Vraag

eerste keer snijden

  • 24 February 2021
  • 14 reacties
  • 250 Bekeken

Badge

Hoe voelt eerste keer snijden?

Ik heoft geen preken aan te horen ik wil gewoon wegen hoe het voelt.


14 reacties

Hee,

Waarom wil je weten weten hoe het voelt om de eerste keer te snijden? Aangezien je aangeeft ook geen preek te willen, komt het over als dat je dit vraagt om te beslissen om jezelf te snijden...

Groetjes,
Simply Me

Badge

 

Ja ik wil me zelf graag willen snijden omdat ik het de laatste tijd moeilijk heb ik rook al veel en drink ook veel en het helpt allebei niet en nu kan ik er niet meer zonder dus ik zou dit graag willen proberen

Reputatie 5
Badge +6

Hallo, @XIkheethoeikheet.xx , snijden raad ik je echt niet aan, je begint dan aan een verslaving, terwijl je het nu nog niet hebt, je kan beter er met iemand over praten als je moeite hebt, de kindertelefoon bvb...

Reputatie 7
Badge +19

Niet aan beginnen hoor. Je wilt geen preek maar het is zwaar af te raden.

Badge

Hallo, @XIkheethoeikheet.xx , snijden raad ik je echt niet aan, je begint dan aan een verslaving, terwijl je het nu nog niet hebt, je kan beter er met iemand over praten als je moeite hebt, de kindertelefoon bvb...

Heb ik geprobeerd maar ik kwam er niet uit

Badge

Niet aan beginnen hoor. Je wilt geen preek maar het is zwaar af te raden.

Hoezo?

Reputatie 4
Badge +3

je wilde geen preek maar ik wil toch even zeggen dat ik een tijdje geleden begon met snijden en op de een of andere manier lukte het mij om op tijd te stoppen, maar vaak lukt het niet om te stoppen en je zegt ook dat je al veel rookt en drinkt. Het is niet handig om  er nog een verslaving bij te krijgen. 

Zelf had ik toen ik begon dat ik  het niet deed om te voelen hoe het was maar omdat ik me toen zo slecht voelde en toen gebeurde het gewoon. Het was niet echt een keuze ik deed het gewoon ineens. Dus ik zou het nu niet gaan proberen want het is echt vervelend het lucht misschien even op maar het is het echt niet waard. En ja als jij ook net zoals mij hebt dat het een keer zomaar gebeurd zonder dat je er echt voor kiest kan je er niks aan doen maar ga niet bewust kiezen om het te doen.

groetjes sillie78:black_heart:

Badge

Hoezo ben jij behonnnen met snijden? Gewoon even een vraagje.

Reputatie 4
Badge +3


ehm  ik weet het eigenlijk niet helemaal maar vooral omdat ik heel slecht tegen de Lock down kan om het zo te zeggen ik ga opzich nog wel oke met school maar ik heb echt het gevoel dat ik alles fout doe. en ik heb en had heel erg het gevoel dat mijn vrienden me haten en mijn familie ook.  ik ben ook heel slecht in contact te maken met mensen die ik niet ken, met  vrienden gaat dit gemakkelijk maar ik heb dus het gevoel dat ze mij niet leuk vinden en best wel negeren. Dit klinkt best wel dom maar ik vindt het soms al spannend om hier een reactie te schrijven gewoon omdat ik ook vaak denk aan wat mensen van mij denken als ik bepaalde dingen doen en ja ik ben met sociaal contact gewoon echt een 0. En verder omdat ik in de zomer ga verhuizen en dan moet ik met de trein naar school en ik ga dan zonder mijn vrienden naar vwo zij gaan allemaal naar havo. Ik wil gewoon echt niet verhuizen omdat ik hier een hele leuke buurt heb en mensen  ken tegen wie ik wel alles kan zeggen zonder bang te zijn dat ze me raar vinden.  En mijn huis is gewoon mijn veilige haven en ik wil er echt niet weg.

