genderfluïde wordt niet geaccepteerd

  • 6 July 2023
  • 4 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hoi ik ben nu nog een meisje van 13 en ik wordt niet geaccepteerd in mijn klas. ik heb als achtergrond van mijn laptop de genderfluïde vlag en in mijn klas vroegen ze waarvan die vlag was. ik zei dus genderfluïde maar ik sprak het verkeerd uit. ik zei djenderfluit en toen zocht de pestkop van mijn klas het op en vond op amazon dus dat je die kon kopen. en toen was het dus van ga jij jezelf ook verkopen? en toen had ik het zelf opgezocht en begon hij het telezen. daarna begon het vooral. dingen zoals ben je morgen dan een man? ga je ook je naam veranderen? maar ook wel aardige dingen zoals hoe wil je dat we je dan noemen? helaas was dat de enige positieve reactie. ik moest toen bijna huilen en daarom ging ik even op het leerplein zitten.  ik had de rest van de dag daar last van en ik had er vandaag ook last van. het liefst blijf ik morgen thuis maar dat accepteert mijn moeder nooit. ik denk alleen nog maar hier aan en ik heb volgende week een toets week. ik ben ook lesbisch maar dat wordt ook niet geaccepteerd want iedereen heeft van die is verliefd op jouw, die vind jouw leuk. en dat zijn altijd jongens. ik wil er niet met mijn moeder over praten omdat zij een mega probleem ervan maakt en ik me nog rotter voel. het gevoel van zelfmoord wordt sterker en ik heb ook nog maar 1 reden om te leven. dat is mijn broer. ik heb het ook tegen hem gezegd met het idee dat hij het toch weer vergeet. ik heb wel eens vaker iets tegen hem gezegd dat ik ervoor zei dat hij het tegen niemand mocht zeggen maar dat waren dan kleine dingen zoals dat ik verliefd ben ofzo. maar ik merkte aan alles dat hij schrok. nu zit ik met de twijfel of ik het wel had moeten zeggen en of ik hem nog wel zo in vertrouwen moet nemen. ik ga naar een psychloog maar zelfs haar durf ik niks te vertellen. ik heb meer zoiets van laat alle volwassenen maar stikken, ik praat liever met leeftijdsgenoten. zijn er meer die dit hebben of mij kunnen helpen? 


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ik ken je gevoel wel. Ik heb ook ouders die er een probleem van maken, en ik krijg nieuwe klasgenoten die mij niet zullen accepteren. Maar mijn zelfmoordgevoelens kan ik verlagen door te denken: 

Als ik doodga, kan ik niet meer mijn favogame spelen, kan ik niet meer mijn droombaan krijgen, kan ik niet meer de zon op zien komen, kan ik niet meer mijn honden knuffelen en denken mijn familie en vrienden dat het allemaal door hen komt.

Als jij dat tegen jezelf hardop zegt, zullen de zelfmoordgevoelens gaan verlagen.

Als je nog meer tips wil, zeg het maar. Dan help ik je!

jeetje, wat een heftig verhaal.

ten eerste, je bent goed en mooi zoals je bent!!!

Je bent 13 jaar, dit is wel de leeftijd (mijn ervaringen) dat er veel gepest word, meestal op de middelbare school. En het nog lastig vinden om andere mensen te accepteren die iets “anders” zijn. Ook zijn meisjes vaak erg onzeker op deze leeftijd, dus een makkelijk doelwit. Maar!! dit praat ik helemaaaal niet goed voor de pesters, het kan niet wat ze zeggen.

Misschien een idee om een keer een grote mond terug te geven, hier schrikken ze van. Ze pakken meestal een makkelijk doelwit, bijvoorbeeld de stillere en verlegere meisjes. Kom voor jezelf op, je bent super mooi wie je bent en dat je ervoor uitkomt, wees trots op jezelf! 

Misschien idee om met een leraar/ je mentor erover praten, dit gedrag mag gewoon niet geaccepteerd worden. 

