gedoe met me broer

  • 4 January 2019
  • 27 reacties
  • 327 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi

mijn broer en ik kunnen niet samen door 1 deur.
eigenlijk totaal niet. nou we kunnen niet eens samen een kwartier door hebben in een gebouw

hij zegt dat het mijn schuld is dat hij uit huis is geplaatst.
het is ook mijn schuld. als ik niet depressief was geworden een nooit gezegd had dat ik het niet meer trok dat ik hij of ik uit huis moest. als ik dat nooit had gezegd was hij daarom niet uit huis geplaatst.

hij vind dat ik naar een gekke huis moet...
om mijn tics af te leren. omdat ik dat doe om aandacht te krijgen.
• ik hou de hele tijd als hij er is zo veel mogelijk mijn tics in
• ik doe het niet expres. ik zou super graag het willen stoppen maar het hoord bij mij

hij vind dat ik in therapie moet gaan. omdat ik heel af en toe boos woord op hem. om me "normaal" te gaan gedragen. en als dat in gang is gezet dat ik in familie therapie moet met hem en me vader. en als dat niet lukt binnen een jaar dat hij mij snachts een keer iets bij me gaat doen...

ik doe dit echt niet om aandacht te krijgen. gwn om misschien een beetje advies te krijgen
kennen met mensen dit?

groetjes
bella

27 reacties

Hey Bellablue

Wat jammer dat het niet goed gaat tussen je broer en jou. Je broer kan erg naar tegen je doen.

Dat je hebt aangegeven dat het niet meer ging tussen je broer en jou, waarna hij uit huis is geplaatst, vind ik erg dapper van jou. Ik hoop dat jij toen de nodige rust hebt gekregen, en dat je broer geholpen werd bij de uithuisplaatsing. Gaat het intussen beter met je depressie?

Je hebt last van tics. Op zich lijkt het me fijn om daar hulp voor te hebben. Het is niet ok dat je broer dat op zo'n respectloze manier voorstelt, maar zou je het overwegen om hulp te zoeken voor je tics? Je zou je kunnen informeren, en als het je niets lijkt, kan je nog steeds een stapje terug doen.

Hoe gaan jullie ouders hiermee om? Kan je dit met hen bespreken? Het lijkt me van belang dat ze weten wat voor dingen je broer zegt. Dat hij er bijvoorbeeld mee dreigde om jou wat aan te doen als je niet in behandeling ging, vind ik erg heftig.

Heb je iemand in gedachten waarbij je terecht kan? Je mentor bijvoorbeeld, een familielid, een vriend(in), of de huisarts? Je kan ook terecht bij de KinderTelefoon. Daar kan je je verhaal doen, en, als je dat wenst, doorverwezen worden naar verdere hulp, bv. Veilig Thuis.

Groetjes
Kenshin
Hoi

Dat je hebt aangegeven dat het niet meer ging tussen je broer en jou, waarna hij uit huis is geplaatst, vind ik erg dapper van jou.

Ik vind het zelf meer asociaal. Hij moest uit huis omdat ik het niet meer trok. Ik vind het meer gemeen tegen over hem...

Ik hoop dat jij toen de nodige rust hebt gekregen

Als ik eerlijk mag zijn niet. En week na dat is uit huis was geplaatst storte me ouders in. Het gaat nu goed met me stief pa met mijn moeder niet...

Gaat het intussen beter met je depressie?

Eerlijk gezegd niet... in mijn families ogen gaat het harstikke goed

Je hebt last van tics. Op zich lijkt het me fijn om daar hulp voor te hebben. Het is niet ok dat je broer dat op zo'n respectloze manier voorstelt, maar zou je het overwegen om hulp te zoeken voor je tics?

Ik heb al is met mijn ouders er een keer over gepraat. Maar zij zijden dat ik dat maar moet doen als het 10x erger woord. Dit hebben ze 2 weken geleden gezegd

Je zou je kunnen informeren, en als het je niets lijkt, kan je nog steeds een stapje terug doen.

Ik zou het wel willen...

Hoe gaan jullie ouders hiermee om?

Zei zien niet dat mijn broer zo doet hij doet alleen zo als zij ff boven zijn of zo

Kan je dit met hen bespreken?

Nee zei geloven hem omdat hij ouder is

Het lijkt me van belang dat ze weten wat voor dingen je broer zegt. Dat hij er bijvoorbeeld mee dreigde om jou wat aan te doen als je niet in behandeling ging, vind ik erg heftig.

Zij geloven me niet. Me vader wel maar mijn moeder en me stief vader geloven zelfs mijn vader niet

Heb je iemand in gedachten waarbij je terecht kan?
Je mentor bijvoorbeeld, een familielid, een vriend(in), of de huisarts?

Ik heb leerkrachten geprobeerd zijden allemaal ik kan je daar niet mee helpen. Nu praat ik over de lichte ruzies met een docent. En die vind ze al te heftig. Mijn hele familie staat achter me broer omdat ik hem uit heb laten plaatsten. Vrienden wil ik niet lastig vallen.

Groetjes
Bella
Hi Bella,

Ik ken je natuurlijk al wat beter van het forum, dus ik ken je thuissituatie wel een beetje. Ook wist ik al van je broer, maar om het nu toch weer zo op een rijtje te horen, is wel weer schrikken.

Volgens mij zit jij er vooral mee, dat je je schuldig voelt, omdat hij uit huis moest door jouw opmerking. Ik wil je vragen je daar alsjeblieft niet meer schuldig om te voelen!

Je broer heeft overduidelijk problemen. Ik denk dat we het daarover met elkaar eens zijn. Hij heeft te veel problemen om in een "normale" gezinssituatie te leven. Of jij nu iets had gezegd of niet, uit huis plaatsing was misschien sowieso wel de beste zet. Jij hebt alleen gezegd wat nodig was: het gaat niet meer.