Dat een beetje

Sorry dat het zo een lang verhaal is.

groetjes sillie78

Ik weet dat je geen preek wilde horen maar ik wil dit toch even kwijt.  Ik lees dat je het moeilijk hebt en dat je daarom wil proberen of snijden werkt. Maar geloof me, snijden is niet de oplossing. Verre van. Ik heb enorm veel spijt dat ik er ooit mee begonnen ben. Als je eenmaal bent begonnen, kun je vaak niet meer stoppen. Het wordt een verslaving en uit die verslaving komen is heel erg lastig. Daar is vaak professionele hulp voor nodig. Hoe diep je ook zit nu of hoe rot je je voelt: snijden is nooit de manier om met dit soort dingen om te gaan. Snijden lost je problemen niet op. Je voelt je misschien iets opgelucht voor 10 min maar daarna komen de nare gevoelens 10x zo hard terug. 

Daarnaast brengt snijden heel veel negatieve gevolgen met zich mee. Gevolgen waar je misschien nu niet over nadenkt. Als eerste natuurlijk littekens. Deze littekens zullen voor altijd op je lichaam te zien blijven, natuurlijk zullen ze na verloop vervagen, maar je zult het altijd blijven zien. Je wilt niet later altijd herinnert worden aan een moeilijke tijd waarin je jezelf beschadigde, je wilt niet in de zomer altijd lange mouwen moeten dragen, je wilt niet altijd dingen af moeten zeggen omdat je bang bent dat je littekens misschien zichtbaar zijn (zoals shoppen met vriendinnen of zwemmen etc), je wilt je niet altijd schamen voor de littekens. 
 

Je geeft aan dat je nu rookt en drinkt en dat dat eigenlijk niet helpt maar je er ook niet mee kan stoppen. Met snijden zal het hetzelfde gaan. Het zal eigenlijk niet werken en op den duur dus een verslaving worden. Je wilt dat er niet bij. 
 

Als laatste wil ik zeggen dat ik aan je berichtje merk dat het echt niet goed met je gaat. Je weet niet meer hoe je met bepaalde dingen moet omgaan en  bent dus op zoek naar manieren om wel met die gevoelens of gedachtes om te gaan.  Echter zijn drinken, roken en snijden geen gezonde manieren. Praat met iemand over hoe je je voelt: je ouders, een vriendin, je huisarts, een leerkracht op school of anoniem via kindertelefoon of iets dergelijks. Je hoeft het niet alleen te doen. Er is hulp beschikbaar. Er zijn gezonde manieren om met moeilijke situaties/gevoelens en gedachtes om te gaan. 

Heel veel sterkte. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. 

Badge

-Onnodige quote verwijderd- 

Ik begon dit te lezen en ik dacht al zo van oke wtf hier komt het hoor, maar nee ik dacht het verkeerd. Ik denk dat je gelijk hebt, ik zal mezelf alleen maar beschadigen en in de toekomst krijg ik er spijt van. En dat zal mezelf alleen nog maar meer pijn doen. Hartstikke bedankt echt heel erg bedankt!!

ik weet dat je geen preek wilt enzo, maar als ik ergens in m’n leven spijt van heb, dan is het het snijden voor de eerste keer in februari 2019. het is nu twee jaar en heel wat littekens en slechte keuzes later en geloof me alsjeblieft wanneer inzet dat je hier niet aan moet beginnen. 

-Onnodige quote verwijderd- 

Ik begon dit te lezen en ik dacht al zo van oke wtf hier komt het hoor, maar nee ik dacht het verkeerd. Ik denk dat je gelijk hebt, ik zal mezelf alleen maar beschadigen en in de toekomst krijg ik er spijt van. En dat zal mezelf alleen nog maar meer pijn doen. Hartstikke bedankt echt heel erg bedankt!!

Heel graag gedaan! Ik ben blij dit te horen :) 

Hee,

Ik ben blij om te lezen, dat je inziet dat je jezelf alleen maar meer beschadigt en pijn doet en daar in de toekomst spijt van zou krijgen.

Mocht je toch de neiging hebben om jezelf iets aan te doen:

Er zijn nog heel veel meer alternatieven voor zelfbeschadiging. Op de site van stichting zelfbeschadiging kun je bijvoorbeeld zo'n lijst vinden: https://www.zelfbeschadiging.nl/alternatieven-voor-zelfbeschadiging/

Wat je denk ik het beste kunt doen is een aantal alternatieven waarvan jij denkt dat ze jou kunnen helpen op het moment dat je drang hebt opschrijven. Als je dan een moeilijk moment hebt, kun je dat lijstje erbij pakken en een alternatief gaan doen. Dit kun je dan gebruiken als back-up.

Groetjes,

Simply Me

Reageer