Beantwoord

einde van mijn leven

  • 30 November 2019
  • 8 reacties
  • 1211 Bekeken

Badge

Ik heb ernstige depressie, slechte band met mijn ouders, gaat slecht op school en ik bn enorm ongelukkig ik snij mezelf al 4 jaar en denk dagelijks aan zelfmoord ik weet niet meer wat ik aanmoet met mijn leven ik zie alleen maar pijn in mijn ogen. 
 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 1 December 2019, 00:38

Bekijk origineel

8 reacties

Hi! Heb je al hulp? Zoniet is het handig om dat toch aan te geven bij je ouders dat je dat nodig hebt. Praat erover met vrienden of andere mensen die je vertrouwt en probeer langzaam aan een betere relatie op te bouwen met je ouders. School komt wel goed hoor! Maak je maar niet druk, ik ben zelf 1 jaar blijven zitten en t maakte niets uit eigenlijk. Ik heb snel nieuwe vrienden gemaakt terwijl ik helemaal niet zo sociaal ben. Het komt zeker wel goed. Qua jezelf snijden, zou ik even op internet tips opzoeken. ik ben er nu gelukkig 2 maanden van af. Mede door de heel goede tips op internet. 

Het belangrijkste is om niet op te geven. Het komt allemaal vanzelf goed en het maakt je een sterker persoon! 

Badge

hee hee!

 

ookal ken ik je niet je gaat geen zelfmoord plegen!

je bent vas heel leuk en aardig en mooi en dat moet je door zelf laten door dringen !

ik heb ook zelfmoord neigingen en ik geef niet op maar beloof me ik ben er voor je

 

xxx Rose

 

 

(tekst aangepast door de Kindertelefoon)

Reputatie 2
Badge +1

Hey 

ik weet niet of je wel eens gehoord heb van 113 dat is de zelfmoordpreventiehulp,

daar kan je 24/7 mee chatten of bellen als je op Google intikt 113 kom je op de site je kan op die site allemaal dingen vinden ademhalingsoefeningen om het gepieker te stoppen etc. Als je tikt op chatten kom je bij een vragenlijst dan komen er een paar vragen hoe oud je bent of je op dit moment aan zelfmoord denk hoe machtenloos je voelt etc dan kan je een eigen verzonnen naam invullen of je eigen naam je kan er ook een online therapie starten het is echt super fijn 113 en ik ben zelf ook bezig met een online therapie dat kan via bellen of chatten super fijn ze luisteren naar je en bedenken oplossingen maar zelf moet je ook aan de slag gaan met je veiligheidsplan etc bij het chatten moet je niet verwachten dat er dan gelijk van af bent want zo werkt het niet ende therapie is om je een eindje op weg te helpen zodat je daarna verder kan 

heel erg veel succes 

Hey

Ik schrok ervan toen ik dit las. Meid! Je hebt nog je hele leve voor je neus. Die kun je niet weg gooien Het komt allemaal goed. Probeer het het best ervan te maken en wees dankbaar voor wat je nu hebt. Later zul jij hopelijk een man hebben met anderen waar je gelukkig mee zou zijn. Kom op nou! Depressie is nergens voor nodig. Neem elke keer een frisse lucht. Neem een massage of mastubeer jezelf dat kan ook heel fijn zijn en ook helpen. Ga anders naar de dokter voor je depressie want die kunnen heel erg zijn. Ik wens je veel succes en geluk.

Groetjes

Reputatie 3
Badge +4

Ik begrijp je volkomen ik heb het nog niet zo lang maar snap hoe je je voelt, daarom kan ik moeilijk zeggen dat zelfmoord plegen geen oplossing is 

toch zou ik proberen het nog even vol te houden, neem iemand in vertrouwend en vertel diegenen alles dat helpt enorm (denk ik ik heb het zelf nog niet gedaan want m’n bff wil ik niet bang maken en ik heb geen vrienden op school) 

stay strong en laat alsjeblieft weten hoe het met je gaat ❤️

Reputatie 1
Badge

Hallo,

 

Dit is een groot probleem nou bij de jongeren.

Heb je al iemand waar je hierover mee kan praten. Het is niet iets zomaars dat je jezelf begint te snijden en al 4 jaar. Ik zou als ik jou was met je ouders hierover praten.

 

Groetjes

Badge +1

Ik heb ernstige depressie, slechte band met mijn ouders, gaat slecht op school en ik bn enorm ongelukkig ik snij mezelf al 4 jaar en denk dagelijks aan zelfmoord ik weet niet meer wat ik aanmoet met mijn leven ik zie alleen maar pijn in mijn ogen. 
 

 

Het is nu 11 maanden later en ik hoop echt enorm dat je nog leeft!!! Zo niet, Rust In Vrede kiwi_2…

Ik hoop dat het beter gaat na die 5 jaar. Het leven is veel te belangrijk om die te verlaten. Ook heeft de wereld je nodig maakt niet uit of je depressief of ziek bent maar alsjeblieft vertrouw me… Je kan heel je leven veranderen door andere keuzes te maken! Als het echt heel slecht met je gaat, doe dan de dingen die je altijd al gewild hebt en zorg voor een band met je ouders.

Iedereen wil je helpen, echt waar! Geloof in je dromen en verander je leven niet door anderen, want geloof mij. Al die mensen zijn soms ook onzeker of depressief… Heel veel sterkte en de groeten van mij😌🤪

Badge +1

BEL NU 113

Reageer