Ik kan er nog steeds niet over uit hoe jouw broer iedereen blijft manipuleren, waardoor ze allemaal zijn kant kiezen i.p.v. jouw kant. Ze ontkennen gewoon dat er dingen aan de hand zijn met hem en dat vind ik vreselijk.

Volgens mij heb ik dit al eens gevraagd, maar heb je wel eens met de hulpverlening van je broer gesproken om te vertellen wat er speelt? Heb je wel eens de situaties dat jij en je broer alleen zijn opgenomen?

Kenshin noemde Veilig Thuis. Zij hebben een gratis hulplijn waar je ook terecht kan voor advies. Misschien is dat iets om eens te proberen. Wellicht hebben zij nog handige tips voor jou!

Over je tics. Daar heb ik het ook al eens met je over gehad. Ik houd mijn tics ook regelmatig in, omdat in sommige settings je gewoon die tics echt niet wil krijgen. En dat is lastig en uiteindelijk laat je ze er uit. Persoonlijk voel ik mij meer op mijn gemak in een omgeving waarin ik weet dat tics oké zijn. Het lijkt me dus lastig om ze thuis in te moeten houden. Je moet voor jezelf de keuze maken of je het inhouden vervelender vindt dan de opmerkingen van je broer. En dat is helaas geen ideale situatie, maar wel de situatie waarin je nu zit :(

Over hulp rondom tics, in de meest gebruikte therapie leer je je tics steeds langer in te houden. Hoe ik jou nu hoor, denk ik niet dat de therapie je heel veel nieuws kan leren. Jij houdt je tics al in en bent daar volgens mij echt super goed in.

Alsnog zou de hulp geen kwaad kunnen (ook voor erkenning bijvoorbeeld), maar je gaf aan dat je moeder dit niet goed vindt. Ik wou je dus laten weten, dat je bepaalde technieken eigenlijk al goed beheerst!

Je broer zegt dat jij in therapie moet. Op zich ben ik het daar niet geheel mee oneens. Laat ik duidelijk zijn, ik kies hoe dan ook jouw kant. Ik wil alleen zeggen dat ik denk dat therapie je wel kan helpen. Je hebt last van depressieve gevoelens, van tics, van gender dysforie en misschien wel meer dingen die ik niet weet of nu vergeet. Dat is best wel wat! En natuurlijk praat je met die docent en dat is super knap, maar zou het niet ook chill zijn om met een professional te praten?

En daarbij, je broer zal niet zo snel meer weg gaan, met hem moet je het doen helaas. Wat vind jij van gezinstherapie? Ik bedoel, je kan het altijd proberen, wellicht verbetert de situatie? En als je ermee instemt, betekent dat niet opeens dat het allemaal aan jou ligt. Het enige wat je ermee erkent, is dat jullie problemen hebben in het gezin, waar jullie zelf niet uitkomen en daar is niks aan gelogen.

Dus, dat was weer mijn essay 😉

Gr. Pin
Hoi

Ik vind het niet asociaal dat je toen hebt aangegeven dat je het niet meer aankon. Je broer had het je vast erg lastig gemaakt.

Lastig dat je moeder en stiefvader je niet geloven i.v.m. je broer. Is het een optie om meer tijd bij je vader door te brengen?

Groetjes
Kenshin
Hoi Pin

Ik snap dat ik me niet schuldig moet voelen. Maar me broer denkt dat me moeder hem uit huis heeft laten plaatsen. En dat doet mijn moeder pijn.

Ja ik ben met je eens dat mijn broer problemen heeft. Het is dus zo dat hij alleen uit huis geplaatst kon worden als ik aan gaf dat het zo niet door kon gaan. Mijn moeder stak al haar energie in om me broer thuis thuis te laten wonen. het is alleen dat is het ergste wat voor mijn moeder kon gebeuren. En daar ben ik de schuldige aan.

Ja je hebt het wel eens gevraag maar toen stond hij op het punt om te verhuizen. En nu woond hij daar net 4 weken. Ja ik heb het op genomen toen hij nog thuis woonde. Toen was het wel makkelijker om dat te doen. Hij weet dat ik dat toen deet. Nu dwingt hij altijd om me telefoon uit te zetten. Als hij boos is.

Ik zit redelijk veel op me kamer om dat er veel geluiden om me heen zijn beneden. En op me kamer laat ik mijn tics altijd gaan. Ik laat ze wel een beetje gaan maar ik hou het grote gedeelte in.

ik heb al is een keer gezins therapie gehad. Dat liep niet heel goed. Toen was het niet met me vader maar met me moeders gezin. Met mijn stief vader, moeder, mijn 2 broers en ik. En natuurlijk spygologen of hoe je het ook schrijft. We hebben met zijn alle 2 uur lang in een kamer gezeten. Iedereen behalve ik mocht zijn verhaal doen. Mijn oudste broer en me moeder en me stief vader konden hun verhaal doen toen kwam mijn “vervelde” broer aan de beurt dat heeft een uur lang geduurd dat hij me alleen maar kleineerde en toen was de tijd voor bij en moest ik shakend naar school. Als het weer zo zou gaan ga ik het niet doen.

hoi keshin

Ik vind het niet asociaal dat je toen hebt aangegeven dat je het niet meer aankon. Je broer had het je vast erg lastig gemaakt.

Als ik toen niet had geprobeerd er een eind van te maken. Had ik me niet schuldig gevoelen en was
mijn moeder niet verdrietig geweest dat me broer boos op haar is omdat ik het
niet meer trok.


Lastig dat je moeder en stiefvader je niet geloven i.v.m. je broer. Is het een optie om meer tijd bij je vader door te brengen?

