Vraag

Help! Vriend wil zelfmoord plegen

  • 6 September 2022
  • 7 reacties
  • 239 Bekeken

Badge

Ik heb net te horen gekregen dat een vriend van mij zelfmoord wil plegen. Hij heeft het erg moeilijk de laatste tijd. School gaat niet makkelijk en hij heeft veel ruzie met anderen, hij kan zich niet concentreren en heeft veel stress.  Ik ben bang dat hij opeens niet meer reageert op mijn appjes en niet meer naar school komt. Kunnen jullie mij suggesties geven om hem te helpen? 

Groetjes


7 reacties

wat erg om dat te horen😮! misschien kan je het met je ouders en leraren op school over hebben. of misschien zelfs met zijn ouders en misschien kan je dan erachter komen waarom hij die nare gedachtes heeft.

veel  steun krijgt hij in ieder geval van mij ook al ken ik hem niet! hoop dat hij snel van die gedachtes afgaat!🤗

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Anonyminus ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Jij of je vriend kunnen De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten om anoniem je verhaal te delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Hij kan dat doen, maar ook jij als je je zorgen maakt https://www.113.nl/maak-je-je-zorgen-om-iemand

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

Ik zou zeggen dat je er voor hem bent omdat het uiteindelijk aan hem zelf is om hulp aan te nemen. Want mensen moeten zichzelf redden (degene moet ook hulp willen).

Succes

Wat erg! Laat hem weten dat je hem ontzettend zou missen en niet zonder hem zou kunnen, dat hij het waard is en dat jullie er wel uitkomen!

Reputatie 7
Badge +15

Help hem en steun  hem, 

hoe gaat het nu met hem, 3 maanden later?

 

Groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

Badge

Help hem en steun  hem, 

hoe gaat het nu met hem, 3 maanden later?

 

Groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

Hij is dood…

ik kon hem ook

Reputatie 7
Badge +15

Oh, wat erg!!!!!!! 
gecondoleerd, voor alle naasten, familie en vrienden!!!!! ❤️
 

groetjes&sterkte 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer