Vraag

Heb advies nodig ):

  • 9 April 2024
  • 21 reacties
  • 221 Bekeken

Reputatie 6

Hey,

Ik heb even jullie advies nodig.

Morgen moet ik van ma verplicht een t-shirt aan. Ik heb niet het idee dat ik daar onderuit kan komen met een smoes ofzo. Ik heb dus vanaf me schouder tot me elleboog best wel wat littekens zitten, waar mijn ouders niks vanaf weten. Ik weet niet of ik het ze nu moet vertellen of dat ze er morgen zelf achterkomen. Pa is nu echt chagrijnig, dus ben echt bang dat hij en ma boos worden. Maar goed, want is het beste om te doen?

 

En nog iets:

Pa en ma hebben het er serieus over om mij voor een paar maanden naar Nederland te sturen. Ik zit hier best wel mee. Dan moet ik bij me opa en oma logeren en voor een paar nachten is dat prima, maar een paar maanden lijkt me echt niet fijn... Dus enig idee hoe ik me ouders kan vertellen dat ik het thuis meer naar m'n zin heb?

 

Verder voel ik me de laatste tijd slecht en eigenlijk wilde ik dit zelf uitzoeken (vandaar me afwezigheid op het forum), maar dat lukt niet.... Ik heb geen energie en motivatie, 's ochtends me bed uitkomen kost me al heel veel moeite. Ik heb steeds opeens angst zonder dat ik weet waarvoor. Ik raak soms in paniek en begin dat te trillen en wordt benauwd, slaap slecht, en ben echt heel prikkelbaar. Iemand een idee hoe ik dit oplos zonder het verder tegen iemand te moeten vertellen?


21 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi lieve @OnbekendeAnnoniem1 ,

Wat vervelend…

Waarom willen je ouders dat je terug naar Nederland gaat?

Heb je wel mensen waar je mee kan praten, en vrienden in het land waar je nu woont? Weet iemand er überhaupt van?

Wat is de reden dat je je zo slecht voelt?

Ik dacht , misschien kunnen mensen op school je helpen, maar toen bedacht ik opeens dat je volgens mij thuisonderwijs hebt toch? Lastig dan... En kun je überhaupt waar je woont wel hulp krijgen van bv een psycholoog of is dat lastig door de taal? 

 

Sorry heel veel vragen!

 

Reputatie 4
Badge +1

Heyy @OnbekendeAnnoniem1

wat vervelend van de littekens! Heb je een korte mouwen t=shirt wat vanaf je elleboog loopt? Zo verstop je het alsnog! Als dit niet lukt kun je het beste eerlijk zijn, als je ouders dan boos worden, is het misschien juist fijn als je er een paar maanden niet bent! Anders kun je dit ook gewoon eerlijk tegen hun zeggen, dat je dit niet ziet zitten.

Als je tips nodig hebt om het met je ouders over sh te hebben kan je kijken op de site: www.sameninmijnschoenen.nl

Hopelijk heb je er iets aan!

Liefs

Reputatie 3
Badge

Hey hallo, een vriend van mij heeft hier ook last van. Ik weet niet of je iets van een cover up make-up hebt maar anders kan je dat gebruiken of eventueel lenen van een broer/zus. Misschien kan je onder je t-shirt ook een longsleeve doen. Alleen ik zou dit niet voor te lang doen. Ik zou aan je ouders binnenkort vertellen dat je hier last van hebt, en ze zullen je hoogstwaarschijnlijk helpen. Ook met wat er nu aan de hand is. 

Over de vakantie naar je opa en oma is het het makkelijkst om eerlijk te zijn. Het is misschien moeilijk maar het ligt er voornamelijk aan hoe je het brengt. Zolang het maar duidelijk is dat je echt liever thuis bent zullen ze het wel begrijpen. 

 

Over dat laatste probleem heb ik de afgelopen tijd ook last van. Ik heb zelf wat tips die je kan helpen, maar hiervoor is het handig om met iemand erover te praten. Ik ben al erg trots dat je je zo durft te uiten op het forum! Maar misschien is het handig om met iemand persoonlijks hierover te hebben. De tips: Ik doe de laatste tijd aan mediteren, dit kan je helpen om wat meer dingen op orde te krijgen. Verder raad ik voornamelijk aan om heel veel op te schrijven. Als je helemaal in de war bent of je begint te trillen. Schrijf op hoe je je voelt. Het scheelt al heel veel als het gewoon uit je brein is. Dan kan je ook zelf een overzicht hebben van wat je eraan kan doen.  Soms kan je ook overdag slapen als je thuis bent. Wat je ook kan doen wat ik vaak doe, is als ik stress of overprikkeld raak ga ik even liggen met mn muziek in mn oren en gewoon even de ogen sluiten en niks doen. je hoeft niet perse te slapen maar je kan wel rusten. 

