Vraag

heb ik een depressie?

  • 18 March 2020
  • 4 reacties
  • 69 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, 

Ik voel me al een lange tijd heel erg 'depressief' maar weet zelf niet of ik depressie heb.

Er zijn altijd wel een paar dagen waarbij ik me top voel en energiek.

Maar 9/10 x ben ik langdurig verdrietig en heb ik nergens zin in.

Ik heb vrijwel veel problemen zowel thuis als op school, mijn ouders zijn al sinds mn vierde gescheiden en sinds dien is het er achteruit gegaan.

Mijn vader maakt mijn moeder uit voor allerlei dingen en heeft me meerdere keren geslagen en opgesloten in mijn kamer. Daarnaast hebben mijn stiefvader en moeder redelijk vaak ruzie waar ik en mijn jongere broertjes bij zijn.

Ondertussen begin ik me steeds slechter te voelen en zelfs al te denken aan zelfmoord zonder dat ik het zelf merk.

Daarnaast ben ik begonnen met in mn mn ar te snijden maar niet zo er dat het begint te bloeden omdat ik een angst heb voor bloed. Maar dan nog heb ik er littekens van.

 

Ik weet nu niet precies wa ik moet doen dus heb ik besloten om hier hulp te vragen.

 

Xx kiki


4 reacties

Hey Ciroceca

 

Heel verstandig van je om om hulp te vragen. Wat naar namelijk, dat je je zo voelt. 

 

Of je een depressie hebt, valt moeilijk vast te stellen via het forum. Echter lijk je je helemaal niet fijn te voelen. Daarom lijkt het me verstandig om de dingen waar je mee zit met iemand te delen. Dat kan bijvoorbeeld bij de huisarts, of bij een vertrouwenspersoon op school. Deze zouden je evenwel kunnen doorverwijzen naar een professionele hulpverlener, die bij jou een eventuele depressie zou kunnen vaststellen. 

 

Graag geef ik je nog twee linkjes mee. Het eerste is een linkje naar de pagina van 113, voor wanneer je eraan denkt jezelf te kwetsen. Het andere linkje gaat naar het topic Alternatieven zelfbeschadiging, waar je een hoop gezonde alternatieven kan vinden voor automutilatie. Hopelijk ben je daarmee alvast wat geholpen. 

 

Gr. Kenshin

Heyy, wat een nare situatie waar je nu in zit. Ik kan niet precies zeggen of je depressie hebt. Je zou op internet kunnen zoeken wat depressie precies is en hoe mensen met depressie zich voelen. Kijk bijvoorbeeld op deze site: https://www.heyhetisoke.nl/

Op die site staat wat over depressie en kan je verhalen lezen van mensen met depressie of een angststoornis. Verder heeft @Kenshin je ook al heel goed geholpen. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en heel veel succes! Liefs, Naira193:heart:

Ciroceca dat je vader je slaat is niet oke je zou kunnen proberen om in je kamer te blijven als je bij je vader bent of gewoon niet meer naar je vader gaan en als je moeder en stiefvader ruzie hebben kan je je terugtrekken naar je kamer en muziek luisteren jezelf pijn doen of zelfmoord is nooit de oplossing ik heb zelf ook ooit een zelfmoord poging gedaan maar ben heel blij dat ik gered ben

Reputatie 1
Badge +1

Hoi! Wat een ontzettend nare situatie!

Buiten dat het natuurlijk super vervelend is dat je ouders gescheiden zijn en er zoveel ruzie is, is er 1 ding waar ik over struikel.

Het stukje dat jouw vader je slaat en opsluit in je kamer. Het is namelijk verboden om als ouder in kind te slaan! 

Buiten dat, als je echt aan ZM denkt zou ik naar 113.nl gaan. Daar kun je 24/7 met hulpverleners chatten en kijken naar een goede oplossing. En hoe lastig het ook is, probeer te stoppen met in je arm te snijden. Later heb je er waarschijnlijk spijt van…

Heel veel sterkte en succes toegewenst!

Groetjes

Just Myself

Reageer