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Wat vervelend voor je! Ik heb zelf niet echt te maken met LHBTQ+, maar ik heb een lesbische klasgenoot en een vriendin van mij is bi. Mijn vriendin zegt het niet zo snel, en het heeft ook een tijdje geduurt voordat ik erachter kwam. Ik vind het geen probleem dat ik zulke mensen ken. Ik vind het harstikke stoer dat ze het gewoon zeggen. 

Ik weet dat er veel mensen zijn die het vreselijk vinden dat er zulke mensen bestaan, maar ik begrijp het niet echt. Wat is er mis mee? Ik vind het juist erg cool dat je anders bent dan de rest!

Ik snap dat je twijfeld of je het had moeten vertellen, maar ik denk dat het erg slim was, misschien moet je er meer over praten met je broer, en ook als er nog iemand anders is die je vertrouwt.

Ik ben ook net 13, en ik denk er ook soms overna om zelfmoord te plegen, maar dat gebeurt alleen als ik en mijn ouders enorme ruzie hebben. Ik weet dat het een moeilijke tijd voor je is, maar trek je niet zoveel aan van die pesters, ze willen gewoon aandacht.

Heb je iets van een coach op school? Je hoeft niet per se te vertellen dat je genderfluid bent, of lesbisch (als je dat nog niet hebt gedaan), maar je kan wel zeggen dat je je niet fijn voelt in de klas, misschien kan hij/zij helpen. 

Op mijn school hebben we ook vertrouwenspersonen, en als je die hebt, moet je er misschien over na denken om met zo'n persoon te praten.

 

Ik vind je hartstikke stoer, zet door! Je kunt het!

Reputatie 7
Badge +9

Heb je iets van een coach op school? Je hoeft niet per se te vertellen dat je genderfluid bent, of lesbisch (als je dat nog niet hebt gedaan), maar je kan wel zeggen dat je je niet fijn voelt in de klas, misschien kan hij/zij helpen. 

ik had in het eerste jaar al verteld dat ik werd gepest. sinds toen had ik er niet echt vertrouwen in. er zou voor mij een pestprotocol gestart worden, maar ik ga nu naar de 3e en ik heb nog niks meegekregen van dat protocol. en hij is oud dus dat werkt ook niet voor mij. en als er iets is dan wil ik altijd dat een ander het gesprek begint omdat ik dat niet kan.

 

ik denk er nu wel minder over om genderfluïde te worden. ik heb laatst wel besloten dat ik panseksueel ben. en ik heb dus ook via roblox een vriendin in de zin van verkering. helaas heb ik er nog een maar die ging na een tijdje zonder iets te zeggen uit het spel (ik denk dat mijn lichaam er tijdens het douchen niet mooi genoeg uitzag). het gaat ook niet zo goed met m'n andere vriendin want na 3 dagen heb ik al geen contact meer met haar. ik weet niet eens haar naam.

helaas houd de zelfmoord gedachte aan maar het wordt wel minder. op momenten dat ik boos of verdrietig ben dan is de gedachte wel sterk. maar ik probeer ermee te leren omgaan en hopen dat het minder wordt.

 

 

Misschien een idee om een keer een grote mond terug te geven, hier schrikken ze van. Ze pakken meestal een makkelijk doelwit, bijvoorbeeld de stillere en verlegere meisjes.

het gebeurde helaas nadat er 1 vol een trap tegen de schenen had gegeven. en ik denk dat ik het meest stille meisje ben van mijn school. in mijn klas is het ook nooit stil omdat vooral de meiden van mijn klas nooit hun mond kunnen houden. de jongens kunnen ook nooit stil zijn maar nu gaat het even over meiden. er is wel 1 iemand die even stil en verlegen is als ik. dus zijn we samen het pispaaltje. hij is een jongen en dus is het vaak: hoelang hebben jullie al verkering? of hebben jullie al gezoend?

ik geef toe ik ben verliefd op hem geweest maar dat was in de eerste. en ik zie niets meer in hem nadat hij bij mij thuis is geweest. hij kon 10 km fietsen niet volhouden na 3x stoppen. en ik had een tas mee en hij niet. hij had halverwege zijn ouders gebeld om hem te komen ophalen vanaf mijn huis. 

Reageer