Hoi allemaal,
ik zit in de 5e en heb een probleem waarbij ik me afvroeg of andere mensen dit gevoel herkennen. Ik heb op school niet echt een beste vriend of vriendin waar ik ook buiten school mee afspreek. Ik ben iemand die met iedereen (grote soort vriendengroep van 13 meiden) opzich wel redelijk goed mee kan. 2 of 3 meiden waar ik goed mee kan lachen. Ik ben ook niet onzeker over dat ik niet grappig ben of niet aardig ofzo. Toch vind ik het moeilijk echt vrienden te worden, ik sta er vaak net een beetje buiten. Tijdens lessen en pauzes zit ik niet alleen maar de gesprekken gaan compleet langs me heen. Het gaat over feestjes waar ik niet bij was en allemaal verhalen over mensen die ik als enige niet ken. Als ik dan op snap of insta zie dat er veel dingen zijn waar ik niet voor uitgenodigd ben terwijl ik dat eigenlijk wel een beetje had verwacht en had gewild doet dat me erg veel pijn. Ik heb het gevoel dat ik in veel dingen ‘vergeten’ wordt. Ben bijvoorbeeld ook bang dat mensen mij vergeten en niemand me zal vragen om mee te gaan op examenreis en dat soort dingen. Herkent iemand dit rotgevoel van eenzaamheid op school vooral?
liefss