Emo hulp nodig

  • 20 August 2015
  • 11 reacties
  • 1031 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heey,

Ik ben 15 jaar en wil vanaf mijn 11e al een emo zijn. Ik luister ook depri muziek. Mensen begrijpen mij niet hoe ik mij in het echt voel wat ik wil.
Ik heb besloten om een keuzen te maken. Ik wil emo worden. Ik weet dat je niet zomaar een emo word. Maar ik wil mezelf gaan zijn.

Ik weet niet of ik op het goeie pad terecht kom.
Snijden in mezelf is een ding voor mij want pijn is fijn!

In mijn verleden zijn deze punten gekomen
  • Snijden
  • Gepest 
  • De stille jongen 
  • Niemand die mij snapt
  • Altijd al alleen
  • Geen vrienden
  • Zwart mijn kleur
  • Haarverven terwijl het niet mag
  • Roken
Dit is nog steeds in mijn leven. 
Ik luister heel vaak depri muziek.
Ik weet niet of mijn ouders het gaan accepteren maar doe wel meer dingen die niet oke zijn

Ik zou graag voldig emo willen worden. Alleen heb ik daar extra hulp voor nodig.

11 reacties

Zelfmoord gedachtens razen ook door mijn hoofd 
Heyo Boygekte,

Ik hoop dat je snapt dat een aandachtvragende rebelse lifestyle volgen gewoon een aardig zielige keuze is.
Als je snijd en dit in iemands gezicht duwt door jezelf emo te noemen heb je gewoon aandachts tekort.
Zoek hulp ofzo daarmee. En je zegt dat je gepest word/werd en ik denk niet dat dit beter gaat worden door je als een Emo wannabe aan te kleden.
Je probeert nu een fashion statement te joinen, en iedere rebelse tiener die dit doet zegt dat dat nou eenmaal is zoals ze zijn. 
Maar heb jij al een keer een volwassene van boven de 40 zich zo zien aankleden? Nee, Want het is gewoon een natuurlijk iets van tienders dat ze anders willen zijn. en helaas voor jouw is dit niet echt de kant dat je op wilt gaan. Als je iets aan je gepest en je mentale problemen wilt doen, Stop met snijden en vraag aan je ouders of je naar een psychiater mag. Wees niet dom en denk na.

Veel geluk met je drang om speciaal te zijn,
Toby
Hee Boygekte, wat rot dat je zelfmoordgedachtes hebt en dat je jezelf pijn doet :(

Maar laat me een ding duidelijk maken;
-EMO zijn heeft niks maar dan ook niks te maken met depressies of zelfmoord en zelfbeschadiging, en hoe je verleden eruit ziet heeft daar al helemaal niks mee te maken!

wel, als je je haar al verft en graag in het zwart loopt heb je de emo status al aardig bereikt denk ik, maar alle overige dingen die je noemt hebben echt helemaal niks met deze kledingstijl/leefstijl te maken!!!!!
Ik raad je inderdaad ook aan om naar een hulpinstantie te gaan voor je deressieve gevoelens en gedachten, en dat je je verdergewoon blijft kleden zoals je dat  wilt. 
Wat versta jij onder "depri" muziek? Ik neem aan dingen als Black Veil Brides, Bring Me The Horizon en Pierce The Veil ofzo? 

Waar wil je verder nog precies tips voor hebben?
Liefs van mij
Heeyy,
K bestempel mezelf niet eg als  "emo"  maar mensen op school roepen dit wel vaker. Dus weet wel waar je aan begint, de reacties zullen niet altijd leuk zijn. Verder is het bullshit dat je vind dat emos snijden. Emos snijden eg niet altijd hoor, emo is een muziekgenre en een stijl. Er zullen emos zijn die snijden maar niet alle, dus aub zet dat uit je hoofd..
Maar als je het zo graag wil doe het dan in stappen, je kan niet in 1 nacht emo worden. K heb zelf ook zelfmoord gedachten en snijd me ook maar dat heeft er niks mee te maken. Maar als je gwn kleren koopt die je leuk vind komt het wel goed, ga niet dingen kopen die je niet leuk vind om ergens bij te horen. Kheb zelf ook het gevoel dat k ergens bij moet horen en dat k niks waard ben dus k weet wel hoe je je voelt.
En trouwens @to111 als je emo bent ben je niet zielig.

