Vraag

geloof in jezus


Reputatie 1
Badge +1

Wie gelooft hier allemaal in jezus?


27 reacties

IK!!!🙏🏻

Reputatie 3
Badge +3

ik niet. Mijn ouders zijn wel gelovig maar ik geloof het allemaal niet. Ze dwingen mij gelukkig niet om te geloven

Badge

Ik

Hey,

Ik gelukkig!

Adios!

Reputatie 7
Badge +7

Ik geloof niet echt. Maar ik geloof wel dat als je het moeilijk hebt dat God er is om weer een zonnetje te laten schijnen. Dat Jesus is opgestaan uit de dood geloof ik niet in. Mijn ouders wel. En mijn opa en oma gaan zelfs 2x per week naar de kerk. Gelukkig vinden ze het niet erg dat ik dat niet doe. Ik ben ook niet gedoopt. En dat is helemaal prima! Iedereen mag geloven waar die in gelooft. Als je maar niet anderen gaat dwingen om in een bepaald geloof ook te gaan geloven.

Reputatie 7
Badge +17

Nope. Ben 100% atheïst. Bijna de hele familie van m’n vaders kant is heel streng katholiek. Op zondag 2 keer naar de kerk en een foto van de paus aan de muur en zo. Ze vonden het ook allemaal heel erg dat ik en m’n broer niet gedoopt zijn. M’n vader was de enige die er allemaal niks meer mee te maken wilde hebben. 

Ik vind ook dat iedereen lekker moet geloven wat die wil zolang je het maar niet gaat opdringen aan anderen.

Reputatie 5
Badge +1

Ik!!!

Net een film gekeken: God's not Dead

Dus voor alle mensen hier! Dat geloof ik:

GOD’S NOT DEAD!

Amen

Ik niet, inmiddels niemand in mijn familie.

Ik.

Reputatie 6
Badge +3

Ik niet direct, maar ik denk dat er zeker meer is. Ik ben wel met de meeste dingen eens van de 10 geboden en verboden.

Reputatie 5
Badge +3

ik! <3

Reputatie 7
Badge +12

Hey, ik weet niet of er maar 1 zo iemand was en dan goddelijk, en ons 2000 jaar geleden kwam vertellen wat we nu moeten doen. Maar ik geloof wel in zijn boodschap want als ik dat goed lees is dat behoorlijk tolerant, liefdevol en geweldloos. En hij zegt dat vooroordelen niet goed zijn en je andere mensen niet mag oordelen en in hun waarde moet laten. Klinkt goed! En ik respecteer iedereen die mij ook respecteert. 

Liefs Tover  xxx

Reputatie 7
Badge +11

Hey,

Ik geloof zelf niet,  maar de mensen die wel geloven,  gewoon doen. Je moet doen wat je zelf wilt. 

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +9

Mijn basisschool deed een poging mij christelijk te maken. Wr beden en ik deed mee zodat ik naar huis mocht en er daarna achter komen dat ik me telefoon vergeet.

Maar veder geloof ik dat er iets heeft bestaan. Maar veel dingen vind ik heel onlogisch. Bijvoorbeeld adam en eva krijgen 2 zoons de een vermoord de ander, toen kwam er iets met een vrucht ofzo, toen moesten ze daar weg en vonden ze een dorpje. Waar kwam dat dorpje vandaan?

En als adam en eva de eerste mensen op aarde waren. Waneer waren de dinosaurus er dan?

De enige reden waarom ik op een christelijke school zat was omdat die wat minder brutaal zijn.

Reputatie 1
Badge +1

hey @ikweethetnietmeer2009 ,

ik wil graag, zonder haat, dit uitleggen.

de vrucht (uit de tuin van Eden) kwam eerder dan de 2 zonen en 1 van die 2, Cain, heeft inderdaad zijn broer Abel vermoord.

En over de dinosaurus: God heeft, toen Hij de dieren maakte, ook de dino's gemaakt. Toen Hij de mensen maakte konden de dino's niet meer leven, want ze zouden de mensen doden, dus toen heeft Hij de dino's laten uitsterven.

Ik hoop dat dit je helpt en dat je hierdoor wat meer duidelijkheid krijgt en misschien wel in de Heer gaat geloven, maar dat is natuurlijk volledig aan jou. 

 groetjes @Anoniem_14mrt23 

 

Onnodige quotes verwijderd door de Kindertelefoon.

Reputatie 7
Badge +9

waar kwam dat dorpje dan vandaan?

en er staat niks in de bijbel over dino’s. en ik weet 100% zeker dat dinosaurussen langer dan 1 week hebben geleefd.

ik ben nieuwsgierig naar wat je hierover hebt te zeggen. 

Reputatie 1
Badge +1

waar kwam dat dorpje dan vandaan?

en er staat niks in de bijbel over dino’s. en ik weet 100% zeker dat dinosaurussen langer dan 1 week hebben geleefd.

ik ben nieuwsgierig naar wat je hierover hebt te zeggen. 