Nee het is geen optie om meer tijd bij me vader door te brengen. Ik zou het graag willen. Maar dat ik 2 uur rijzen met de trein van af me moeder. En dat zou 2 en een half uur van me vaders huis naar school. Dat is niet te doen + mijn vader heeft 2 huizen… in de ene is het een weekend/kantor huis en een huis waar hij met zijn vrouw woont.

groetjes
Bella
Hoi,

Dus je broer denkt dat je moeder hem uit huis heeft laten plaatsen en nu doet je moeder vervelender tegen jou. Maar je broer ''haat'' je alleen maar meer? Ik snap dit even niet denk ik...

Nou ja, laten we dit ook wel weer even relativeren. Dat het ''het ergste was wat voor je moeder kon gebeuren'' klopt natuurlijk niet. Haar zoon leeft nog gewoon. Een dode zoon lijkt me 1000x erger. En jij bent er niet schuldig aan, want dit is gewoon geen kwestie van schuld. Je broer heeft het aan zichzelf te danken met dit gedrag.

Ik snap alleen niet waarom jullie je broer laten denken dat je moeder het heeft geregeld?

Je broer dwingt je altijd je telefoon uit te zetten. Doe je dat dan ook? En wat als je een keer iets anders van iemand leent waarmee je wat kan opnemen? Dan zet je jouw telefoon uit en neemt het andere device het ''gesprek'' op.

Hmmm ja, op die manier klinkt gezinstherapie niet echt fijn. Misschien kwam het toen, omdat je toen nog een stuk jonger was. Je zou het zeker wel kunnen noemen als een eis. Dat je het alleen goed vindt als jij ook je zegje mag doen. Dat vind ik een hele reële en normale eis.

Gr. Pin
hoi

ik denk niet dat ooit iemand zou kunnen begrijpen waarom mijn broer boos is op mij. maar mijn moeder doet niet vervelend tegen mij. mijn broer is eerlijk gezegd niet te volgen waarom hij boos op me is. het is nu eenmaal zo.

Ik snap alleen niet waarom jullie je broer laten denken dat je moeder het heeft geregeld?

Waarom we mijn broer laten denken dat mijn moeder uit huis heeft laten plaatsten.
het was op dat moment beter dat te zeggen voor mijn veiligheid. hij heeft toen vlak voor dat hij hoorde heeft hij met ........ bij mij bed gestaan. dus we moesten wel liegen. nu geloofd hij niet dat ik het heb aan gegeven.

ja ik doe af en toe mijn telefoon uit. ik ben af en toe best bang voor hem. ik ga is kijken of er nog een ouder telefoon ligt in huis die het kan op nemen. het jammer is dat er 2 camera's in huis hangen die filmen zonder geluid.

Die eis zou ik op zich wel kunnen proberen. maar dan moet eerst me vader er ook mee eens zijn om dat te doen. maar hij heeft er totaal geen zin in...

groetjes
Bella
Hoi,

Gelukkig doet je moeder dan niet vervelend tegen je.

Je broer heeft je toen bedreigd en daarom is er besloten om tegen hem te liegen. Dat is wel begrijpelijk ja. Ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren...

Waarom jouw broer haat naar jou heeft is dus een groot raadsel. Jammer.

Ik snap wel dat je bang voor hem kan zijn. Als je veiligheid in het geding is, zou ik ook zeker je telefoon uitzetten, als dat het gevaar afwend. Als hij je trouwens zodanig bedreigt dat het echt gevaarlijk wordt, bel dan de politie hè!!

Er zijn zelfs 2 camera's in huis. Komt dat door je broer?

Je vader voelt ook niet zo veel voor therapie. Praat er anders maar eens over.

Gr. Pin
hoi

ja ik ga als het weer zo desdanig uit de hand loopt bel ik de politie.

mijn stief vader zegt dat het meer is om te zitten hoe vaak me moeder snachts rond dwaalt. en me moeder zegt dat het voor in bekers is.

mijn vader wil na al die jaren vervelende weekenden niet meer echt praten omdat mijn broer echt vreselijke dingen heeft gezegd tegen mij over me vader die niet waar zijn en dingen heeft gezegd wat ie me vader aan wouw doen

groetjes
Bella
Hoi,

Oké, de camera's zijn er dus voor andere redenen. Of geloof je ze niet?

Is jouw vader ook de vader van je broer?

Ik snap je vader inderdaad wel, maar ook in zijn geval valt er dus wel het een en ander te verbeteren rondom de relatie met je broer.

Maar het is natuurlijk geen verplichting ofzo. Jullie moeten het alleen doen als jullie dat echt zien zitten.

Gr. Pin
Hoi

Ik geloof ze helemaal wat de redenen zijn. Als ze me niet geloven dan hoeven ze daar voor ook geen camera de hebben.

Ja me vader is ook de vader van me broer. Het lijkt meestal niet zo ze zijn echt het om gekeerde van elkaar... Mijn broer is precies de broer van me vader. Die lijken met alles op elkaar.

Ja er valt veel te verbeteren. Maar mijn broer woord al boos als hij een kwartier met me vader en mij onderweg is. Als dat al niet kan gaat misschien zoon gesprek ook niet.

Voorlopig probeer ik zo min mogelijk bij je broer in de buurt de zijn. Voor de rust.

Groetjes
Bella
Hii,

mijn broer en ik kunnen niet samen door 1 deur.
eigenlijk totaal niet. nou we kunnen niet eens samen een kwartier door hebben in een gebouw

Wat vervelend..

hij zegt dat het mijn schuld is dat hij uit huis is geplaatst.
het is ook mijn schuld. als ik niet depressief was geworden een nooit gezegd had dat ik het niet meer trok dat ik hij of ik uit huis moest. als ik dat nooit had gezegd was hij daarom niet uit huis geplaatst.

