Vraag

help

  • 12 August 2021
  • 4 reacties
  • 89 Bekeken

Badge

Ik word geslagen en geschopt daar mijn ouders

 

Wat moet ik nu doen

 


4 reacties

Heyy

 

Wat naar dat je ouders je slaan en schoppen! Het is niet goed wat je ouders doen want het is verboden en ook strafbaar om je kind te slaan en het valt onder kindermishandeling wat je ouders doen.

 

Als je je onveilig voelt thuis kan je altijd contact opnemen met veiligthuis. Ook kan je iedere dag tussen 11:00 en 21:00 anoniem bellen of chatten met de kindertelefoon. De mensen bij de kindertelefoon kunnen je goed verder helpen met hoe en wat nu.

Telefoonnummer kindertelefoon : 0800-0432

Telefoonnummer veiligthuis : 0800-2000

 

Denk je dat je met iemand in je omgeving durft te praten over deze situatie? Ik denk namelijk dat het een goed plan is om iemand in te lichten over wat er thuis gebeurt zodat je hulp en steun kan krijgen en misschien lucht het je ook een beetje op om met iemand te praten. Je kan bijvoorbeeld met je mentor gaan praten, of met een ander familielid, de huisarts, een vertrouwenspersoon of met een vriend/vriendin.

Als de mensen in je omgeving van deze situatie afweten kunnen ze je verder helpen met wat er nu moet gebeuren en kunnen ze kijken hoe deze situatie verbeterd kan worden.

 

Als je het heel erg eng vindt om te praten met iemand kan je ook altijd een brief of een berichtje naar iemand sturen dat gaat misschien wat makkelijker.

 

Sterkte!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Michelle1 

Wat je ouders doen mag natuurlijk echt niet het is verboden. Er is geen goede reden voor geweld al het geweld kan echt niet. Thuis moet veilig zijn. Wij kunnen je moeilijk helpen thuis iets veranderen, maar je kan wel. Veiligthuis of kindertelefoon bellen zij helpen je met een oplossing zoeken. 

Chatten met de Kindertelefoon (Elke dag 11:00-21:00)

Chatten met VeiligThuis (Elke dag 09:00-17:00)

Telnr. Kindertelefoon: 0800-0432 (Elke dag 11:00-21:00)

Telnr. VeiligThuis: 0800-2000 (24/7 bereikbaar)

Zoek alsjeblieft hulp als je dat nodig hebt. Veel succes!

Groetjes NV

Reputatie 3
Badge +2
  1. Probeer volwassenen in jouw omgeving die jij vertrouwd erover te vertellen.
  2. Praat met iemand van de kindertelefoon.
  3. Vertel vrienden en andere familie erover, als jij hun vertrouwd.
  4. Misschien helpt het om hier rond te kijken: https://www.slachtofferhulp.nl/gebeurtenissen/mishandeling/  of  https://slachtofferwijzer.nl/slachtoffer/mishandeling/

Verder wens ik je veel succes en vraag ik je ook in wat voor mate je mishandeld word, dan kunnen wij je misschien beter helpen. 
 

Gr Felix

Reputatie 5
Badge +2

Politie bellen!?

Reageer