eetstoornis, ruzie met moeder

  • 26 April 2021
  • 4 reacties
  • 78 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

alsjeblieft iemand reageer,

ik heb dus in de lockdown last gehad van een soortvan anorexia heel mild en het is alweer over en het gaat echt wel beter. Het is alleen zo dat ik nu dus last heb van dat ik dooreet als ik vol zit en soms echt teveel eet en me dan schuldig voel. Mijn moeder maakt op opmerkingen zoals je eet veel te veel of als je nog een hapje ijs wilt dan moet je trampolinespringen omdat je anders snel dik wordt. Het andere moment zit ze te klagen dat ik meer moet eten en meer havermout enzo moet eten. Vanavond maakte ze dus de opmerking dat als ik meer ijs wilde ik moest gaan bewegen. Ik had al aangegeven dat ik het niet fijn vindt om te horen en het nare opmerkingen zijn. Ik ben huilend weggelopen naar mijn kamer. Later kwam mijn moeder en zei ze dat ik niet zo gevoelig moest doen over eten. ik werd boos vertelde dat ik de opmerkingen niet leuk vond en zei dat ze mijn kamer uit moest. Ze zei toen dat het raar was en allemaal in mijn hoofd. Nu hebben we dus ruzie en zit ik al een uur alleen met de deur op slot te huilen. iemand reageer alsjeblieft het maakt niet uit wat je zegt.


4 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi meisje van 13,

 

Dat klinkt best wel vervelend. Ten eerste weet dat je mooi bent op elk gewicht. Het maakt niet uit als je wat dikker bent. Zo te horen doet je moeder nog al vervelend. Probeer er niks van aan te trekken wat ze zegt. Ik weet dat het heel erg moeilijk is, maar wat ze zegt is niet waar en ik hoop dat je jezelf ervoor kan afsluiten. Wat vind je vader hiervan (als je die hebt)? Kan hij je helpen? Het zit trouwens niet alleen maar in je hoofd. Wat je moeder zegt is niet oké en zeker niet als je aangeeft er last van te hebben.

 

Ik hoop dat je je weer wat beter voelt. 

 

Groetjes, Tupurangi

Gezond meer eten is anders dan ongezond meer eten , je bent sws mooi maar je moeder bedoelde wss meer eten in een gezonde manier 

Maar meid ik voel je echt hoor dat je gwn huilend weg loopt als mensen over je eten beginnen heb ook heel lang niks tot weinig gegeten op een dag en heeft mij eig alleen maar negatieve gevolgen gebracht als ik eet wil ik ook door eten maar ik eet persoonlijk alleen maar gezonde dingen en af en toe even iets anders zoals koekje of cakeje die me moeder dan maakt ,me stiefpa noemt me heel vaak varken enz en ja dat doet pijn maar ja wat moet je ermee ik zal gwn zeggen wees gelukkig met jezelf hoe je bent wil je dunner worden doe je dat wil je aankomen doe je dat heb je geen doel met eten hoeft ook niet eet gwn zolang je maar weet wat je doet yk maar ja zolang je gelukkig bent maakt het eig allemaal niet uit 

heel erg bedankt voor de rea’s, het gaat alweer beter we hebben ook geen ruzie meer.

 

Reageer