Skip to main content

HELP!

• July 12, 2025
  • 5 reacties
  • 56 Bekeken

Cato.db
Forum|alt.badge.img+4

heyy 

ik heb iets en ik weet niet wat ik moet doen ik heb steeds meer de neiging om mezelf te snijden heb het nog niet gedaan maar ik weet niet wat ik moet doen kan iemand me helpen pls

liefs cato<3

5 reacties

Anoniem5752
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 12, 2025

Hoi Cato,

Echt kut dat je zo’n struggle hebt. Misschien helpt het om een elastiekje om je pols te dragen en eraan te trekken als je de neiging hebt? Doet ook pijn, maar is niet zo erg als snijden. Afleiding zoeken zoals muziek luisteren of met iemand erover praten helpt ook.

Liefs,

Anoniem5752.

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • July 12, 2025

Hi ​@Cato.db 

Niet doen, het verpest je uiterlijk (ik mag niks zeggen hoor)

Wat anoniem5752 al zegt met het elastiekje.

Voor mij helpt muziek heel erg, en uit mijn raam kijken.

Ik heb eigenlijk geen tips, sorry 

Groetjes Lovegood 

Cato.db
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • July 12, 2025

geyy ​@Anoniem5752 

dat van dat elastiekje is wel een goede tip dankjewel<3

ik probeer wel afleiding te zoen maar dat helpt niet 

liefs cato<3

Nina24
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • July 13, 2025

Hoi ​@Cato.db ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Nina (De Kindertelefoon) 

Cato.db
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • July 13, 2025

Hey ​@lovegood 

Het maakt niet uit als je geen tips hebt hoor ik heb het nogsteeds niet gedaan komt ook omdat ik op vakantie ben maar als nog heb ik het nog niet gedaan 

Liefs cato<3