Wat is er dan verder gebeurt tussen jullie?
Mischien een stomme vraag maar waarom is hij toen uit huis geplaast.

hij vind dat ik naar een gekke huis moet...
om mijn tics af te leren. omdat ik dat doe om aandacht te krijgen.
• ik hou de hele tijd als hij er is zo veel mogelijk mijn tics in
• ik doe het niet expres. ik zou super graag het willen stoppen maar het hoord bij mij

Jij doet die tics niet express. En als het bij je hoort moet je er ook niet proberen om vanaf te komen. En je moet niet naar hem luisteren dat je naar een gekkenhuis moet dat is namelijk echt onzin.

hij vind dat ik in therapie moet gaan. omdat ik heel af en toe boos woord op hem. om me "normaal" te gaan gedragen. en als dat in gang is gezet dat ik in familie therapie moet met hem en me vader. en als dat niet lukt binnen een jaar dat hij mij snachts een keer iets bij me gaat doen...

Oke, dat van therapie snap ik nog wel, maar de reden snap ik niet. Dat in therapie kan je met de rest wel helpen. En dat van familie therapie, kan je helpen om weer samen te gaan leven. Maar je moet niks doen als je het niet wilt! Ik zeg het alleen even. Weet je ook wat hij 's nachts met je gaat doen. Ik heb mischien wel een iddee maar ik hoop dat dat fout is.

ik doe dit echt niet om aandacht te krijgen. gwn om misschien een beetje advies te krijgen
kennen met mensen dit?

Ik ken dit niet, maar ik geloof je echt dat je dit niet doet om aandacht te krijgen. Waarom zou je dat namelijk doen? Sorry, maar in helpen ben ik niet heel goed.. Ik probeer het wel, maar ik dacht ik reageer wel even op haar. Ze is namelijk echt aardig.

Liefs Lize
hoiii

Wat is er dan verder gebeurt tussen jullie?

ja van alles. ff voor de duidelijkheid. ik sla en schop of iets. ik doe niks tegen hem. ik

Mischien een stomme vraag maar waarom is hij toen uit huis geplaast.

omdat hij meerdere keren met een mes aan me keel heeft gestaan.

Oke, dat van therapie snap ik nog wel, maar de reden snap ik niet. Dat in therapie kan je met de rest wel helpen.

ik vind praten met mensen vind ik nu al lastig genoeg. dus daar blijft het nu bij.

En dat van familie therapie, kan je helpen om weer samen te gaan leven.

ik heb al familie therapie gehad. het kwam er op neer dat ik niet mocht praten en me broer mocht mij af kraken.

Ik heb mischien wel een iddee maar ik hoop dat dat fout is.

ik denk dat je het goed hebt. hij wilt me graag killen...

Waarom zou je dat namelijk doen?

iedereen in mijn omgeving zegt dat ik een aansteller ben en alles doe om aandacht te krijgen

Sorry, maar in helpen ben ik niet heel goed..

je wel hoor. ik vind dat je er goed in bent.

Ik probeer het wel, maar ik dacht ik reageer wel even op haar. Ze is namelijk echt aardig.

ahhh lief

groetjes
bella
Hi Bellablue

Wat naar dat je broer zo uit de hoek kan komen. Heel vervelend dat je omgeving je hierom een aansteller noemt. Heb je iemand in gedachten waarmee je dit zou kunnen bespreken? Wie weet loopt er op school een hulpverlener rond die je hiermee zou kunnen helpen.

Groetjes
Kenshin
Hoi

Er is niet echt iemand waar mee ik het zou kunnen bespreken. Ze begrijpen het niet. Alle vorige keren dat ik het vertelt heb gaan ze naar me ouders bellen en vragen of het waar is. En dan komen ze er later er op terug dat mijn ouders hebben gezegd dat dat niet waar is. En dan krijg ik thuis te horen dat ik niet hoor te liegen om aandacht te krijgen.

Groetjes
Bella
Hii,

Wat is er dan verder gebeurt tussen jullie?
ja van alles. ff voor de duidelijkheid. ik sla en schop of iets. ik doe niks tegen hem. ik

Dat is in ieder geval goed. Het zou je er niet verder mee helpen.

Mischien een stomme vraag maar waarom is hij toen uit huis geplaast.
omdat hij meerdere keren met een mes aan me keel heeft gestaan.

O heftig! Drijgde hij verder. Gelukkig dat hij hem nooit heel ver gesneden heeft! Heeft hij je ooit gesneden?

Oke, dat van therapie snap ik nog wel, maar de reden snap ik niet. Dat in therapie kan je met de rest wel helpen.
ik vind praten met mensen vind ik nu al lastig genoeg. dus daar blijft het nu bij.

Als je het niet wilt moet je het niet doen.

En dat van familie therapie, kan je helpen om weer samen te gaan leven.
ik heb al familie therapie gehad. het kwam er op neer dat ik niet mocht praten en me broer mocht mij af kraken.

WATT!! Nou die mensen zijn dan echt niet goed!

Ik heb mischien wel een iddee maar ik hoop dat dat fout is.
ik denk dat je het goed hebt. hij wilt me graag killen...

Ik hoop echt dat hij dat NOOIT doet! Hij als hij dat doet jonge, dan...

Waarom zou je dat namelijk doen?
iedereen in mijn omgeving zegt dat ik een aansteller ben en alles doe om aandacht te krijgen

Kun je hen niet duidelijk maken dat je dat niet bent en dat je het meent?

Er is niet echt iemand waar mee ik het zou kunnen bespreken. Ze begrijpen het niet. Alle vorige keren dat ik het vertelt heb gaan ze naar me ouders bellen en vragen of het waar is. En dan komen ze er later er op terug dat mijn ouders hebben gezegd dat dat niet waar is. En dan krijg ik thuis te horen dat ik niet hoor te liegen om aandacht te krijgen.

Ja, lekker is dat. En met die ene persoon waar je wel mee kan praten. Kun je het met degene er niet over hebben?
hoi

Wat is er dan verder gebeurt tussen jullie?
ja van alles. ff voor de duidelijkheid. ik sla en schop of iets. ik doe niks tegen hem.
Dat is in ieder geval goed. Het zou je er niet verder mee helpen.

nee weet ik. anders woord dat tegen me gebruikt. als of ik begon met schoppen en slaan. soms zou ik ook wel willen een klap in z'n gezicht te geven. maar zo ben ik niet dat ik het ook echt zou doen...

