Vraag

gedepresseerd


Badge

Hoi, k ben een jongen van 14 en k ben in de 1e en 2e heel erg gepest en geslagen. Op school gaat het slecht en k heb weinig vrienden. Ik ben heel depresief geweest toen k gepest werd en heb ook zelfmoord geprobeerd, dat lukte niet. Ik praat nu met een psychiater maar k heb het gevoel dat ze niet naar me luisterd. Ik probeer elke dag te doen of er niks aan de hand is maar het wordt steeds lastiger, k ben onlangs ook berslaafd geraakt aan roken en blowen. Ik heb het gevoel dat mijn leven helemaal de verkeerde kant op gaat. Soms denk ik na over wie me zou missen als k dood ben. Helemaal niemand denk ik. Niemand zou naar mn begrafenis komen. Dus waarom zou ik geen zelfmoord plegen? Ik moet soms ook savonds gwn huilen om niks gwn omdat k me zo ellendig voel. Wat moet ik doen? Ik wil er eigenlijk helemaal niet meer zijn. Groet T


8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Kut dat je je zo voelt. Als je niet tevreden bent met je psychiater moet je dat zeker tegen hem/haar zeggen.

Ik zou wel stoppen met blowen en roken als ik jou was. Blowen tijdens een depressie kan de klachten verergeren.

Ik denk ook niet dat niemand je zal missen. Je hebt vast ouders of andere familie die het echt niet fijn zullen vinden als jij er niet meer bent.

 

Badge

 @tim16 Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader wil niks meer met me te maken hebben omdat we 3 jaar geleden een hele erge ruzie hebben. En mn moeder drinkt zichzelf dood dus die boeit het ook niet als ik dood ben. Als zij dood is kan ik nergens heen en beland ik op straat denk ik

Reputatie 7
Badge +17

Ow, da’s wel klote ja. Toch hoop ik dat je de moed niet opgeeft. Misschien lijkt het nu niet zo maar het wordt echt een keer beter.

Reputatie 1
Badge +3

Depressie bestaat niet, je moet gewoon stoppen met blowen en roken (als je zegt dat dat niet lukt zie ik het behoorlijk somber in voor je), elke dag sporten en jezelf bezig houden dan zal je zien dat je leven een stuk beter is. 
 

Gr. Anoniem 

Reputatie 7
Badge +9

Depressie bestaat niet
 

 


depressie bestaat zeker weten wel, en hoevaak mensen het hebben gehad. Gewoon omdat jij geen depressie hebt gehad betekend dat niet dat het niet bestaat😂

 

Reputatie 1
Badge +3

Nee, je kan je depressief voelen, maar depressief zijn kan niet. Je hebt zelf controle over je eigen hersenen. Als je bijvoorbeeld ip een dag helemaal nergens zin in hebt, moet je gewoon sterk genoeg zijn om toch alles te doen en aan het einde van de dag zul je een merken dat je een goed en voldaan gevoel hebt. En dan voel je je dus niet meer depressief.

Reputatie 6
Badge +4

@anoniem123987  De vraag of depressie wel of niet bestaat is interessant maar off-topic. Dit topic draait om de vraag van @Ligma1234 

Reputatie 1
Badge +3

Helder👍

Reageer