In mijn Bijbel staat niets over een dorpje/huisje, en als dat er toch was, dan heeft of de Heer of Adam zelf dat dorpje/huisje gebouwd.

en over de dino's: ''De bijbelschrijvers waren zich er goed van bewust dat God geen mens is. Alle spreken over hem gebeurt in menselijke taal is, maar alles wat God doet, is grootser dan dan wat mensen in woorden kunnen uitdrukken. Zo schrijft de dichter van Psalm 90 (koning David) dat de dag van gisteren voor God is als duizend jaar.''

Reputatie 7
Badge +9

jij zegt dus dat er geen dorpje is. maar adam en eva hebben maar twee zoons gekregen. zonder dat dorpje is het onmogelijk dat wij nu leven. of cain heeft samen met eva kinderen gekregen.

ik vraag me trouwens af wat voor bijbel jij hebt gelezen. want zijn naam schrijf je met de k dus het ik kain. hoe jij het schrijft heb ik opgezocht en dat was in het Engels en ik las iets over een Arabische bijbel.

ik heb ook wat meer over adam en eva opgezocht en er is een heel onderzoek naar geweest.

De Bijbel zegt dat het hele menselijke geslacht van één oorspronkelijk paar afstamt: Adam en Eva. Dat heeft men door de eeuwen heen geloofd. Maar tegenwoordig zijn er mensen die populatiegenetica studeren die zeggen: nee, dat kan echt niet. Hun argument is gebaseerd op het feit dat elk mens twee kopieën heeft van elk gen. Zij hebben in hun genoom zo’n twintigduizend genen, en zij hebben maar twee kopieën, een van vader en een van moeder.

Veel van die genen komen voor in verschillende versies, in verschillende variëteiten. Hetzelfde gen, bijvoorbeeld gen X, kan twee versies hebben, of tien versies, en soms nog meer. Dus hoe konden die versies ontstaan als iedereen van twee mensen afstamt die samen slechts vier van die genen konden hebben. Dat kunnen allemaal dezelfde genen zijn, maar wel vier verschillende versies van dat ene gen, ongeacht welk gen, bijvoorbeeld gen X. Zij hebben samen maar vier versies van een gen. En als het hele menselijke geslacht afstamt van die twee mensen, kunnen er slechts vier versies van dat specifieke gen zijn in de hele menselijke populatie. En toch zijn er van sommige genen wel tien of zelfs honderd verschillende versies. Daarom zeggen zij dat het onmogelijk is dat het hele menselijke geslacht van slechts twee mensen afstamt.

Dit is een zeer technisch argument, en daarom zeiden andere genetici: nee, jullie maken een fout, of je stelt het te simplistisch voor, want wij kunnen aantonen hoe slechts twee mensen verantwoordelijk kunnen zijn voor de genetische variatie in de menselijke populatie. Ik kan nu niet ingaan op het technische argument, maar ik wil wel op één fundamentele denkfout wijzen in het argument dat er geen twee oorspronkelijke mensen maar wel tienduizend oorspronkelijke voormenselijke wezens kunnen of moeten zijn geweest, waarvan het huidige menselijke geslacht afstamt of uit geëvolueerd is. En die denkfout is de veronderstelling dat Adam en Eva samen slechts vier versies van een gen hadden. Maar dat is alleen het geval als Adam en Eva ouders hadden. Want wij hebben één gen van onze ouders: één van onze moeder en één van onze vader. Daarom hebben we twee kopieën.

succes met dit uitleggen (ik doe dit trouwens niet op je te irriteren, ik doe dit met iedereen die mij Christelijk probeert te maken)

