Geen vrienden

  • 3 August 2023
  • 4 reacties
  • 97 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hey, 

Afgelopen schooljaar had ik 2 '’vriendinnen'’ (ben zelf een jongen van 13 (gay)), eentje doet eigenlijk nooit aardig tegen mij; ze appt me alleen als ze heel dringend het huiswerk moet weten, of wanneer een toets is, meer niet. Soms slaat of trapt ze me ook, zonder reden. Ik doe wel of het me niks boeit, maar dat doet het wel en dat doet ook altijd heel veel pijn. (fysiek heb ik het dan over hahah)

Ook heb/had ik nog een andere vriendin. Vorig jaar raakte zij in een depressie en ik heb daar nachtenlang met haar over geappt. '’Het is net of je in mijn hoofd kan kijken, je bent de eerste die me begrijpt...'’ Ook was ik een van de weinige vrienden die ze in die periode had. Nu kan zij veel beter vrienden maken dan ik waardoor ik naar de achtergrond ben verdwenen. Ik app haar vaak en stuur haar een filmpje die ik op TikTok zag. Nu krijg ik vaak als enige bericht ‘haha’ terug. Meer niet. Als ik haar hulp nodig heb negeert ze me, helpt ze me niet, of lacht ze er een beetje om, maar toen zij hulp nodig had hielp ik haar wel altijd en praatte ik altijd met haar. Het is allemaal zo erg dat ze een depressie had, en dat ze uit de kast kwam voor haar ouders die daar niet lekker op reageerden. (is het ook), maar de dingen die ik meemaak, lijkt haar niks uit te maken. 

Ik voel me best alleen op de wereld. Volgend jaar kom ik in een nieuwe schoolklas met een hoop nieuwe kinderen die ik niet ken (ik ga naar de derde). Ik hoop dat ik daar wat vrienden kan maken, want ik heb ze echt nodig haha. 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoj, ik denk dat de vakantie best even goed kan zijn en dan kom je in die nieuwe klas. Daar is alles weer nieuw en anders dus vast weer een mooie kans om het leuk te krijgen. Gaat vast gebeuren!  Enne,wat sommigen ook voor minder slimme dingen zeggen, wees lekker jezelf want dat is het fijnste en gezondste! 

Groetjes liefs Tartan X 

 

mijn idee is om gewoon van een brug te springen als ik jou was vooral omdat je 13 bent en je bent al homo een beetje raar zeg

Sick this ! Kinderachtig. Bleh. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @a.n.o.n.i.e.m.p.j.e.s,

 

soms is het leven niet eerlijk, maar jij hebt het hart op de goede plek en jij verdient het om echte vrienden te hebben en als jij jezelf blijft dan ga je die ook krijgen. Jij bent een goeie.

Ik zie het, @Tartan13  ziet het en @Askygirl  ook. In jouw nieuwe klas zitten er ook die jou graag als vriend zouden hebben en waar je het van terug krijgt. Geef de moed niet op en blijf je goede zelf.

Ik weet dat dat niet altijd makkelijk is, want sommige kinderen doen gwn naar, maar houd de eer aan jezelf.

Ik heb het ook meegemaakt en mama zei dan: blijf jezelf, het ligt niet aan jou en anderen gaan zien dat jij een goeie betrouwbare vriend bent. Ga geen energie steken in het haten van mensen, ook al is dat soms een natuurlijke reactie.

Zelf ben ik dat soort 'vrienden’ in gevallen dat ik zag dat ze echt hulp nodig hadden en niemand anders hadden toch nog blijven helpen, omdat ik me anders slecht zou voelen… ik kan iemand die echt hulp nodig heeft niet aan zijn/haar/hen lot overlaten, ook al hebben zij dat wel bij mij gedaan, maar ik ben wel minder hard voor ze gaan lopen als ze hulp vroegen, terwijl ze het niet echt nodig hadden en het zelf ook wel af hadden gekund.

Op die manier hoopte ik dat ze of in de gaten kregen wat ze van mij vroegen en wat ze mij gaven en ze nog een kansje wilde geven om het beter te doen. Als ze zich niet beter gingen gedragen, dan verwaterden dat soort contacten en dat was dan dus hun keuze. Ik heb daar dan ook geen vervelende gevoelens over. Ergens is het wel jammer, maar ik had toch al niks aan ze en toen zij nog de kans hadden om een betere vriend te worden hebben ze die niet gepakt.

Jij verdient gewoon leuke vrienden die ook voor jou klaar staan.

Blijf vertrouwen houden en ga met een open blik van start in het nieuwe schooljaar.

Ik wens je voor nu een fijne vakantie met veel leuke dingen en mooi weer en al dat soort dingen en misschien ook een leuk vriendje als je daar al aan toe bent.

Zelf heb ik sinds een maand of 5 een vriendje. Ik ben 15 en nu ruim een jaar voor iedereen uit de kast.

 

Als je nog iets te vragen hebt kun je dat in dit of een nieuw topic doen en misschien weet ik nog iets om je te helpen en anders zijn er hopelijk anderen hier op het forum die kunnen helpen.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi lieve @a.n.o.n.i.e.m.p.j.e.s  ik ben het helemaal eens met @MickeyMouse  en @Tartan13 . Het kan je helpen! En met @Askygirl  ook eens over die rare reactie! 

Maiskolfje XxX 

Reageer