gescheiden ouders?

  • 25 January 2023
  • 4 reacties
  • 59 Bekeken

Badge

hallo daar, 

mijn ouders zijn eigenlijk altijd lief en aardig voor elkaar geweest. we gaan altijd met zn viertjes op vakantie, uit eten, naar opa en oma of een dagje weg. we hebben het dus eig altijd super leuk.

maar sinds afgelopen zomer maken ze steeds vaker ruzie. mn  moeder is zelfs een keer zomaar naar dr ouders gegaan. nu maak ik me dus zorgen of ze echt gaan scheiden, het woord is namelijk wel eens gevallen. maar dit wil ik dus eig totaal niet maar ik zou het wel begrijpen als ze scheiden. heeft iemand hier ervaring mee? kan je vertellen hoe het bij jou is gegaan?

groet ik


4 reacties

Hoi, 

Ik snap dat je je daar wat zorgen over maakt. Ik kan me voorstellen dat het wat eng kan zijn, maar weet dat alle stellen weleens ruzie maken. Iedere relatie heeft zijn ups en downs dus dat ze ruzie maken betekend zeker niet meteen dat ze gaan scheiden. Dus je hoeft je denk ik niet te veel zorgen te maken. Ik hoop dat dit helpt.

Met vriendelijke groet,

Olivier 

Reputatie 4
Badge +1

Hey 

mijn ouders zijn gescheiden. Ik denk dat ik ongeveer rond de 4 jaar was ik weet het niet meer dus ik heb er niet meer veel herinneringen meer over. Mijn ouders zien elkaar niet zoveel. De 1e week ben ik bij mijn papa en de andere bij mijn mama. Dus ze zien elkaar meestal als ze naar school moeten komen of als ze ons in de vakantie bij elkaar moeten afzetten ofzo. Meestal zeggen ze niet veel tegen elkaar. Soms een klein beetje ruzie maar je moet dat gewoon proberen te negeren. Opzich vallen gescheiden ouders wel nog mee hoor. Toch hoop ik dat je ouders bij elkaar blijven en weer snel en veel van elkaar gaan houden😊

 

ik weet niet of je hier iets aan had.

als je nog vragen hebt ofzo mag je ze stellen als je wilt

 

groetjes😘

Reputatie 7
Badge +19

ik heb geen ervaring met gescheiden ouders. Maar misschien kan je hier eens met je ouders over praten?

Reputatie 7
Badge +15

Hi, ik ben ook al heel lang bang (geweest(!) dat m’n ouders gaan scheiden, ik was 11 ofzo, en op een mogevemoment…. Heb ik het (gwn) aan mijn ouders gevraagd , “gaan jullie scheiden”  eerst keken m’n ouders elkaar raar aan, en vriegen me toen hoe ik DAAR nou op kwam, nee zeiden mijn ouders, we gaan niet scheiden, toen is er een hele last van me afgevallen, en eerlijk, als ze nu tegen mij zouden zeggen; “we gaan scheiden…” zou ik dr niks van geloven….. ;p 

 

wat ik zou doen, is het aan je ouders vragen, dat is een manier om het te weten, en en dan weten je ouders ook dat jij je daar zorgen om maakt, dan kunnen ze misschien iets veranderen, want weetje?! Elke ouder heeft weleens ruzie, en volgens het internet is dat gemiddeld 3x per week (en dat verschilt natuurlijk, en het heeft zijn ups en downs …) 

 

mijn tip zou zijn: vraag het ze! 
 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer