Skip to main content
Vraag

Heb ik een depressie??

• 23 februari 2025
  • 5 reacties
  • 82 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,

Ik ben een meisje van 13 jaar.  Sinds kort heb ik het idee dat ik een depressie heb. Ik weet het alleen niet zeker.  Ik voel me vaak moe, kan 's avonds niet slapen en 's ochtends erg moeilijk uit mijn bed komen.  Ik maak vaak geen huiswerk en leer niet goed voor toetsen. Ik lieg erover tegen mijn ouders dat ik het wel doe. Ik heb gewoon nergens meer zin in. Ik heb het gevoel alsof de wereld beter is zonder mij. 

Heeft iemand tips om van deze gevoelens aftekomen??

5 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 562 reacties
  • 23 februari 2025

Haii ​@SlimpieDimpie ,

awh jeetje wat naar😕❤️ kan je er met vriendinnen/vrienden over praten? Dat kan al opluchten en het makkelijker maken om het ook tegen een volwassen te vertellen 💞

Durf je dit ook met je ouders of mentor te bespreken?.. misschien met een brief?..

Veel liefs en knuffel, hoop dat het snel beter met je zal gaan😘❤️

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii ​@SlimpieDimpie ,

Awh wat ontzettend naar dat je je zo voelt maar wel herkenbaar... wou dat ik iets voor je kon doen 😔 Kun je erover praten met bv vrienden/ iemand anders die je vertrouwd of tegen een docent/ mentor op school, dan kunnen jullie samen naar een oplossing kijken en krijg je wat meer ondersteuning ? Als je praten lastig vind kun je een brief of mail schrijven bv. Het uiten kan namelijk erg opluchten. Of afleiding proberen te zoeken in dingen die je leuk vindt, hobby's/ sport etc... Hoop dat je hier iets aan hebt en je verder kan helpen, onthoudt alsjeblieft wel de wereld is écht niet beter zonder jou én niemand wil je kwijt of zou dat ooit willen. En je bent het echt waard om hier te zijn. Hoop dat je dat zelf ook snel ziet♥️

Veel liefs ♥️

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 505 reacties
  • 24 februari 2025

Een depressie is iets heel ernstig.  Heb je iemand op school met wie je erover kunt praten?  Anders de huisarts, die kan je doorverwijzen als dat nodig is.

Of anders misschien een bloedonderzoek om te kijken of je niet een tekort hebt aan bepaalde vitaminen of voedingsstoffen waardoor je zo weinig fut hebt.  Opgroeien kost energie.

Blijf er in ieder geval niet mee zitten!

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • 1216 reacties
  • 24 februari 2025

Hoi ​@SlimpieDimpie ,

Wat lastig voor je, dat je je al een poos minder goed voelt, weinig energie hebt en dat je nergens in hebt. Zoals andere gebruikers je hier ook al aanraden, kan het echt helpen om hier met iemand over te praten. Je hoeft het niet alleen te doen! Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Mariska (De Kindertelefoon)

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • 4 reacties
  • 24 februari 2025

Dank voor al de lieve en helpende reacties!

Hier kan ik zeker iets mee en dat ga ik ook doen.

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen