Vraag

gestopt met snijden en weer opnieuw begonnen

  • 24 January 2021
  • 4 reacties
  • 104 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

hoi 

een paar maanden geleden begon ik met mezelf te snijden. na 1 maand was is gestopt en had ik geen lidtekens etc. maar nu januari 2021 ben ik weer begonnen heb heb ik 3 diepe snedens bij mn pols en iets van 6 snedens op mn arm. weet iemand waar ik profesionele hulp kan vinden of wat ik anders kan doen?  ook voel ik me de laatste tijd echt gwn kt enzo. als iets niet lukt daar de heletijd over piekeren enzo


4 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Anoniempje 194

 

Er zijn veel alternatieven voor snijden. Kijk eens op sameninmijnschoenen.nl voor meer info. Misschien is het slim om naar een psygoloog op andere therapeut hiervoor te gaan. Die kunnen je waarschijnlijk ook helpen met de gevoelens waardoor je je gaat snijden.  Je kan de beslissing of je naar therapie wil het beste met je ouders maken. Het is sowieso goed om met je ouders hierover te praten. Weet in ieder geval dat je niet alleen staat en dat je altijd dit forum nog hebt om je gevoelens kwijt te kunnen.

Ik hoop dat hier iets zinvols bij staat.

 

Groetjes, tupurangi

 

Hee,

Je kunt een verwijzing voor professionele hulpverlening ontvangen via de huisarts. De huisarts zal je klachten en je verhaal met je doornemen en luisteren en met jou bespreken wat voor jou het beste is om te doen, waar je het meeste mee geholpen bent.

De huisarts kan met je meekijken naar welke hulp het beste bij je past en dan een verwijzing meegeven.

Goed dat je een maand was gestopt met snijden! Vervelend dat het nu de laatste tijd slecht gaat. Weet je waarom je weer begonnen bent met snijden? Je geeft bijvoorbeeld aan dat je veel piekert, heb je bijvoorbeeld veel stress of spanning? Je kunt beter de achterliggende problemen van het snijden aanpakken. Er zijn alternatieven voor snijden, maar als je niet de gedachten en gevoelens erachter aanpakt, kom je niet verder. Professionele hulpverlening kan je hierbij echt helpen.

Je kunt voor jezelf bijvoorbeeld een piekerkwartier instellen. Elke dag om 9:00 (of wanneer dan ook) ga je ervoor zitten en laat je elke gedachte toe die in je opkomt. Na een kwartier stop je ermee en de rest van de dag/avond/nacht probeer je het piekeren uit te stellen tot het piekerkwartier. Mocht de gedachte erg hardnekkig zijn, kan je hem bijvoorbeeld opschrijven en tijdens het piekerkwartier verder nadenken. Je kunt ook letterlijk hardop 'stop' zeggen tegen je gedachten, dat wil vaak ook helpen.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 2
Badge +1

thanks iedereen voor alle reacties!

Reputatie 3
Badge +3

He ik snij / snee ook nu ff niet omdat na ja er is iets maar ik snap dat je het doet 

 

Ga iets anders doen je kan chillen gaan game met een elastiek op je pols slaan dat is minder erg of vertel je het je ouders het werkt

 

Je staat er niet allen voor geloof me echt waar

 

Reageer