Mischien een stomme vraag maar waarom is hij toen uit huis geplaast.
omdat hij meerdere keren met een mes aan me keel heeft gestaan.
O heftig! Drijgde hij verder. Gelukkig dat hij hem nooit heel ver gesneden heeft!

nee hij heeft nooit kunnen snijden. klinkt misschien gevaarlijk maar ik heb me zelf aan moeten leren om zonder hem iets aan te doen toch hem dat mes neer te laten legen.

Heeft hij je ooit gesneden?

niet bij me keel nee.

Oke, dat van therapie snap ik nog wel, maar de reden snap ik niet. Dat in therapie kan je met de rest wel helpen.
ik vind praten met mensen vind ik nu al lastig genoeg. dus daar blijft het nu bij.
Als je het niet wilt moet je het niet doen.

misschien ga ik het ooit doen. maar nu niet...

En dat van familie therapie, kan je helpen om weer samen te gaan leven.
ik heb al familie therapie gehad. het kwam er op neer dat ik niet mocht praten en me broer mocht mij af kraken.
WATT!! Nou die mensen zijn dan echt niet goed!

het was een gespecialiseerd team voor autisten. dus ze horen goed te zijn 🤔

Ik heb mischien wel een iddee maar ik hoop dat dat fout is.
ik denk dat je het goed hebt. hij wilt me graag killen...
Ik hoop echt dat hij dat NOOIT doet! Hij als hij dat doet jonge, dan...

dan wat? dan is hij blij. mijn familie gaat het hem dat gewoon vergeven.

Waarom zou je dat namelijk doen?
iedereen in mijn omgeving zegt dat ik een aansteller ben en alles doe om aandacht te krijgen
Kun je hen niet duidelijk maken dat je dat niet bent en dat je het meent?

nee was mijn situatie maar zo makkelijk...

Er is niet echt iemand waar mee ik het zou kunnen bespreken. Ze begrijpen het niet. Alle vorige keren dat ik het vertelt heb gaan ze naar me ouders bellen en vragen of het waar is. En dan komen ze er later er op terug dat mijn ouders hebben gezegd dat dat niet waar is. En dan krijg ik thuis te horen dat ik niet hoor te liegen om aandacht te krijgen.
Ja, lekker is dat. En met die ene persoon waar je wel mee kan praten. Kun je het met degene er niet over hebben?

ik heb het met haar er af en toe over. maar het blijft ook bij het vertellen wat er gebeurt is.

groetjes
bella
Hii,

Wat is er dan verder gebeurt tussen jullie?
ja van alles. ff voor de duidelijkheid. ik sla en schop of iets. ik doe niks tegen hem.
Dat is in ieder geval goed. Het zou je er niet verder mee helpen.
nee weet ik. anders woord dat tegen me gebruikt. als of ik begon met schoppen en slaan. soms zou ik ook wel willen een klap in z'n gezicht te geven. maar zo ben ik niet dat ik het ook echt zou doen...

Gelukkig! Dat helpt sws wel denk ik.

Mischien een stomme vraag maar waarom is hij toen uit huis geplaast.
omdat hij meerdere keren met een mes aan me keel heeft gestaan.
O heftig! Drijgde hij verder. Gelukkig dat hij hem nooit heel ver gesneden heeft!
nee hij heeft nooit kunnen snijden. klinkt misschien gevaarlijk maar ik heb me zelf aan moeten leren om zonder hem iets aan te doen toch hem dat mes neer te laten legen.

Is het hem altijd gelukt. Ik hoop zo erg dat hij het NOOIT maar dan ook NOOIT zal doen!!

Heeft hij je ooit gesneden?
niet bij me keel nee.

Wel op andere plekken?

Oke, dat van therapie snap ik nog wel, maar de reden snap ik niet. Dat in therapie kan je met de rest wel helpen.
ik vind praten met mensen vind ik nu al lastig genoeg. dus daar blijft het nu bij.
Als je het niet wilt moet je het niet doen.
misschien ga ik het ooit doen. maar nu niet...

Je moet doen waar je je fijn bij voelt. En nu moet je het dan ook niet doen, als je het niet wilt.

En dat van familie therapie, kan je helpen om weer samen te gaan leven.
ik heb al familie therapie gehad. het kwam er op neer dat ik niet mocht praten en me broer mocht mij af kraken.
WATT!! Nou die mensen zijn dan echt niet goed!
het was een gespecialiseerd team voor autisten. dus ze horen goed te zijn 🤔

Nou dit noem ik niet goed hoor!!!

Ik heb mischien wel een iddee maar ik hoop dat dat fout is.
ik denk dat je het goed hebt. hij wilt me graag killen...
Ik hoop echt dat hij dat NOOIT doet! Hij als hij dat doet jonge, dan...
dan wat? dan is hij blij. mijn familie gaat het hem dat gewoon vergeven.

Ik weet het niet als ik hem kende had ik hem dan wat aangedaan. Maar als jij hier opeens niet meer op komt dagen dan weet ik niet wat er met je is gebeurt. Best enge gedachte.

Waarom zou je dat namelijk doen?
iedereen in mijn omgeving zegt dat ik een aansteller ben en alles doe om aandacht te krijgen
Kun je hen niet duidelijk maken dat je dat niet bent en dat je het meent?
nee was mijn situatie maar zo makkelijk...

Jammer. Ik hoop voor je dat het beter word.

