Vraag

Help, mijn vriendin wordt steeds populairder en IK heb nu een probleem

  • 19 March 2019
  • 2 reacties
  • 95 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
dit is een verhaal dat op dit moment nu afspeelt bij mij op school:


in zit in een kut klas, niemand praat tegen mij maar iedereen vind me niet stom ofzo maar we praten gewoon niet. En als ze praten tegen mij, is het een wonder.

ik zit altijd naast 1 iemand in klas ik noem haar even. Milou. Zei heeft ook het zelfde als mij. Zei praat met niemand. Its just 2 of us all the time.
Milou en ik uiterlijk zijn heel verschillend. Maar we wijn wel even knap/lelijk ( ieder zijn mening.
zei heeft veel vrienden van onze oude klas, ik hoor er maar een beetje bij. Zei heeft exht veel meide vriendinnen. Ik heb 0 best friends, maar wel genoeg normale vriendinnen. Ik heb er wel moeite mee dat het zo gaat ( kom wel eens huilend thuis) zei heeft er totaal geen moeite mee. Ze is ook heel aardig en soort van geweldig. Nu wordt ze steeds populairder vanwege haar innerlijk. Mensne roepen vaker haar naam. altijd als we rond de school lopen is het ALTIJD dat als me mensen tegemoet lopen ze Milou begroeten en mij niet. Nu op instagram groeit het steeds meer met haar en steeds meer mensen kennen haar naam. Terwijl IK achterblijf. Ik doe niks verkeerds🤷🏽‍♀️
ik ben dus een klein beetje jaloers maar ik ben zo iemand die dat nooit laat weten.
ik loop altijd als een hondje achter haar aan terwijl dat eerst zo helemaal niet was! Ik moet dan altijd stoppen en wachten omdat zei dan een min met mensne gaat kletsen en iedereen iets roept tegen haar.
wat moet ik doen? Ik voel me echt verschrikkelijk !!!
please laaat iets achter wat jij er van vind. Nog beter, als je een tip laat weten🙏🏼

2 reacties

Hey, Niziama,

Jouw vriendin kan er ook niks aan doen dat ze populair is, ik zou er juist trots op zijn, want het is jouw vriendin en zij kiest voor jou, terwijl ze ook naast anderen kan zitten. Je kan dus jaloers op haar zijn, maar je kan haar ook erg dankbaar zijn.

Om wat populairder te worden in de klas, kun je wat meer praten en af en toe je eigen inbreng geven als Milou een gesprek houdt. Zo weet je klas in ieder geval dat jij ook bestaat!

Met vriendelijke groeten,
Een Persoon Zonder Naam
Reputatie 1

Ik begrijp je helemaal,

dat had ik dus ook. Maar ik zou sowieso wel met haar om blijven gaan.

Misschien kan je haar een keer vragen om af te spreken, en als het erger wordt kan je het ook tegen haar zeggen. Want misschien had ze het niet door dat jij je er alleen door voelt, en dan kan ze er rekening mee houden.  

En verder zou ik ook gewoon met je andere vriendinnen misschien nog wat meer omgaan, zodat je je beter voelt. En ik zou gewoon als je een leuk persoon kent zorgen dat je er contact mee houdt, en dan merk je vast dat er echt heel veel mensen zijn die je aardig vinden.

Maar ik zou dus gewoon aardig tegen haar blijven doen,  en je kan zelf ook proberen neiuwe vrienden te maken.

Reageer