Vraag

Help, wat moet ik doen

  • 13 August 2021
  • 6 reacties
  • 78 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Weet de weg
  • 26 reacties

Help! Een meisje die ik ken had problemen thuis en zei dit tegen mij: in groep 7 kregen ik 2ander vriendin liv en liz die bij mij in de klas zaten (we hebben dus kinderen die er bij horen en kinderen die er niet bij horen ik hoorde al wel bij)maar liv en liz niet dus ik wou vriendinnen worden met hun omdat ik het zielig vond maar kreeg daardoor ruzie met mijn normale vriendinnen en vrienden elke dag ruzie het ging een jaar door in groep 8 was het ergste het begon gewoon normaal maar kinderen begonnen grapjes over mij geloof te maken heb het zo vaak gezegd stop maar ze bleven door gaan zelfs mijn eigen vriendinnen deden mee en vrienden ze gingen ook grapjes maakten over mijn huidskleur het ergste was dat onze stagere juf ook een keer mee deed ik wist niet wat ik moest doen eigenlijk begon het al in groep 5 maar in groep 8 ging ik terug vechten en slaan kreeg mee problemen en ik kreeg telkens de schuld ging mezelf pijn doen mijn ouders gingen in groep 7 ook scheiden thuis was er ook ruzie me vader sloeg me soms wel mag dat niet zeggen aub zeg tegen niemand maar ook thuis en op school was er ruzie wist niet wat ik meer moest doen ik weet lang verhaal x🥺

 

morgen komt mijn tante die me van uitschold en mag van mijn ouders niet zeggen dat ze gescheiden zijn

 

Dus ja je leest het... wat moet ik nu doen?

 

 


6 reacties

Hoi,

Ik heb de indruk dat je je niet erg veilig voelt bij je familie. In dat geval kun je naar veiligthuis.nl gaan, zij kunnen thuis meer doen dan mensen zoals ik en daar kan jij ook anoniem naartoe gaan. Voor de problemen op school, jouw stagiare hoort haar/zijn leerlingen niet zo te behandelen, ook niet als hij/zij geen officiele juf of meester is. Ben je misschien al eens naar je juf of meester geweest om hierover te praten, of eventueel een andere leraar? Het is onderdeel van hun baan dat zij leerlingen gaan helpen die hiermee zitten. Je zou ook misschien de politie kunnen bellen 

Reputatie 2
Badge +1

Voor de duidelijkheid: het is een vriendin van me <3

 

Ze voelt zich volgensmij wel veilig thuis :)

Voor de duidelijkheid: het is een vriendin van me <3

Je hele topic gaat over desbetreffende vriendin? Want er staan behoorlijk wat vormen in de eerste persoon. Dus gaat het over jou of je vriendin? Je kan hier gewoon eerlijk zijn, je bent immers toch anoniem. :)

Reputatie 2
Badge +1

Het gaat over een vriendin van me <3 Ik heb zelf gelukkig een helemaal veilig thuis met 2 fijne ouders en 1 super leuke broer!

Op TikTok zei de vriendin onder mn video "knappp <3" en toen zei ik "nee jij meidd🤩" en toen zei ze terug "daar denkt mn klas anders over" dus toen stuurde ik haar een prive appje op TikTok "Is alles oke?" En toen schreef dat verhaal hierboven

Ohhh je heb letterlijk gekopieerd wat zij tegen jou heeft gezegd. Nu begrijp ik het :)

Reputatie 5
Badge +2

Wat heftig!!!!

Ze kan racisme melden?

Bij politie of wathever

Neem het voor haar op in de klas of ga naar je juf of mentor!!

X roos

 

Reageer