Er is niet echt iemand waar mee ik het zou kunnen bespreken. Ze begrijpen het niet. Alle vorige keren dat ik het vertelt heb gaan ze naar me ouders bellen en vragen of het waar is. En dan komen ze er later er op terug dat mijn ouders hebben gezegd dat dat niet waar is. En dan krijg ik thuis te horen dat ik niet hoor te liegen om aandacht te krijgen.
Ja, lekker is dat. En met die ene persoon waar je wel mee kan praten. Kun je het met degene er niet over hebben?
ik heb het met haar er af en toe over. maar het blijft ook bij het vertellen wat er gebeurt is.

Wat zegt zij erop?

Liefs,
Lise
Hey

nee weet ik. anders woord dat tegen me gebruikt. als of ik begon met schoppen en slaan. soms zou ik ook wel willen een klap in z'n gezicht te geven. maar zo ben ik niet dat ik het ook echt zou doen...
Gelukkig! Dat helpt sws wel denk ik.

Wat helpt?
Een klap in zijn gezicht geven? Of dat ik dat uit me zelf nooit zou doen?

nee hij heeft nooit kunnen snijden. klinkt misschien gevaarlijk maar ik heb me zelf aan moeten leren om zonder hem iets aan te doen toch hem dat mes neer te laten legen.
Is het hem altijd gelukt. Ik hoop zo erg dat hij het NOOIT maar dan ook NOOIT zal doen!!

Ik hoop het het ook, stiekem hoop ik het ook weer van wel... maar dan wil ik het zelf doen...

Heeft hij je ooit gesneden?
niet bij me keel nee.
Wel op andere plekken?

Ja... in gewikkelde verhaal. Het komt er op neer. Hij sloeg me meerdere keren zomaar bewusteloos en later werd ik wakker met op verschillende plekken sneeën. Je zou denken als je buitenweste bent en er woord in je gesneden dat je dan weer wakker woord. Dat werd ik niet. Omdat ik snijden niet voel.

Ik heb mischien wel een iddee maar ik hoop dat dat fout is.
ik denk dat je het goed hebt. hij wilt me graag killen...
Ik hoop echt dat hij dat NOOIT doet! Hij als hij dat doet jonge, dan...
dan wat? dan is hij blij. mijn familie gaat het hem dat gewoon vergeven.
Ik weet het niet als ik hem kende had ik hem dan wat aangedaan. Maar als jij hier opeens niet meer op komt dagen dan weet ik niet wat er met je is gebeurt. Best enge gedachte.

Dan heb je geluk. Mijn beste vriend gaat hem dan iets aan doen. En hij weet dat ik hier op zit. Dus als dat echt gebeurt is kan hij het met zijn account hier op 1 van mijn toppics zeggen. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik hem een keer niet tegen kan houden.

Er is niet echt iemand waar mee ik het zou kunnen bespreken. Ze begrijpen het niet. Alle vorige keren dat ik het vertelt heb gaan ze naar me ouders bellen en vragen of het waar is. En dan komen ze er later er op terug dat mijn ouders hebben gezegd dat dat niet waar is. En dan krijg ik thuis te horen dat ik niet hoor te liegen om aandacht te krijgen.
Ja, lekker is dat. En met die ene persoon waar je wel mee kan praten. Kun je het met degene er niet over hebben?
ik heb het met haar er af en toe over. maar het blijft ook bij het vertellen wat er gebeurt is.
Wat zegt zij erop?

Dat ze het vervelend voor me is. En dat ik altijd met haar mag praten als ik ruzie heb gehad.

Groetjes
Bella
Hey Bellablue,

nee weet ik. anders woord dat tegen me gebruikt. als of ik begon met schoppen en slaan. soms zou ik ook wel willen een klap in z'n gezicht te geven. maar zo ben ik niet dat ik het ook echt zou doen...
Gelukkig! Dat helpt sws wel denk ik.
Wat helpt?
Een klap in zijn gezicht geven? Of dat ik dat uit me zelf nooit zou doen?

Dat je dat nooit zou doen. Anders zou je het wss nog ergen maken.

nee hij heeft nooit kunnen snijden. klinkt misschien gevaarlijk maar ik heb me zelf aan moeten leren om zonder hem iets aan te doen toch hem dat mes neer te laten legen.
Is het hem altijd gelukt. Ik hoop zo erg dat hij het NOOIT maar dan ook NOOIT zal doen!!
Ik hoop het het ook, stiekem hoop ik het ook weer van wel... maar dan wil ik het zelf doen...

Nee, ik wil niet dat je broer het doet. En ik wil ook niet dat jou dat doet. Oke, klinkt nu heel eigenwijs. Maar mensen zullen je missen. En ik ook, en naast mij nog heel veel andere mensen! Ik hoop zo erg dat noch jij noch je broer het zal doen!!!!!

Heeft hij je ooit gesneden?
niet bij me keel nee.
Wel op andere plekken?
Ja... in gewikkelde verhaal. Het komt er op neer. Hij sloeg me meerdere keren zomaar bewusteloos en later werd ik wakker met op verschillende plekken sneeën. Je zou denken als je buitenweste bent en er woord in je gesneden dat je dan weer wakker woord. Dat werd ik niet. Omdat ik snijden niet voel.

O wat erg! Voel je snijden niet?

Ik heb mischien wel een iddee maar ik hoop dat dat fout is.
ik denk dat je het goed hebt. hij wilt me graag killen...
Ik hoop echt dat hij dat NOOIT doet! Hij als hij dat doet jonge, dan...
dan wat? dan is hij blij. mijn familie gaat het hem dat gewoon vergeven.
Ik weet het niet als ik hem kende had ik hem dan wat aangedaan. Maar als jij hier opeens niet meer op komt dagen dan weet ik niet wat er met je is gebeurt. Best enge gedachte.
Dan heb je geluk. Mijn beste vriend gaat hem dan iets aan doen. En hij weet dat ik hier op zit. Dus als dat echt gebeurt is kan hij het met zijn account hier op 1 van mijn toppics zeggen. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik hem een keer niet tegen kan houden.

