Vraag

hele erge neiging tot zelf beschadiging

  • 14 December 2022
  • 5 reacties
  • 119 Bekeken

Badge

hoi
ik ben een 17 jaar oud persoon en ik struggle heel erg met zelf beschadiging.
toen ik ongeveer 11 was begon ik met snijden, en het is sindsdien niet echt beter gegaan zegmaar. eerst sneed ik af en toe en heel ondiep, maar sinds vorig jaar is het steeds dieper geworden en ik kan er niet meer mee stoppen. ik heb veel problemen waaronder autisme en misschien borderline personality disorder (geen diagnose maar mn therapeut denkt da k t wel kan hebben). 
ik ben nu 1 maand clean van snijden maar ik heb echt heel erg de neiging om te relapsen. ik kan dit niet volhouden denk ik… 
wat moet ik doen??


5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Praten met iemand die je vertrouwd of jezelf afleiden

Reputatie 2
Badge

@Niko Mijn tips zouden zijn probeer een elastiekje en ga hulp zoeken. Het is heel goed van de dat je het al 1 maand vol houd en k vertrouw er op dat je zonder kan.

Vriendelijke groet anoniemand999,

Badge

Mijn tip is om iets te tekenen op de plek waar jij jezelf wil pijn doen. Vind je iets bijv. heel erg leuk zoals een hond ofzo. Teken dan hond op die plek. Zeg tegen jezelf deze hond ga ik niet pijn doen. Misschien helpt zoiets 💗

Reputatie 4
Badge +2

Hoi Niko!

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Gelukkig heb je al een paar goede tips gekregen van andere gebruikers. Ik wil je nog wel even meegeven dat je altijd De Kindertelefoon van 11:00 tot 21.00 uur kan  bellen (0800-0432) of met ons kan chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. 
Veel sterkte!

 

Groetjes, Meike (de Kindertelefoon)

Probeer er iets anders voor in de plaats te doen. (Ik weet niet of het helpt maar) sommigen doen een elastiekje om hun pols en dan elke keer als je jezelf pijn wilt doen zit je even aan dat elastiekje. Ik hoop dat dit helpt of dat je een andere oplossing vindt. Liefs Tai 🍀🍀🍀💙💙💙

Reageer