Vraag

Gesneden

  • 30 March 2019
  • 5 reacties
  • 180 Bekeken

Hallo!
ik heb meerdere malen op mijn pols gesneden... ik wist het goed te verbergen met mijn horloge er over heen alleen daar slaap ik natuurlijk niet mee... mijn moeder maakte mij deze ochtend wakker.. opeens keek ze naar Mn pols en vroeg ze: “wat is dat?” Mijn hart begon sneller te kloppen en ik zei: “een schaafwond” vraagt ze: “waarvan?” Ik zei: “van gister... ik had oppeens pijn aan Mn pols en toen zat er een schaafwond!” Toen zei ze: “oh okee als het maar niets raars is he!!” Ik was zo bang.. ik wil haar er niet mee kwetsen.. ik ben net 1 dag clean... maar ik ben bang dat ze er een andere keer over door vraagt... en het zijn 35 sneeen ongv... hoe kan ik ze het beste verbergen?!!!!

5 reacties

Beste ik hou het niet meer

de belangrijkste vraag is. Waarom doe je het? (Ik heb het namelijk ook een jaar gedaan toen ik depressief was en liever niet wilde leven) ik heb nog littekens en het blijft me der aan heringeren. Heb je een pysgoloog of iemand waar je het tegen kan zeggen in vertrouwen? Geloof me het is belangrijk dat je voorzichtig bent en het goed verzorgd en schoonmaakt. Je bent hier echt niet alleen in.

xx
Hoi

Je moeder merkte een wonde op, en nu maakt de gedachte dat ze ernaar zou doorvragen, je nerveus. Ik snap dat je je moeder niet ongerust wilt maken.

Lange mouwen, brede armbanden en make-up op reeds gesloten wonden kunnen helpen bij het verbergen. Het lijkt me echter van belang om proberen te achterhalen wat je tot zelfbeschadiging aanzet. Zou je het overwegen om een dagboekje bij te houden, waarin je regelmatig noteert hoe je je voelt? Op die manier vind je misschien een link tussen bepaalde gevoelens en de neiging naar zelfbeschadiging.

Als je de drang naar zelfbeschadiging voelt, kan het helpen om daar met iemand over te praten. Je kan bijvoorbeeld een vriend(in) of familielid contacteren. Je gevoelens uiten in een anoniem gesprekje met de KinderTelefoon kan ook.

Groetjes
Kenshin
Beste ik hou het niet meer

de belangrijkste vraag is. Waarom doe je het? (Ik heb het namelijk ook een jaar gedaan toen ik depressief was en liever niet wilde leven) ik heb nog littekens en het blijft me der aan heringeren. Heb je een pysgoloog of iemand waar je het tegen kan zeggen in vertrouwen? Geloof me het is belangrijk dat je voorzichtig bent en het goed verzorgd en schoonmaakt. Je bent hier echt niet alleen in.

xx

Houu ik doe het omdat het me sws allemaal teveel word... maar ook om mezelf een soort van straf te geven.. mijn moeder heeft niets meer gezegd en ik kan mijn verhaal kwijt bij mijn aller beste vriendin gelukkig!! Ik heb met mezelf beloofd om een week niet te snijden.. en natuurlijk daarna ook niet meer! Ik ben nu 4 dagen cleannn🎉 dus het gaat steeds beter!!
Ik ben nu 4 dagen cleannn🎉 dus het gaat steeds beter!!


Hé wauw, super, houden zo!
Als je nog meer tips wil om er van af te geraken, kun je hier nog eens in kijken. Gebruik ook vooral de dingen jou persoonlijk het beste helpen.
Super dat je bij je vriendin terecht kan! Als je nog meer (professionele) hulp wilt kun je ook altijd eens naar je mentor of schoolpsycholoog gaan, desnoods samen met je vriendin.

Goed bezig!
Groetjes
Lot
Goed dat je je voorgenomen hebt om clean te blijven. Ook verstandig van je dat je je gevoelens met iemand deelt. Gefeliciteerd met het feit dat je vier dagen clean bent 🙂 Daar mag je trots op zijn.

Gr. Kenshin

Reageer