Succes!

Liefde ♥️

Tekst aangepast door De Kindertelefoon omdat het off-topic is. Zie ook forumregel 5: chatten is niet toegestaan. 

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Topic-opener
  • Ster
  • September 28, 2026

Bedankt ​@Silence  en ​@Nngirl ! Goede tips, dat probeer ik nog eens en dan uitgebreid. 

Liefs, Tover xxxx 

M.K.
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • September 28, 2026

​@Silence ik hoor best vaak dat mensen bij verschillende nare ervaringen er een positief einde van maken maar voel je je dan niet juist stommer dat het niet zo is geëindigd. Want ik kan me herinneren toen ik dit vroeger deed dat ik dat wel had maar dat ben ik. 

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Topic-opener
  • Ster
  • September 28, 2026

​@M.K.  ik snap wat je bedoelt. Dat je dan denkt " had ik het nou maar zo of zo gedaan"  Ja dat kan, zulke gedachten heb ik sowieso al sinds het gebeurde. Ik kon mezelf eigenlijk niet negatiever bekijken dan op dat moment. Dus kon het alleen maar beter worden eig. Ik denk dat je het kunt zien als een combinatie van " Oh was ik maar niet op mijn knieën gegaan" met " ik leer nu dat ik het voortaan anders ga doen en niet meer op mijn knieën ga" ..... Zoiets. Je maakt er voor jezelf dan een perspectief van, hoe het had gemoeten en hoe je het zou doen als zoiets weer gebeurt. Wat natuurlijk hopelijk niet zo is. Ik heb met de klas-situatie naspelen met mn vriendin gemerkt dat dat toch wel werkt 🙂💪je voelt je minder slecht. Ook omdat je in ziet dat je niet anders kon, dat andere reacties nog slechter hadden uitgepakt voor mezelf zeg maar. Maar ik snap je vraag en het is een heel goeie want dat is precies wat ik ook had in het begin! 

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • September 29, 2026

Hoi ​@Tover01  ik vind ook de tip van ​@Silence  en ​@Nngirl  heel goed. Echt mooi gezegd van hun.  Probeer de vragen die Nngirl stelt eens te beantwoorden. Als je die vragen  beantwoord op zoekt kan je dat helpen, of wij jou,  en vooruit brengen. Ik vind het zielig dat je er zoveel last van hebt. 

Groetjes! 😘

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Topic-opener
  • Ster
  • September 30, 2026

​@Tjempie  En ​@Nngirl   Bedoelen jullie de antwoorden hier geven? Op de vragen van Nngirl? Dat kan ik wel doen, of bedoel je voor mezelf?  Ik ben een beetje bang dat als ik dat hier doe dat het zeuren lijkt maar ik zal er over denken. Als jij-jullie letterlijk antwoord willen doe ik dat hoor :) jullie doen zoveel moeite voor mij hier 🫣😘

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • September 30, 2026

​@Tover01  wat mij betreft voor jezelf hoor, als je dat al helpt. Of samen met je meisje en dan geef je haar de antwoorden op die vragen en kan zij reageren. Ik zou dat graag doen met mijn vriendje als ik die had ❤️ dat jij haar je gevoelens vertelt. Je bent al een stuk verder zoals je zei dus ik zou dit ook doen om het echt te verwerken. Veel succes lieverd! En als het je helpt mag je natuurlijk ook hier antwoorden. Kies maar. Je zeurt niet hoor, het is vervelend genoeg wat je overkwam!  🫂

Groetjes! 

P.s. ​@Nngirl  ik denk dat jij het zo bedoeld had 😘? 

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • October 1, 2026

​@Tover01  en ​@Tjempie  natuurlijk, zoals het je zelf het beste lijkt en wat goed voelt. 

Liefde ❤️

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • October 2, 2026

​@M.K.  ik snap wat je bedoelt. Dat je dan denkt " had ik het nou maar zo of zo gedaan"  Ja dat kan, zulke gedachten heb ik sowieso al sinds het gebeurde. Ik kon mezelf eigenlijk niet negatiever bekijken dan op dat moment. Dus kon het alleen maar beter worden eig. Ik denk dat je het kunt zien als een combinatie van " Oh was ik maar niet op mijn knieën gegaan" met " ik leer nu dat ik het voortaan anders ga doen en niet meer op mijn knieën ga" ..... Zoiets. Je maakt er voor jezelf dan een perspectief van, hoe het had gemoeten en hoe je het zou doen als zoiets weer gebeurt. Wat natuurlijk hopelijk niet zo is. Ik heb met de klas-situatie naspelen met mn vriendin gemerkt dat dat toch wel werkt 🙂💪je voelt je minder slecht. Ook omdat je in ziet dat je niet anders kon, dat andere reacties nog slechter hadden uitgepakt voor mezelf zeg maar. Maar ik snap je vraag en het is een heel goeie want dat is precies wat ik ook had in het begin! 

Liefs, Tover xxx

Wat ik nog wou zeggen: dit is ook de goede richting vind ik. Zo kom je van dat nare gevoel van dat gedwongen zitten op je blote knieën af! Doe dit zelfde met je stomme in de hoek -straf van een jaar geleden en je klimt uit die rottige herinneringen. Want dat plaagt jou. Je meisje zal je daar zeker bij helpen. Zij ziet jou natuurlijk vaak en zij (weet ik zeker) vind jou niks minder stoer, cool, tof en lief omdat je een keer voor schut ging als straf. Sterker: ze zal je verstandig vinden dat je daar ging staan en niet brutaal ging doen. En dat zal ze je meerdere keren graag bevestigen in zulke rollenspelen of gesprek en dan gaat dat vernederde nare gevoel in jou er uit. Werk het van je weg lieve jongen. Doen! 

Liefde ♥️

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 2, 2026

😊Ja Nn , ik begrijp je goed. Ik zal het zeker doen!  

Liefs, Tover xxxx