Vraag

heel erg depressief en zelfmoordgedachten

  • 14 November 2021
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

Badge

Hoi, iedereen ik had in een vorige topic al gezegd dat ik mogelijk autisme heb en het daardoor al flink moeilijk heb en eenzaam ben, maar nu voel ik me nog slechter, heel erg verdrietig en depressief. Ik ben al eenzaam, maar ik voel me nu ook nog eens buitengesloten door m’n familie, terwijl zij juist degenen zijn waar ik me het beste bij kan voelen. Nu voel ik me thuis ook niet meer goed op m’n vel. Ik durf niet echt naar buiten en durf weinig te zeggen wat het nog moeilijker maakt. Ik heb geen vrienden en geen sociale contacten. Ik kan bijna met niemand afspreken en daar heb ik juist nu erg behoefte aan, omdat zelfs mijn ouders me niet begrijpen. Ik zit nu in 3 havo en heb vorig jaar een gebroken heup gehad, waardoor mijn spierkracht en conditie door immobalisatie al flink achteruit zijn gegaan en juist nu heb ik het erg druk en omdat ik nu echt hele dagen volg is het ook een beetje veel aan het worden. In de 2de mocht ik vanwege mijn verminderde conditie halve dagen volgen in plaats van hele, maar het is nu vooral wennen. Mijn ouders houden echt totaal geen rekening nu. Ik voel me ook anders dan anderen: ik kom kinderachtig over en praat soms teveel. Ik voel me niet serieus genomen en het lijkt alsof ik niet zo goed tegen grapjes kan. Dat zou dus op autisme kunnen wijzen. Maar ik voel me nu gewoon slechter dan ooit. Teveel stress en verdriet. Het lijkt alsof ik elke dag zwaar depressief ben door het teveel aan stress en verdriet. Ik begin me nu echt waardeloos te voelen. Ik heb doelen voor me, ik wil goed m’n best doen op school en weet al welke richting ik op wil, maar wat heeft dat voor zin als ik toch al verpest ben en  te angstig ben om sociale contacten te maken? Ik begin  zelfmoordgedachtes te krijgen en twijfel aan m’n zelf. Maar in de religie waarin ik geloof is dat niet toegestaan. Ik heb niemand. De enige op wie ik kan vertrouwen is God. Ik heb niemand anders. Ik ga weinig naar buiten wat maakt dat ik nog depressiever wordt. Ik hou mijn emoties gewoon in me. Ik ben bang dat ik raar gevonden wordt als ik ze uit. En juist dat zorgt voor nog meer stress en verdriet. Ik weet echt niet meer wat ik moet en wat me nog gelukkig kan maken. 
 

hebben jullie misschien tips of dezelfde ervaring? Alvast bedankt!


2 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Anoniempje 657 ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl

Sterkte! 

Groeten, Willemijn

De Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +3

Hey Anoniempje 657,

Wat naar dat je je zo voelt en dat je familie je buitensluit!

Pleeg alsjeblieft geen zelfmoord! Er zijn altijd mensen die van jouw houden, ook al lijkt dat nu misschien niet zo. Als je denkt dat je zelfmoord gaat plegen kan je altijd met 113 bellen of chatten. Dat kan je ook doen als je over je gevoelens wil praten.

Misschien is kan het tegen je mentor of vertrouwenspersoon vertellen. Zij zijn er juist om met dit soort dingen te helpen. Je gevoelens tegen hen zeggen kan er opluchten en dan kunnen zij je ook gaan helpen.

Wat kan helpen is het opschrijven van je gedachten of gevoelens. Dat kan in de vorm van een verhaal zijn of op een andere manier als jij er nog eentje weet.

Je bent echt niet verpest! Dat je bang bent om contact met mensen te maken is het niet echt niet raar, daar heb ik ook last van. Ik zou juist doelen stellen! Niet alleen voor je toekomst, maar dan heb je ook iets te doen, en wordt je meer afgeleid van je gevoelens.

Ik hoop dat je je snel weer fijner voelt! Jij kan dit!

Groetjes iemand.

Reageer