Reputatie 7
Badge +17

Hoi allen. Is de essentie niet, om iedereen gewoon te respecteren en vooral niet te gaan overtuigen van je eigen geloof of gelijk? Het gaat hier over een boek van ong. 2000 jaar oud dat nu nog toepasbaar wordt gevonden, vol tegenstellingen. Eigenlijk is de bijbel een verzameling boeken die elkaar op allerlei manieren tegen spreken. Geschreven door allerlei verschillende mensen.  Daarnaast maakt de mens er zelf allerlei interpretaties van. Jezus was een  vredelievende, niet veroordelende pacifist, en zijn naam wordt door allerlei mensen misbruikt om hun eigen gelijk aan anderen op te dringen. Mensen die al dan niet met geweld anderen dwingen om zo te zijn als zij bijvoorbeeld. Terwijl Jezus volstrekt geweldloos was. Zo gaat dat want het is mensenwerk, net als de bijbel zelf trouwens. Het eerste verhaal over Jezus dat in de bijbel staat is van ongveer 100 jaar na zijn dood, in ieder geval lang daarna. Hoe kun je dan verwachten dat de informatie bertrouwbaar was? Ken je het spelletje dat je aan het begin van de kring iets vertelt en dan zien wat daar na 20 personen van over blijft? Nou, hoe gaat zoiets dan over zo'n lange tijd.  Een ander mooi voorbeeld van dat mensen hun eigen draai aan de bijbel geven is het kerstverhaal. Er staat namelijk nergens in de (oorspronkelijke)bijbel iets over 3 wijzen, over ezels en ossen, er staat niets over een kribbe of een stal of grot. En toch geloven miljoenen mensen dat. En bv de kerstboom is een oud Germaans winterwende symbool met cadeautjes voor de zomergoden voor een goede oogst. En nu is het een christelijk symbool…..Zo werkt het menselijke brein blijkbaar. Ik vind daarom dat we voorzichtig moeten zijn met de bijbel als ‘vaststaand  bewijs’te zien want de wetenschap heeft bijna alles inmiddels wel blootgelegd, terwijl er van religieuze kant in al die eeuwen nog nooit, vergeleken met vroeger, 1 stukje onweerlegbaar tastbaar en keihard bewijs tegenover is gezet. Het blijft bij beweringen. 

Ook een gekke passage uit de bijbel is, dat Adam en Eva alleen waren op de planeet, en dat ze een tijdje later mensen tegen kwamen. Dat lijkt mij zo in het begin van de bijbel, al reden genoeg om dat boek niet letterlijk te nemen maar als een soort leidraad in die tijd, en niet in het nu. Wie dat toch wil, prima, maar voor jezelf, niet voor anderen! De bijbel is en blijft mensenwerk en is niet geschreven door een bovennatuurlijke macht, maar door mensen! 

Jezus zijn boodschap vind ik trouwens wel onweerlegbaar, het lijkt me een goed  persoon geweest die vrede en tolerantie verkondigde en daarvoor gruwelijk werd gestraft door de rijke zittende macht. De meest wijze woorden van Jezus :   Oordeel niet, zodat u niet geoordeeld wordt, want met het oordeel waarmee u oordeelt zult u zelf geoordeeld worden.  

Ik respecteer ieders’geloof of overtuiging,  en ik mag verwachten dat dat wederzijds is.  Het zou mooi zijn als we dat doen, zodat jmensen niet hun energie verspillen met anderen te overtuigen en de eigen mening in te prenten bij anderen. Zou mooi zijn als we dat op dit gebied allemaal deden, dan hadden we dit soort ‘discussies’niet. Live and let live !

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 1
Badge +1

@ikweethetnietmeer2009 

ik zal voor je bidden, want niet in God geloven is een zonde die zelfs satan zelf niet is begaan

Reputatie 7
Badge +9

ik vind het leuk dat je voor mij wil bidden. ik vind niet in god geloven geen zonde. en wie is Satan?

Reputatie 7
Badge +17

@ikweethetnietmeer2009  dat zou de duivel zijn, het kwaad zeg maar.   Een symbool voor het slechte, zoals mensen zo graag alles symboliseren. Ik vind het overigens richting  niet passend om  uit naam van een opperwezen wiens bestaan nooit bewezen is, jou of anderen de maat te nemen en te vertellen hoe goed of fout ze zitten. En dan op de stoel van die God te gaan zitten en mensen de les te lezen. Nooit is mij goed uitgelegd hoe het dan zat met de miljarden mensen die er zijn geweest voordat bepaalde religies ontstonden. Ook zij geloofden immers niet in die verhalen simpelweg omdat ze er nog niet waren. Dikke pech dus?  

Maarja zoals zo vaak zijn dit eindeloze en zinloze discussies. 

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +11

@Anoniem_14mrt23, Ik geloof niet echt in God. Ik geloof dat er iets is, maar ik weet niet wat, en ik geloof ook niet echt in Jezus. En zelfs als Jezus heeft bestaan, dan zijn alle verhalen, zoals dat met verhalen gaat, aangedikt. Dus ik geloof er niet in.

En als ik niet in God geloof, hoe kan het dan een zonde zijn?

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +17

@Anoniem_14mrt23 Tja, ik vind geloven in een paar duizend jaar oud sprookje waar geen enkel bewijs voor is (nee, de bijbel is geen bewijs) dan weer doodzonde. 😅 

@Tartan14 Volgens de bijbel is ieder mens een zondaar (ook @Anoniem_14mrt23).  Romeinen 3:23 Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God

Maar goed, ik ben geen christen dus ik voel me ook niet gebonden aan de regels van die club.

Je hebt helemaal gelijk Tartan. Het zijn zinloze discussies waar geen eind aan komt.

 

Reputatie 7
Badge +17

Nog ff een toevoeging:

Ik denk dat veel christenen Mattheüs 7 1-2 zijn vergeten: 1 Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt. 2 Want op grond van het oordeel dat je velt, zal over jou geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Reageer