Geen vrienden op school

  • 19 January 2023
  • 5 reacties
  • 80 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi, ik ben een jongen van 13, ik ben een tijdje geleden erg depressief geweest en zit daarom nu net op speciaal onderwijs. Ik heb echter geen vrienden hier omdat ik het moeilijk vind om met mensen te praten. Heeft iemand tips?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Ikzelf ben ook nie erg sociaal ;) 

maar ( een paar ) vriend(in)en kan altijd wel fijn zijn, kijk anders even Hier  of Hier

( linkje 1, wikihow, vrienden maken( !) 

( linkje 2 wikihow , hoe vrienden maken op een ( nieuwe !) school) (!) 

 

veel suc6 

 

  1. Mij_Niet_Gezien 
Badge

Hi Anonymous1909,

je zou een keertje door de klas rond kunnen kijken en kijken met wie je vrienden zou kunnen zijn. Dan kun je eens kijken of je met diegene in contact kunt komen. Als dat lukt heb je misschien al één vriend en dan volgen er vaak meer.

 

ik wens je veel suc6

groetjes wonderfulpanda2010

Reputatie 4
Badge +3

Je moet niet van tevoren iedereens personaliteit bedenken, niet iedereen is wie je denkt dat ze zijn. Ik zou ook niet proberen om te veranderen om vrienden te krijgen. Ze horen je te accepteren voor wie je bent. Ik zou een beetje kijken wie naast je zit, en met hun proberen te praten. Lukt dat niet, dan zou ik andere zoeken. Ik vond het ook heel lastig om vrienden te maken, dus ik had een klein doosje snoep. Als het lastig voor me werd om met iemand te praten, pakte ik het snoep en deelde we wat snoep. Het hielp heel erg, vooral niet bang zijn om te praten, wanneer je voor het eerst praat met iemand is het lastig, je moet gewoon doorzetten. Zorg er wel voor dat je ze aardig vind:))

De groetjes <3

Reputatie 5
Badge +4

@Anonymous1909 jij hebt mij geholpen dus ik ga jou ook helpen,

probeer naar iemand die je aardig lijkt toe te stappen en vraag dan hoe het met hem gaat en wat zn hobbys zijn

 

 

                                              xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx                    famke

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Anonymous1909 ,

 

ik snap dat het moeilijk is om vrienden te maken. Dat is het zeker ook! Want wat vinden mensen nou van je? Dat is echt een gedachte die waarschijnlijk in jou hoofd rond spookt. Wat erg helpt is misschien om naar iemand toe te stappen en een gesprek beginnen, bijvoorbeeld heb je broers/zussen of kleinere broers of zussen. Of wat is je hobby etc etc.. Misschien is dit spannend maar dit gaat je wel kunnen helpen. 

 

Hoop dat het lukt!

 

Groetjes :)

 

Reageer