+1
Hallo beste lezer,
Ik wil graag wat advies.
Ik zit namelijk in een lastige situatie. Ik kan niet met mezelf overweg. Ik denk dat ik een eetstoornis heb, maar twijfel heel erg omdat ik én geen ondergewicht heb én niet letterlijk de hele dag door aan eten denk én ik eet sommige dagen wel gewoon. De ene dag binge ik, de andere dag eet ik nauwelijks tot niets. En de ene dag zijn de dwingende gedachtes erger, op het gebied van eten, maar ook op het gebied van 'eerst je rechter-sok aantrekken, dan je linker' en andere dwangmatige trekjes. Ik denk gewoon dat ik iedereen - inclusief mezelf - loop te neppen en dat ik gewoon aandachtstekort heb of zo. Het is zo wispelturig. Soms ben ik blij, soms zit alles tegen en ben ik gewoon gefrustreerd, en dan vooral op mezelf. Ik heb al een heel slecht zelfbeeld, en ik denk alleen maar negatief over mezelf. Ik kan er niet met mijn ouders over praten, en de enige persoon tegen wie ik kon praten, voor haar werd het allemaal te veel. Ze dacht dat ik zelfmoord wilde plegen (wat absoluut niet zo is!!!) en is telkens bang dat ik mezelf weer zal snijden, dus ik heb gezworen dat ik er nooit meer met haar over zou hebben. En nu, nu zit ik dit verhaal te typen omdat ik het gewoon echt kwijt moet, maar ik voel me zo'n aansteller.
Ik weet dat ik problemen heb en ik wil er vanaf, maar weet je, over zeven/acht weken heb ik een intake-gesprek bij een GGZ-instelling. En je zou verwachten dat ik daar blij mee ben, maar integendeel voel ik me er gewoon rot over. Ik durf het niet. Ik wil het wel maar ook weer niet. Aan de ene kant vind ik dat er iets met me aan de hand is, maar de overheersende kant in mij zegt dat ik me gewoon aanstel, en dat het hartstikke mee valt. Dat er mensen zijn die een échte eetstoornis hebben, en ik loop nu lekker te denken dat ik ook zo ziek ben alsof de ziekte een grote grap is.
Ugh, ik haat mezelf gewoon zo en ik heb geen idee wat je hier als lezer mee kunt. Maar ik vroeg me af of je toevallig weet bij wie ik mijn ei kwijt kan totdat ik bij de GGZ dat intake gesprek zit?
PS. De GGZ gaat me toch niet behandelen, ik ben al een keer eerder door hen afgewezen.