Nee, ik hoop het zo niet. Er houden zoveel mensen van je.. Ik wou dat ik je kon helpen! En dat alles weer goed kwam!!

Er is niet echt iemand waar mee ik het zou kunnen bespreken. Ze begrijpen het niet. Alle vorige keren dat ik het vertelt heb gaan ze naar me ouders bellen en vragen of het waar is. En dan komen ze er later er op terug dat mijn ouders hebben gezegd dat dat niet waar is. En dan krijg ik thuis te horen dat ik niet hoor te liegen om aandacht te krijgen.
Ja, lekker is dat. En met die ene persoon waar je wel mee kan praten. Kun je het met degene er niet over hebben?
ik heb het met haar er af en toe over. maar het blijft ook bij het vertellen wat er gebeurt is.
Wat zegt zij erop?
Dat ze het vervelend voor me is. En dat ik altijd met haar mag praten als ik ruzie heb gehad.

En... Ga je dat ook doen?
hoi

Wat helpt?
Het kan denk ik niet heel veel erger. zijn doel is mijn leven kapot maken. ja dat heeft hij meerdere keren gezegd dat dat zijn doel in zijn leven is.


Maar mensen zullen je missen.
nee mensen kunnen mij niet missen.

mijn familie nodigt mijn broer en mijn vader uit. en aan me moeders kant nodigen ze me moeder me broer en me stief vader uit dus zij missen mij niet.
gister kreeg is te horen van me klas dat zij dinsdag een stuk beter vonden omdat ze nu wel konden concentreren dus zij missen mij ook niet.
wie blijven er dan over de mensen van stage. ze vinden het leuk dat ik er ben omdat ik hun werk lichter maak veder maakt het hun niks uit. dus zij missen mij ook niet.
en mijn beste vriendin heeft geen tijd om af te spreken dus of zij mij gaat missen weet ik niet


nee ik voel snijden nu heb het al meerdere keren geprobeerd en het doet gewoon niks bij mij.

Nee, ik hoop het zo niet. Er houden zoveel mensen van je.. Ik wou dat ik je kon helpen! En dat alles weer goed kwam!!

het gaat niet goed komen zo lang ik nog contact met hem heb.

En... Ga je dat ook doen?

ehm.... ik heb met haar gepraat alleen niet over ruzies

groetjes
bella
Hii,

Wat helpt


Het kan denk ik niet heel veel erger. zijn doel is mijn leven kapot maken. ja dat heeft hij meerdere keren gezegd dat dat zijn doel in zijn leven is.

Watt! Wat een stom doel. Het was een beter doel geweest als hij besloot te stoppen en jou te helpen!
Waarom? Jij verdient dit niet! Ik wens jou echt een beter leven! Waar je alleen maar gelukkig kan zijn!

Maar mensen zullen je missen.
nee mensen kunnen mij niet missen.
mijn familie nodigt mijn broer en mijn vader uit.

Wat is er met je vader gebeurt?

en aan me moeders kant nodigen ze me moeder me broer en me stief vader uit dus zij missen mij niet.

Nodigen ze jou niet uit?
O sorry, zijn je ouders gescheiden?

gister kreeg is te horen van me klas dat zij dinsdag een stuk beter vonden omdat ze nu wel konden concentreren dus zij missen mij ook niet.

En dinsdag was jij er iet? Dat verzinnen ze. Het zal echt niet alleen aan jou liggen. Ben je heel druk in de klas?

wie blijven er dan over de mensen van stage. ze vinden het leuk dat ik er ben omdat ik hun werk lichter maak veder maakt het hun niks uit. dus zij missen mij ook niet.

Vast niet alleen daarom. Heb je ze dat gevraagt?

en mijn beste vriendin heeft geen tijd om af te spreken dus of zij mij gaat missen weet ik niet

Jou beste vriendin? Waarom is zij jou beste vriendin? Als ze jou beste vriendin is dat gaat ze jou echt missen.

En ik weet het 100% zeker nog veel meer mensen!

nee ik voel snijden nu heb het al meerdere keren geprobeerd en het doet gewoon niks bij mij.

O, aan de ene kant is dat wel chill voor jou zodat je er in ieder geval geen littekens enzo aan overhoud.

Nee, ik hoop het zo niet. Er houden zoveel mensen van je.. Ik wou dat ik je kon helpen! En dat alles weer goed kwam!!
het gaat niet goed komen zo lang ik nog contact met hem heb.

Kun je niet naar iemand toegaan? Die kan helpen, iemand van school, iemand van je familie. Het aan iemand op internet vragen die je kan helpen of..?

En... Ga je dat ook doen?
ehm.... ik heb met haar gepraat alleen niet over ruzies

Jammer, ik denk wel dat het je wel kan helpen.

Liefs,
Lise
hoi
Het kan denk ik niet heel veel erger. zijn doel is mijn leven kapot maken. ja dat heeft hij meerdere keren gezegd dat dat zijn doel in zijn leven is.
Watt! Wat een stom doel. Het was een beter doel geweest als hij besloot te stoppen en jou te helpen!
Waarom? Jij verdient dit niet! Ik wens jou echt een beter leven! Waar je alleen maar gelukkig kan zijn!

helpen kan hij niet. heeft hij nog nooit gekunt. ja hij kan iemand de afgrond in helpen. maar veder niet.

Maar mensen zullen je missen.
nee mensen kunnen mij niet missen.
mijn familie nodigt mijn broer en mijn vader uit.
Wat is er met je vader gebeurt?

helemaal niks mijn familie mag mij niet omdat ik, ik ben

en aan me moeders kant nodigen ze me moeder me broer en me stief vader uit dus zij missen mij niet.
Nodigen ze jou niet uit?

nee mijn hele familie mag mij niet.
O sorry, zijn je ouders gescheiden?

ja al van af me 2de, haha
gister kreeg is te horen van me klas dat zij dinsdag een stuk beter vonden omdat ze nu wel konden concentreren dus zij missen mij ook niet.
En dinsdag was jij er iet?

nee ik had dat electronica ding waar voor ik in een heel ander gebouw zit.

