Beantwoord

Gedoe thuis, op school en sport

  • 27 January 2019
  • 7 reacties
  • 188 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hii
Ik ben 13 jaar oud, en zit in de 3de. Alleen nu kreeg ik een burn out begin september 2018, en zit al vanaf begin sept. thuis. Eerder ben ik heel veel gepest en daar heb ik nog problemen mee(onder andere, snel geprikkeld, lichamelijke klachten door stress, alert in de klas, weinig zelfvertrouwen). Daardoor heb ik lang lopen stressen en op mn tenen gelopen. Mn school helpt niet mee en nu zoek ik een nieuwe school, aangezien ik hoog begaafd schijn te zijn. Het leek even beter te gaan 1 week gelezen, alleen het de school die ik wilde geen plek. Ook lieten mn vriendinnen me vallen rond oktober, wat ik echt heel erg vond. Nu zijn me ouders ook nog gescheiden(6jaar) en is mn vader samen gaan wonen. Ik voel me bij mn vader niet thuis en dat stapelt zich al 3 maanden op. Meerdere keren heb ik dit aangegeven en besproken, alleen er veranderde niks. Nu heb ik woe gezegd dat ik bij mn moeder wil blijven wonen, omdat het zo echt niet gaat. Nu hoeft me vader me voorlopig niet eer te zien en heeft me via de app gekwetst. Naast al dit gedoe word ik gepest op 1 van mn sporten(tafeltennis). Ik ben niet de beste en dit wordt dan ook gezegd, alleen ik ga nog omdat ik naderhand nog met mn crush kan kletsen en terug fietsen. Op scouting gaat het dan goed,al een wnnr het mis gaat voel ik me kapot, omdat het op dit moment mn enige leuke hobby/sport/tijdsbesteding in de week is. Mn enige vriend is ook mn crush, wat het dus lastig maakt om hem te vragen omdat ik vrees voor onze vriendschap. Ik zit echt in de knoop met mezelf en weet het niet meer. Heeft iemand tips voor bij mn vader? Of iemand ervaring met een burn out of switchen van school? En waar moet ik dan op letten? En weet iemand een leuke dagbesteding voor doordeweeks? Of tips over een crush? Of iemand die weet waar je bij een jongen op moet letten? Ik heb gwn zoveel vragen en moest mn verhaal ff kwijt. Bedankt voor het lezen
X
Nien
icon

Beste antwoord door Anonymous 27 January 2019, 10:22

Bekijk origineel

7 reacties

Hey Nien

Voor school lijkt het me goed om een studiebegeleider te contacteren, die je kan bijstaan bij het vinden van een goede school. Ik vermoed dat je huisarts, eventueel je oude school, je naar een studiebegeleider kan doorverwijzen.

Je hebt aangegeven dat je je niet goed voelt bij je vader, waar hij naar op heeft gereageerd. Steunt je moeder je? Misschien kan zij, of een ander familielid, vroeg of laat (samen met jou) met je vader praten.

Niet fijn dat je gepest wordt op tafeltennis. Is er een coach of verantwoordelijke waarbij je dit kan aangeven?
Weet je crush van het pesten? Je crush zou voor je op kunnen komen, of samen met jou naar de coach kunnen gaan.

Ik vermoed dat je opgelucht zal zijn als je crush van je gevoelens weet. Jullie zouden erover kunnen praten. Gevoelens die je probeert te verstoppen, worden vaak opvallender met de tijd.

Heb je professionele hulp? Je vertelt in de knoop te zitten met jezelf en hebt een burn-out. Ik denk dat je geholpen zou kunnen zijn met een psycholoog. Zou je dat willen proberen?

Groetjes
Kenshin
Bedankt voor je reactie
Heb het met mn crush over roddels over ons gehad. Hij zei dat we het in ons tempo moeten doen en een bijzondere vriendschap hebben, en hierin wel zien wat er ontstaat of groeit. Ook weet hij overal vanaf, van pesten tot thuis en school. Alleen zit hij op een andere sport, maar sport op dezelfde tijd en locatie als mij. Verder heb ik veel ondersteuning vanuit mn moeder, omtrent mm vader. School bied totaal geen ondersteuning, en werkt zelfs een beetje tegen.
Vverder heb ik hulp van een psychologe vanaf 2017 december. Ook loop ik bij revant (revalidatie centrum) en bij het rsv (regionaal scholen verbrand). Bedankt voor al je tips!
Goed dat je met je crush gepraat hebt. Fijn dat hij positief leek te reageren. Voel je je goed bij het voorstel dat hij deed, namelijk de vriendschap behouden, en kijken wat eruit volgt?

Voel je je geholpen bij die psychologe?

Groetjes
Kenshin
Ik voel me idd goed op wat me crush zei, aangezien ik hem nog niet heb vertelt dat ik hem leuk vind, en hij zich er wel voor openstelt. Ook was hij daarna niet anders naar me. En ik denk dat ik op dit moment nog niet klaar ben voor een relatie maar over een paar weken wel. Vandaar dat ik blij ben dat hij dit aangaf. Ook helpt hij me met alles en soms voelt het al alsof we iets hebben. Best wel gek, maar ook wel goed en grappig
De psychologe helpt me heel goed, ook rondom school. Ze snapt me en luistert naar mn verhaal. Ook geeft ze goed advies.
Heel fijn dat je crush en jij het zo goed met elkaar kunnen vinden :)

Goed dat je je geholpen voelt bij de psycholoog. Heb je het met haar al gehad over je thuissituatie?

Groetjes
Kenshin
Hoi kenshin
Zoals al.bleek ben ik heel blij met mn crush. Aangezien mn oude vriendinnen , en de enige, me hebben uitgescholden omdat ik zo vaak afwezig was en het nirt fijn vond dat ze me negeerde. Dus naast hem heb ik niemand. Dus hij is mn nog (ook nog is)😊

Mn psychologe weet van mn gehele thuissituatie, mn moeder heeft dezelfde psychologe. Ze weet eigenlijk alles over me( muv mn crush, aangezien ik dat nu niet heel dringend vond). Morgen ga ik het eerst met haar bespreken, aangezien dit met mn vader vorige week woensdag avond pas is voorgevallen en ik haar elke week 1 keer spreek. Toen heeft mn vader ook gezegd dat ik de komende tijd niet hoeft te komen. Morgen in de middag heb ik vervolgens een gesprek met haar en mn vader en zn vriendin. Mn psychologe weet heel goed wat ik dnek en bedoel en voel, dus dat is heel fijn.
Groetjes nien
Hoewel ik het jammer vind dat je vriendinnen zo naar tegen je deden, ben ik blij dat je je crush hebt. Jullie betekenen vast heel veel voor elkaar.

Ik wens je een fijn gesprek bij de psycholoog toe. Alvast fijn dat je iemand bij je hebt, waarbij je je begrepen voelt.

Groetjes
Kenshin

Reageer