hele erge terugval

  • 21 March 2021
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey allemaal.

ik wou eigelijk gewoon even mn levensupdate geven

het gaat eigelijk niet heel veel beter. ik heb een eetstoornis en morgen is het 3 jaar geleden dat mn oom zijn eigen leven heeft genomen.

ik zie erg op tegen morgen en ik weet niet hoe ik door die dag moet komen, ik ga morgen niet naar school en ben afgemeld van online school. ik vind het  lastig om erover te praten en ben bang dat ik mensen lastigval

ik ben wel eindelijk 17 dagen clean van selfharm!

heeft iemand tips om de dag morgen door te komen?


2 reacties

Badge

Hoi! Heb je hobby’s? Zo ja, doe allerlei dingen die je graag doet en als je niet echt hobby’s hebt, dan probeer je nieuwe dingen uit. Het gaat zeker helpen voor afleiding. Het komt helemaal goed <3

Heey @whyme009 ,

Wat jammer dat je een hele erge terugval hebt. Heftig dat je oom drie jaar geleden overleden is door zelfmoord. Ik kan begrijpen dat het moeilijk is om de dag door te komen. 

Ontzettend goed dat je al 17 dagen clean bent van selfharm, dat is toch een positief lichtpuntje!

Aan de ene kant is het goed om stil te staan bij dat je oom is overleden, aan de andere kant is het ook goed om ‘gewoon’ de dag door te komen. De dingen te doen die je anders ook zou doen. Jezelf afzonderen maakt je meer eenzaam en het lijkt me dat je wel steun kunt gebruiken. Ook al is het lastig om erover te praten, het is wel goed om hierover te praten. Het lucht op en dan zit je er niet meer zo alleen mee. Het is ook niks om je voor te schamen. Heb je iemand waarmee je hierover kunt praten? Je valt er mensen echt niet lastig mee. 

Stel een vriend(in) stond in jouw schoenen. Zou jij het dan fijn vinden als die vriend(in) met jouw praat of er alleen mee zit omdat hij/zij bang is mensen lastig te vallen?

Ben je in behandeling voor je eetstoornis?. Een behandelaar kan je hierin goed helpen en zal luisteren en helpen zonder te oordelen.

Je kunt ook altijd praten met de Kindertelefoon of 113 Zelfmoordpreventie. 113 is niet alleen voor mensen die zelfmoord willen plegen, maar ook voor naasten en de omgeving. Sterkte gewenst!

Groetjes,

Simply Me

Reageer