Vraag

helupp self harm littekens

  • 8 November 2018
  • 3 reacties
  • 131 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey ik had even een vraag. Ik heb morgen een linker knie operatie maar op mijn rechter enkel zitten self harm littekens hoe kan ik ervoor zorgen dat de dokter dat niet ziet, want mijn benen liggen namelijk allebei bloot.
Helup weet niet wat ik hiermee moet doen?

3 reacties

Ik denk niet dat je dat kunt voorkomen, tenzij je lange sokken aan mag hebben.

Echter denk ik niet dat de artsen er iets mee zullen doen.
Heel misschien zullen ze iets aan jou vragen, maar het alternatief is niet de operatie ondergaan...
Hoi,

Sokken aandoen lijkt mij de enige en beste oplossing.

Verder denk ik om eerlijk te zijn dat je littekens minder op zullen vallen dan jij verwacht. Het zijn geen open wonden toch?

En als ze het wel zien, artsen zijn ook gewoon hulpverleners, dus hebben beroepsgeheim. Alleen als je jonger bent dan 16 bestaat er wel een kans dat je ouders worden ingelicht.

In ieder geval zou ik me proberen niet te veel zorgen te maken. In het ergste geval zien ze het en vertellen ze het je ouders (of ben je voor iets anders bang?). Dan biedt dat alleen maar meer mogelijkheden om er met mensen over te praten en eventueel hulp te krijgen. Dat is eigenlijk alleen maar positief.

Gr. Pin

Hey,

Hey hangt er vanaf hoe erg je littekens zijn en hoe groot. Andere misschien met make-up proberen als je er echt bang voor bent en anders gewoon aan je arts vragen of je sokken aan mag houden of gewoon het verhaal vertellen. Hij/zij heeft er vast wel begrip voor. 

Liefs, Serpent 

Reageer