 

 

ik wens je verder echt nog veeeeel sterkte toe, en het komt altijd goed. Ik hoop dat ik je kon helpen en als er iets is, neem contact op. Maakt niet uit met wie, ben niet bang om voor hulp te vragen.

 

Liefs, - otis

 

Reputatie 6

Hoi lieve @OnbekendeAnnoniem1 ,

Wat vervelend…

Waarom willen je ouders dat je terug naar Nederland gaat? Volgens pa en ma ben ik niet sociaal genoeg. Ze hopen dat ik in Nederland vrienden enzo kan maken en weer sociaal wordt.

Heb je wel mensen waar je mee kan praten, en vrienden in het land waar je nu woont? Weet iemand er überhaupt van? Eh nee, ik kan de taal niet en we wonen afgelegen dus meer dan eens in de twee weken zie ik ook niemand.

Wat is de reden dat je je zo slecht voelt? 

Idk exact. Haat gewoon mezelf, struggle met school, heb geen hobbies en kan niet met mezelf leven.... en nog veel meer.

 

Ik dacht , misschien kunnen mensen op school je helpen, maar toen bedacht ik opeens dat je volgens mij thuisonderwijs hebt toch? klopt!

Lastig dan... En kun je überhaupt waar je woont wel hulp krijgen van bv een psycholoog of is dat lastig door de taal?  Dat gaat idd niet door de taal en heet eerste dorp vanaf hier is 1 uur rijden en daar hebben ze geen psyholoog denk ik. Dus dan moet ik naar de stad en die is 2 uur met de auto.

 

Sorry heel veel vragen!

hoef je geen sorry voor te zeggen! Ben alleen maar blij dat je me probeert te helpen!!!

 

 

Reputatie 6

Hey @erganoniem 

Nee, ik heb geen t-shirt dat zo lang is. Ik heb me ouders al verteld dat ik niet naar NL wil, maar ze zeggen dat het misschien beter is voor mij. Er staat gelukkig nog niks vast, dus hoop ik dat een goed gesprek kan zorgen dat ik gewoon hier mag blijven, alleen als ze weten van sh, verkleind dat wel mijn kans om hier te mogen blijven.

Bedank voor je hulp!

Reputatie 6

@Otis_Otio 

We hebbeb geen make-up in huis. En een shirt eronder gaat het ook niet worden, dat gaat ma nooit goedkeuren. 

Eerlijk zijn tegenover me ouders is lastig, gewoon omdat ik bang ben dat ze me niet zullen begrijpen.  En verder heb ik niemand met wie ik kan praten. Muziek heb ik op vanaf dat ik wakker wordt todat ik ga slapen. Ik luister de hele dag muziek. En in de middag lig ik meestal wel op bed te luieren.

Bedankt voor je hulp!

(moest snel een reactie tikken want wifi gaat uit rond half elf/kwart voor elf)

Reputatie 7
Badge +5

Wat lastig:(

Blijf je nog lang daar wonen? Of ga je over een tijdje weer terug naar Nederland?

Ik denk dat je over je zelfbeschadiging toch het beste kan zeggen ipv dat ze er achter komen. Word je moeder minder snel boos? Misschien kun je het dan eerst tegen haar zeggen?

Reputatie 7
Badge +11

Hey @OnbekendeAnnoniem1 

Wat stom!

In welk land woon je?

Als dat te privacygevoelig is moet je het zeggen.

Heb jij vroeger aan sh gedaan?

Of is het van dat je gevallen bent?

Ik hoop niet dat je nu nog steeds aan sh doet.

Vragen voor tips zijn altijd welkom!

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 6

@Jesse08 geen idee, pa en ma willen weer een keer naar Nederland voor werk enzo, maar dat kan ook pas over een paar jaar zijn.

Ik heb ruzie met ma (dat denk ik tenminste, ik zit er ook weleens naast) dus denk dat ik het vertellen van sh beter kan uitstellen. Waar ik bij ma ook bang voor ben is dat haar advies is dat ik moet bidden en daar heb ik weinig zin in.… 

 

@Wees Jezelf Bij Noah 

Of ik aan sh heb gedaan, tja ben nu 14 dagen clean.…

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @OnbekendeAnnoniem1 ,

Hoe ging het eigenlijk vandaag? 

Vervelend van die ruzie… Hoe gaat het meestal tussen jouw en je moeder? Zijn er ook momenten dat het oké gaat? Misschien kan je het dan zeggen?