Succes! X
Howdy there! ^^

Ik wilde zelf ook al sinds mijn 11de of rond die tijd emo worden en dat is een soort van gelukt. Ik beschrijf mijzelf nu als tomboy/emo/punk en ik luister metal omdat ik het veel ruiger en leuker vind dan screamo of bands zoals BVB en Bring Me The Horizon. Ik word niet uitgescholden of gepest, heb goede vrienden en heb mijzelf nog nooit gesneden. Maar genoeg over mij.

Jij zei dat je jezelf sneed.... Woah lvl 69 emo bereikt! 
SNIJDEN heeft niks met de kleding/muziekstijl emo te maken!! IIk vind het gewoon zielig dat mensen iemand uitschelden voor 'emo' omdat ze zich snijden en om het nog erger te maken moedigen ze je juist nog aan om vooral je aderen door te snijden. Gewoonweg walgelijk

Maar anyways.. Emo is een stijl waar veel mensen kritiek op hebben en velen accepteren het gewoon niet. Verwacht dus echt niet dat iedereen je zo in 1,2,3 gaat accepteren. Je moet tegen kritiek kunnen en kut opmerkingen gewoon negeren of er om lachen. 

Je zegt ook dat niemand je snapt. Aangezien je een stille jongen bent en 'geen' vrienden hebt, heb ik het gevoel dat je naast ons nog niemand over je 'issues' hebt verteld. En als je jezelf expres afzondert van de anderen vind ik het niet echt een wonder dat niemand met je wil praten. Niemand is echt gesteld op een depressief jongetje die in de hoek gaat staan en gaat lopen janken dat niemand hem begrijpt. Wist je dat je ook kan praten met non - emo's en daar ook vrienden mee kan worden? 

Zit je klas vol met gemene jongens? Pech, ga naar een andere klas, praat met je mentor, maak vrienden buiten school, DOE INIEDERGEVAL IETS! Snijden lost geen ruk op en niemand wordt er blij van. 

Je zegt dat je 15 bent en rookt. Ja, stoerrrr maar niet heus. Niet alle emo's roken en ik begin er niet aan want als ik zie hoe het mensen beïnvloed word ik gewoon bang. Het is zo enorm ongezond, vooral voor iemand die nog niet eens volgroeid is.

Je weet niet of je ouders 'het' gaan accepteren. Praat met hun erover dat je je haar wilt verven en graag een alternatieve kledingstijl wilt. Ikzelf vind dat je er zelf mee moet lopen en niet je ouders. Alhoewel ik het niet erg raar vind als ze weigeren om je geld te geven voor een 'prins albert' piercing. Sommige dingen gaan gewoon te ver en het blijven je ouders. Als ze goed bij hun hoofd zijn willen ze het beste voor je!

Btw als je alleen maar emo wilt worden omdat je je 'anders' voelt dan de andere en ze je toch niet begrijpen zie ik je meteen als een grote aandachtsh*er en wil er het liefst mijn kotsbakje bijpakken want ik walg van die wannabe zielige kinderen die alles doen voor aandacht. De ene week een emo's die zichzelf snijden en de andere week zijn ze opeens bi! :')
Kleed je zoals je wilt, maar alleen maar omdat je het zelf mooi vind en je er goed in voelt! Niet bij mensen te smeken om aandacht!

Okay, dat was dus mijn gezeik. Neem wat tips!:
-Veel emo's dragen veel accesoires bijvoorbeeld armbandjes, ringen, vingerloze handschoenen etc.
-Kijk op het internet voor haar en kleding die je leuk vind. In normale winkels hebben ze vaak niks vind ik.
-Bandshirts zijn ook erg populair.
-Heb schijt aan hoe anderen willen dat je bent, het is immers je eigen keuze en je moet dragen wat je leuk vind en goed vindt passen.

Hopelijk had je hier wat aan!,
Emowolfje

P.S. als je met emotionele problemen zit, zoek dan hulp!
als je alleen maar emo wilt worden omdat je je 'anders' voelt dan de andere en ze je toch niet begrijpen zie ik je meteen als een grote aandachtsh*er en wil er het liefst mijn kotsbakje bijpakken want ik walg van die wannabe zielige kinderen die alles doen voor aandacht. De ene week een emo's die zichzelf snijden en de andere week zijn ze opeens bi! :')

