Vraag

Heb ik anorexia?

  • 30 April 2023
  • 5 reacties
  • 70 Bekeken

Badge

Hoi iedereen,

Ik heb een ingewikkelde vraag, sorry daarvoor.

Heb ik anorexia?

zelf denk ik van niet, want ik ben niet ondergewicht ( 12 jaar, 166 cm en 53,9 kg)

Soms sta ik wel 3x op de weegschaal per dag, en als ik dan zie of ik ben aangekomen, probeer ik de rest van de dag te vasten en niks te eten. 
Meestal eet ik dan een appel in de ochtend, 1 boterham in de middag en als avond eten vaak blaadjes spinazie.

Ik ben bang, dat als ik het tegen iemand vertel, dat diegene dan vind dat het niet echt ernstig is, en me bijvoorbeeld uitlacht omdat het niet een echt probleem is, daarom deze vraag.

groetjes


5 reacties

Je lengte, leeftijd en gewicht zeggen niks over een eetprobleem. Want iedereen heeft een ander lichaamsbouw. Zelf vind ik 3x per dag op een weegschaal staan best veel…

Je zou er wel goed aan doen om er met iemand over te praten. Je zegt in de avond alleen blaadjes spinazie te eten, krijg je dan van je ouders of andere mensen geen vragen erover?

Badge

Ik eet vaak alleen op m’n kamer. Mijn ouders zijn vaak pas laat in de avond terug van werk. Meestal 9 uur. 

Reputatie 4
Badge +3

hey, 

ten eerste je gewicht is prima! ik denk niet dat je gelijk anorexia hebt maar wel een eetprobleem als je zo veel op eten let. ik vind het lastig om tips te geven ik heb zelf ook een eetprobleem. Maar ik heb het vooral geprobeerd om te negeren. En als ik eten voor mezelf klaar maak maak ik gezond eten je kan best niet snoepen dan zou je eventueel af kunnen vallen zelfs. Maar het is wel belangrijk om op een dag 3x een goede maaltijd te eten.  En je mag jezelf best wel een keer verwennen met wat lekkers vind ik! 

het is ook zo omdat je 12 bent dat je lichaam sneller eten verwerkt dan dat je ouder wordt dus je kan meer eten! mijn grootste tip is probeer eten lekker te maken voor jezelf maak bijvoorbeeld een keer een sandwich voor jezelf en zet erbij wat muziek aan. (idk of het voor jou werkt maar ik vind koken wel leuk dus daarom ) ik hoop dat je hier iets aan hebt maar alsjeblieft ga meer eten!!<33 liefs Anoniempie145

Badge

Voor het hebben van een eetstoornis hoef je geen ondergewicht te hebben. Het feit dat je alleen al zoveel denkt over eten is een grote red-flag. Het is nooit ‘te vroeg’ om aan de bel te trekken, voorkomen is beter dan genezen. Wees alsjeblieft niet bang om om hulp te vragen. Als je te lang wacht met het aangeven van dit soort dingen is het vaak al te laat, dus wacht niet totdat het erger wordt maar neem actie!

 

Groetjes en een hoop sterkte toegewenst! 🤍

Hey,

Dat eetpatroon is niet gezond. 3 keer per dag op een weegschaal staan herken ik wel. Alleen is  bij ons de weegschaal (gelukkig) stuk gegaan door ouderdom. Je bent zekers niet te zwaar. Praat er met een volwassen iemand over. Want zoals @Mushitarouliker al zegt: voorkomen is beter dan genezen.

Sterkte!

Reageer