Je moeder kan je misschien niet helpen of geeft een slecht advies maar dan heb je het iig gezegd en hoef je het niet steeds smoesjes enzo te verzinnen. 

 

 

Reputatie 6

@Jesse08 

Vandaag ging het wel oké, vanochtend toch maar een shirt aangetrokken i.p.v. een t-shirt en omdat ik zei dat ik het koud had mocht het. Heb daarna gestikt van de hitte, maar dat is bijzaak…

Het gaat over het algemeen wel goed tussen mij en me moeder. Alleen ik heb nooit echt het gevoel gehad dat ik bij haar terecht kan als er wat is. Ik heb nooit het gevoel dat ze me begrijpt (zal wel aan mij liggen). 

Tja, het zeggen is gewoon zo lastig. Ik weet dat ik ze teleur stel en dat ik ze pijn doe.... dat wil ik gewoon niet. En het idee dat ze boos kunnen worden staat me ook niet aan.

Misschien zit ik er helemaal naast en reageren ze gewoon goed en worden ze niet boos.... en toch durf ik niet....

 

Reputatie 7
Badge +11

Hey @OnbekendeAnnoniem1 

Dat snap ik.

Fijn dat je zo lang al clean bent!

Over die ruzie: ik weet hoe het is. Sterkte!

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Ja, dat snap ik wel @OnbekendeAnnoniem1 … Misschien kan je een brief voor je moeder schrijven?

Ga je soms ergens heen? Mis kun je het achterlaten voordat je weggaat? Dan hebben ze even tijd om er over na te denken, en worden ze denk ik niet zo snel boos. Als ze boos worden is dat denk ik meer de schrik, en dat gaat wel over. Als je dan thuis komt hebben ze er al wat meer over nagedacht.

Sorry dat ik dit zo chaotisch uitleg!

Reputatie 6

@Jesse08, Een brief is wel een goed idee, alleen mag ik niet alleen wandelen ofzo, dus ben eigenlijk altijd thuis bij pa en ma… En dan gaat het niet werken, want dan komen ze wss gelijk naar me toe.

Je hoeft geen sorry te zeggen! Je probeert me te helpen en daar ben ik heel blij mee! En je uitleg is ook gewoon goed! (;

 

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Hey @OnbekendeAnnoniem1, hoe gaat het nu? Kan ik nog wat voor je doen?

Reputatie 6

@ikBenEenAlien lief dat je het vraagt (:

Je kunt niks voor me doen. <3

Ik heb even met ma gepraat en ze is niet boos op me en volgens haar hadden we geen ruzie, ze zijn dat ze zo stroef en stug reageerde omdat ze effe geen zin had in vragen enzo. Dus dat is wel heel fijn. 

Reputatie 4
Badge +1

@ikBenEenAlien lief dat je het vraagt (:

Je kunt niks voor me doen. <3

Ik heb even met ma gepraat en ze is niet boos op me en volgens haar hadden we geen ruzie, ze zijn dat ze zo stroef en stug reageerde omdat ze effe geen zin had in vragen enzo. Dus dat is wel heel fijn. 

Fijn dat het nu beter/goed is! <3 als je ooit wilt praten ben ik er voor je!

Reputatie 6

Ik heb weer ruzie met pa. Waarover kan ik niet vertellen ivm privacy. Maar waar het op neer komt is dat het voor mij een opstapeling van dingen is en voor pa lijkt het nu of ik over 1 onozel ding behoorlijk boos ben geworden. Hij wilt straks/zo praten en ik niet. Pa luistert niet naar mij en daar ben ik boos over, pa denk nu dat ik boos ben over iets met ongedierte. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik kan pa gewoon niet zeggen van sh en de echte reden dat ik zo boos werd. Met ma valt ook niet te praten want die is nu chagrijnig. Ik wil gewoon weglopen en nooit meer terug komen (dw, ga ik niet doen). Heeft iemand alsjeblieft advies? Idk wat ik moet doen…

 

(Ben 23 dagen clean van sh, om positief te blijven)

Reputatie 6
Badge +2

(Ben 23 dagen clean van sh, om positief te blijven)

Goed zo!

Reputatie 4
Badge

Dat is heel rot voor je @OnbekendeAnnoniem1 

Hoe is het gesprek gegaan heb je het gesprek aangegaan hoop dat het goed is verlopen zo niet je kan het hier altijd schrijven als je er nood aan hebt

Ben hééééél trots op je dat je al 32 dagen clean bent❤️❤️

 

Hoop dat dit help <3

 

Veel Liefs lol5

Reputatie 7
Badge +11

@OnbekendeAnnoniem1 

Gaat het al wat beter?

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reageer