Vraag

Eerst fijn daarna niet meer

  • 5 March 2018
  • 3 reacties
  • 118 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo lezer

Zoals sommige mensen weten dat ik depressie ben en en een zelfmoord poging heb gedaan

Het ging een hele tijd slecht en toen heb ik hulp gekregen ik heb nog steeds hulp maar het ging weer heel even weer goed maar daarna is het weer achter uit gegaan ik praat nu over mijn verleden met die mevrouw ik kan heel goed met haar opschieten maar ik heb vakantie gehad en het ging en gaat nu weer zo slecht dat ik mij alles wil aan doen ik wil dood zo gaat het telkens door in mijn hoofd ik kan niet meer vechten voor mijn leven ik wil stoppen en -tekst verwijderd door de Kindertelefoon- het boeit mij niks meer wat anderen er van vinden ik wil dood

Ik heb de laatste tijd vaak ruzie zelfs met mijn beste vriendin ik weet niet hoe het kan maar het gaat niet meer zo langer ik wil stoppen ik ben klaar met de ruzie

Saar03

3 reacties

hey
Allereerst goed dat je hulp hebt en dat je goed met haar kan opschieten.
Als je vooruit gaat heb je nou eenmaal tijden dat het goed gaat en tegenslagen. Dat is eigenlijk alleen maar een teken dat je vooruit gaat. Als je weer naar de therapie gaat, zal het waarschijnlijk ook vanzelf weer beter gaan. Zorg dus dat je deze tegenslag doorstaat zodat je er straks beter weer uit komt.
Dat je vaak ruzie hebt, heeft hier ook mee te maken. Als je je niet fijn voelt, krijg je heel snel ruzie. Het zou zonde zijn als jullie vriendschap hierdoor voorbij gaat. Leg haar uit dat je je niet fijn voelt (als ze dat nog niet weet) en dat jullie daardoor nu ruzie krijgen. Als ze je beste vriendin is, zal ze dit begrijpen.
Jonah
Hey, als ik je goed begrijp vind je dat het niet slechter kan. Het kaj dus alleen maar beter worden. Je moet blijven vechten en op het moment dat je denkt dat het niet meer lukt, bel iemand, ga met iemand praten, zorg voor afleiding en vertel het als je weer bij je paychiater bent
Hoi,

Laten we positief beginnen, je hebt dus een therapeut waarmee je goed kunt opschieten! 🙂 Heb je met haar gedeeld dat je deze gedachtes hebt? Jij hebt geen vertrouwen meer dat het nog goed gaat komen. Je hebt geen vertrouwen meer in je leven, maar heb je vertrouwen in je therapeut? Een goede therapeut kan zo veel voor je doen! Meer dan je zelf oorspronkelijk verwacht. Als je geen vertrouwen in jezelf hebt, heb dan eerst vertrouwen in haar. Vertrouwen dat ze je helpt om het vertrouwen in jezelf terug te vinden.

Het is heel vervelend om continu bezig te zijn met de dood in je hoofd. Dat maakt het allemaal niet dragelijker. Ik ken het. Wat mij vaak helpt is mezelf afleiden. Dat lukt bij mij het beste met sport, maar dat is bij iedereen anders. Denk je dat dat kan helpen?

Je hebt een zelfmoordpoging gedaan, maar je bent er nog. Je kent periodes waarin het goed gaat en periodes waarin het minder gaat. Als je even aan de vervelende dingen denkt, denk dan aan wat je vanaf daar hebt bereikt. Vanaf dat dieptepunt ben je uit de put geklommen. Je kunt vrolijk zijn. Ja, dat gevoel kan omslaan, maar dan ook weer terug in een positief gevoel! Jij kan dit, want jij bent een sterk persoon!

Gr. Pin

Reageer