Dat verzinnen ze. Het zal echt niet alleen aan jou liggen. Ben je heel druk in de klas?

ik heb tics. dus ik zit niet stil. en de docenten hoeven niet bang te zijn dat ik me zwaar kut voel omdat ik dan toch ergens anders ben.

wie blijven er dan over de mensen van stage. ze vinden het leuk dat ik er ben omdat ik hun werk lichter maak veder maakt het hun niks uit. dus zij missen mij ook niet.
Vast niet alleen daarom. Heb je ze dat gevraagt?

ze zeggen altijd zo fijn dat je er weer bent dan hoef ik minder hard te werken.

Nee, ik hoop het zo niet. Er houden zoveel mensen van je.. Ik wou dat ik je kon helpen! En dat alles weer goed kwam!!
het gaat niet goed komen zo lang ik nog contact met hem heb.
Kun je niet naar iemand toegaan? Die kan helpen, iemand van school, iemand van je familie. Het aan iemand op internet vragen die je kan helpen of..?

nee ik moet gewoon begeleid gaan wonen. dat is nu de enigste optie en daar ben ga ik nu druk mee bezig zijn om te regelen

groetjes
bella
Hii,

Het kan denk ik niet heel veel erger. zijn doel is mijn leven kapot maken. ja dat heeft hij meerdere keren gezegd dat dat zijn doel in zijn leven is.
Watt! Wat een stom doel. Het was een beter doel geweest als hij besloot te stoppen en jou te helpen!
Waarom? Jij verdient dit niet! Ik wens jou echt een beter leven! Waar je alleen maar gelukkig kan zijn!
helpen kan hij niet. heeft hij nog nooit gekunt. ja hij kan iemand de afgrond in helpen. maar veder niet.

Jammer...

Maar mensen zullen je missen.
nee mensen kunnen mij niet missen.
mijn familie nodigt mijn broer en mijn vader uit.
Wat is er met je vader gebeurt?
helemaal niks mijn familie mag mij niet omdat ik, ik ben

Omdat jij jij bent? Want een stomme reden. Ik ben juist blij en ik weet zeker met mij nog meer andere dat jij jij bent!

en aan me moeders kant nodigen ze me moeder me broer en me stief vader uit dus zij missen mij niet.
Nodigen ze jou niet uit?
nee mijn hele familie mag mij niet.

Allebei de kanten niet?

O sorry, zijn je ouders gescheiden?
ja al van af me 2de, haha

Heb je daar nog last van?

gister kreeg is te horen van me klas dat zij dinsdag een stuk beter vonden omdat ze nu wel konden concentreren dus zij missen mij ook niet.
En dinsdag was jij er iet?
nee ik had dat electronica ding waar voor ik in een heel ander gebouw zit.

Ooo
Dat verzinnen ze. Het zal echt niet alleen aan jou liggen. Ben je heel druk in de klas?
ik heb tics. dus ik zit niet stil. en de docenten hoeven niet bang te zijn dat ik me zwaar kut voel omdat ik dan toch ergens anders ben.

O... Maar het zal echt niet alleen aan jou liggen/

wie blijven er dan over de mensen van stage. ze vinden het leuk dat ik er ben omdat ik hun werk lichter maak veder maakt het hun niks uit. dus zij missen mij ook niet.
Vast niet alleen daarom. Heb je ze dat gevraagt?
ze zeggen altijd zo fijn dat je er weer bent dan hoef ik minder hard te werken.

Ja.. Dat zullen ze ook wel vinden en dat snap ik. Maar dat betekent niet dat ze je verder niet leuk vind ofzo.

Nee, ik hoop het zo niet. Er houden zoveel mensen van je.. Ik wou dat ik je kon helpen! En dat alles weer goed kwam!!
het gaat niet goed komen zo lang ik nog contact met hem heb.
Kun je niet naar iemand toegaan? Die kan helpen, iemand van school, iemand van je familie. Het aan iemand op internet vragen die je kan helpen of..?
nee ik moet gewoon begeleid gaan wonen. dat is nu de enigste optie en daar ben ga ik nu druk mee bezig zijn om te regelen

Succes. Ik hoop echt dat het je kan helpen!
hoi

Omdat jij jij bent? Want een stomme reden. Ik ben juist blij en ik weet zeker met mij nog meer andere dat jij jij bent!

ik ben niet zo als elk meisje. ik voel me geen meisje ik heb een hekel aan die typische meisjes dingen. maar nee ik ben ook geen jongen. maar omdat ik geen meisje ben accepteren ze mij niet. alleen 1 nicht van mij. maar dat komt omdat zij ook iets jongens achtiger is

Allebei de kanten niet?

ja allebei de kanten accepteren mij niet.

O sorry, zijn je ouders gescheiden?
ja al van af me 2de, haha
Heb je daar nog last van?

ik ben deze situatie gewend ik kan me niet anders herinneren.

Dat verzinnen ze. Het zal echt niet alleen aan jou liggen. Ben je heel druk in de klas?
ik heb tics. dus ik zit niet stil. en de docenten hoeven niet bang te zijn dat ik me zwaar kut voel omdat ik dan toch ergens anders ben.
O... Maar het zal echt niet alleen aan jou liggen/

waar zou het dan aan liggen?

nee ik moet gewoon begeleid gaan wonen. dat is nu de enigste optie en daar ben ga ik nu druk mee bezig zijn om te regelen
Succes. Ik hoop echt dat het je kan helpen!

ik hoop het ook. er is misschien een mogelijkheid dat ik op de zelfde plak ga wonen als me beste vriendin. ik hoop het echt heel erg dat dat kan.

groetjes
bella

Reageer