ervaring schoolpsycholoog

  • 3 February 2022
  • 5 reacties
  • 55 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi, ik heb vandaag een gesprek met mijn mentor gehad omdat ik me de laatste tijd niet zo goed voel. En hij zei dat er iemand op school was die er ook voor had gestudeerd ofz (dus iets met psychologie neem ik aan) en mij kan helpen. Ik heb gezegd dat ik erover na wil denken. En mijn vraag is dus, heeft iemand ervaring met zoiets?

Dus met iemand op school of gwn een echte psycholoog. Hoe is dat en wat doen ze precies??

Het zou heeel fijn zijn als jullie reageren hehe~


5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Anoniem 06

Ik heb dit zelf niet meegemaakt maar reageert hier toch even op want dan zien andere forum gebruikers jouw topic ook.

Fijne dag nog. :)

xx Eenmeisje004 

Reputatie 1
Badge

Bedankttt!!! Erg aardig van je :)

Badge

Kijk ik weet nie wat er precies speelt, maar ik kan je wel vertellen dat ik meer slechte dan goede ervaringen heb gehad met hulpverleners, psychologen ect. Wat ik je vooral wil meegeven is dat je voorzichtig moet zijn met psychotherapie en  CGT (Cognitieve Gedrags Therapie). Die hebben me een trauma gegeven aan hulpverleners en m’n trauma’s die behandeld werden met CGT en psychotherapie alleen maar erger gemaakt. Maar als het gaat om alleen kletsen over je problemen zou ik zeker ja zeggen. Pas alleen wel op dat je het echt bij jezelf blijft en laat je nie veranderen door een psycholoog als je dat zelf nie wilt! Ga altijd heel goed na bij jezelf of de verandering voor jezelf is of omdat de psycholoog het zegt! Heel belangrijk, gaat je veel trauma besparen!

Reputatie 1
Badge

@Jacey_K.     -onnodige quote verwijderd, De Kindertelefoon-

 

Bedankt! Ja er is maar op school een persoon die dat doet. En het is denk ik gewoon dat ik met hem kan praten over wat er speelt en dat hij me bv beetje helpt van wat ik zou kunnen doen (sws vooral met school related dingen). Maar het ding is, ik ben een verlegen persoon op het begin altijd. Ook met mijn mentor vond ik het een beetje eng, en ik weet niet of het me gaat lukken om met een totaal vreemde erover te praten. Ik ga er over nadenken, en ik zeg mijn vorige zin dan misschien ook gewoon tegen mijn mentor als antwoord :)

Reputatie 4
Badge +2

Ik ga hier ook even op inspringen..

Als jij niet oké bent, of je niet oké voelt dan kan die persoon wel advies geven of evt doorverwijzen mocht het nodig zijn. Praten over gevoelens is niet voor iedereen gemakkelijk, dat is oké. Zo een persoon kan je daar wel bij helpen(die hebben toch al van alles meegemaakt) als je het prettiger vind om school en hulp gescheiden te houden kun je ook naar de huisarts voor een verwijzing. Ik kan wel uit ervaring vertellen dat jezelf echt verbetering moet willen en echt open moet staan, wil dat helpen. Ik hoop dat het helpt wat ik gezegd heb.

 

Ik zou zelf, ja zeggen.

Goodluck!

Reageer