Hahaha machtig mooie comment 😂
EEN DING ALS EMO HOEF JE GEEN SLECHTE DINGEN TE DOEN KAN WEL UITERAAD EN SNIEDEN DOET  OOK NIET ELKE EMO IK WEL DAN MAAR
EN OUDERS ACCSEPTEER HET WANT EEN EMO DENKT BIJNA ALTIJD TAKE IT OR LIVE IT  EN ALS JE EMO WIL ZIJN DOE HET GWN EN PESTEN ZE JE ER MEE NEGEER HET ZIJ WETEN JE VERHAAL NIET  EN ALS JE EMO BENT DENK JE AAN ZELFMOORD OOK UITERAAD NIET ELKE IK DAN OOK WEER WEL  MAAR WIJNIGE EMO.S DOEN HET OMDAT HET EMO ZIJN OOK NAAST JE ZELF OOK NOG EENS JE 2DE FAMILY IS GWN DOEN LAAT DE ANDEREN ACCSEPTEEREN ZE HET NIET HUN PROBLEEM NIET HET JOUWE LEER DIT EN GEBRUIKHET IK WAS EERST NET ALS JOU EN IK DACKT SCHIJT AAN JULLIE EN DEE HET GWN
Reputatie 2
Badge +1

Hoi wat rot voor je dat dit gebeurt ik begrijp het ik werd ook vaak gepest omdat ik er *raar* uitzie en bepaalde muziek luister enz maar  ik zou zeggen wees jezelf en laat die eikels maar lekker

Reputatie 2
Badge +1

Als

Heyo Boygekte,

Ik hoop dat je snapt dat een aandachtvragende rebelse lifestyle volgen gewoon een aardig zielige keuze is.
Als je snijd en dit in iemands gezicht duwt door jezelf emo te noemen heb je gewoon aandachts tekort.
Zoek hulp ofzo daarmee. En je zegt dat je gepest word/werd en ik denk niet dat dit beter gaat worden door je als een Emo wannabe aan te kleden.
Je probeert nu een fashion statement te joinen, en iedere rebelse tiener die dit doet zegt dat dat nou eenmaal is zoals ze zijn. 
Maar heb jij al een keer een volwassene van boven de 40 zich zo zien aankleden? Nee, Want het is gewoon een natuurlijk iets van tienders dat ze anders willen zijn. en helaas voor jouw is dit niet echt de kant dat je op wilt gaan. Als je iets aan je gepest en je mentale problemen wilt doen, Stop met snijden en vraag aan je ouders of je naar een psychiater mag. Wees niet dom en denk na.

Veel geluk met je drang om speciaal te zijn,
Toby


Je bent echt best een eikel

Heyo Boygekte,

Ik hoop dat je snapt dat een aandachtvragende rebelse lifestyle volgen gewoon een aardig zielige keuze is.
Als je snijd en dit in iemands gezicht duwt door jezelf emo te noemen heb je gewoon aandachts tekort.
Zoek hulp ofzo daarmee. En je zegt dat je gepest word/werd en ik denk niet dat dit beter gaat worden door je als een Emo wannabe aan te kleden.
Je probeert nu een fashion statement te joinen, en iedere rebelse tiener die dit doet zegt dat dat nou eenmaal is zoals ze zijn. 
Maar heb jij al een keer een volwassene van boven de 40 zich zo zien aankleden? Nee, Want het is gewoon een natuurlijk iets van tienders dat ze anders willen zijn. en helaas voor jouw is dit niet echt de kant dat je op wilt gaan. Als je iets aan je gepest en je mentale problemen wilt doen, Stop met snijden en vraag aan je ouders of je naar een psychiater mag. Wees niet dom en denk na.

Veel geluk met je drang om speciaal te zijn,
Toby


Je bent niet zielig en dom en aandachtvragend als je emo bent

Badge

Hey, 

Veel mensen maken snel een stereotype van emo. Denken dat het depri muziek zwarte kleding en snijden is etc.

nou is het heus niet gek dat je dat denkt hoor:)) ik zal wel even uitleggen wat emo inhoud!!

 

emo is een subcultuur en muziek stijl, het is ontstaan in 2007 en daar om heen ongeveer. De base van het subcultuur emo is muziek, bij elke zo wat. Wat inhoud dat als je jezelf wilt benoemen als “emo” naar de muziek moet luisteren! Een van de meest beroemde emo Bands zijn my chemical romance, Pierce the veil etc. (Je kunt gewoon mid 2007 emo bands opzoeken voor meer). Om het dat je naar de muziek moet luisteren hebben emos ook wel vaak een eigen stijl, had schuin opzij lage broeken en zwarte circels om je ogen, je kunt op internet “emo” opzoeken voor wat ik bedoel!! Het woord emo stamt wel af van emotioneel maar het heeft niets met snijden en dat soort dingen te maken wat wel veel mensen denken. Mij lijkt het erg cool als je emo word!! :D

Reputatie 1
Badge

Emo people zijn amazing :3

Reageer