Vraag

faalangst wordt steeds erger

  • 30 July 2021
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoii hoi… ik weet nii echt goed waar ik moet beginnen.  Maar ik had dus eerder nog een topic gezet dat ik dus niet gelijk geslaagd was.  Dus heb ik een herkansing gehad, maar jmmr genoeg was ik daar mee ook niet geslaagd. De 3e x pas was ik eindelijk geslaagd. Het duurde een hele tijd alleen maar door mijn faalangst om dus te falen, maar ook om fouten te maken. Ik moet alles perfect doen of als ik iets niet weet dan vul ik gwn helemaal niks in echt dom i know, maar zo is dan mijn hoofd ingesteld, want dan kan ik letterlijk ook bijna niks meer.                                   maar anyways: 

 

gelukkig heb ik dus nu mijn diploma van de middelbare school, maar ja ik zie en voel gwn dat mijn faalangst steeds erger wordt, want ik werk nu ook voor het eerst. Tenminste morgen mijn 2e werkdag en ik denk alleen maar negatief over ga ik het wel goed doen, heb ik het de eerste dag uberhaupt goed gedaan, vinden ze mij wel aardig, geen fouten maken, niet falen en dat is zo vermoeid. Dat ik gwn zenuwen heb hoe het morgen gaat en ook met voetballen als dat maar goed gaat. Ik heb namelijk alweer een tijdje nii gevoetbald en 12 aug. heb ik weer de 1e training. Dezelfde gedachtes geen fouten maken, ze gaan je slecht vinden, vinden ze mij wel aardig, ben ik niet slechter geworden.  steeds die klote gedachtes maken je moe. 

 

En jmmr genoeg heb ik dat ook al bij MBO allemaal nare gedachtes en dat soort dingen. Namelijk neem ik de goede trein/bus, geen fouten maken he, gaan ze mij aardig vinden, ik moet nii zo brutaal doen als de middelbare school lalala. Gwn allemaal onzekerheden waar je gek van wordt. 

 

Het is dus gwn zo vermoeiend in mijn hoofd dat ik er echt gwn geen zin in heb en het liefst gwn af ga zeggen, omdat ik denk ja weet je boeie ze hebben mij toch nii nodig en dat soort dingen… en omdat ik dan probeer weg te lopen van mijn situatie, maar ik weet dat ik dat juist nii moet doen, maar ja.. wordt er gwn gek van.  Ik heb al wel een begeleider, maar geen idee of dat nog wat gaat worden, want dat gaat dus ook niet altijd gemakkelijk.

 

heeft iemand tips? graag want ja. ik zie en voel dus zelf dat dit anders niks gaat worden!

 

groetjes, 

sophie 


2 reacties

Badge +1

Hoi Sophie, 

Ik herken mezelf heel erg in je verhaal. Altijd streng en precies zijn. Ik heb vorig jaar een training gedaan die voor mij heel erg heeft geholpen en nu is mijn faalangst op school en sociaal heel erg verminderd, maar sport daarin tegen wordt alleen maar erger (geen belangrijke informatie, want die training was vooral op school en sociaal gericht). Dus misschien is een faalangsttraining wat voor je? Ook zijn ademhalingsoefeningen heel belangrijk en proberen rustig te blijven hoe moeilijk het ook soms is. (Ik weet het maar al te goed, jankend in de gymzaal met mn scheikunde proefwerk voor me in de toetsweek met een paniekaanval, blackout en erge faalangst. Denkend aan hoe ik mn toekomst verknal, niet over mogen naar vwo4). Maar maak je niet teveel zorgen, blijf jezelf en het komt allemaal wel goed. Zelfs ik heb het gemerkt en mij faalangst was echt tot de maan en terug. Ik heb geleerd om me minder zorgen te maken, want wat is een schot naast goal, naast een oorlog in je eigen land. Zet dat eens naast elkaar, dan is een schot naar goal 2/10 en de oorlog 9/10, dit heb ik geleerd naast elkaar te zetten met mn training. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Probeer gewoon rustig te blijven.

Groetjes Mare <3

Hoi hoiii… heel erg bedankt voor je verhaal, ik zou het proberen. Ik heb zelf 2 trainingen gevolgd. Rots  & water geen idee of je dat kent… nou dat paste dus nii echt bij mij, werd daar weggestuurd na 2e x en ja heb faalangst/examenvreestraining gehad, maar ja daar had ik zelf verpest en werd ik de 1e x er al uitgezet dus ja. En ja dan achteraf baal ik er allemaal van!! 

Reageer