eenzaam door corona

  • 22 May 2021
  • 7 reacties
  • 107 Bekeken

Badge

hoi,

ik ben Emily 

en ik voel mij heel eenzaam door corona, en ik durf dat niet tegen mijn ouders te zeggen.

 

soms huil ik mij ook in slaap omdat ik niet weet wat ik moet doen, en hoe het komt. Mijn gevoel geeft ook dat ik niks ben en nergens bij hoor.

Ook voelt het alsof niemand op school mij leuk vind en ik daar niet thuis hoor. Mijn klas is opgesplitst vorig jaar en nu heb ik dus al mijn vriendinnen niet meer in mijn klas. Ik kan ook geen aansluiting vinden bij de meiden uit mijn klas, en als je in mijn klas met jongens omgaat word je al helemaal raar aangekeken.

maar ik weet dus niet wat ik moet doen en aan wie ik het moet vertellen. 

ik hoop dat jullie mij daar mee kunnen helpen 

groetjes Emily


7 reacties

Reputatie 3
Badge +2

-onnodige quote verwijderd-

Ik heb dit ook maar niet zo extreem ik zou hulp zoeken praat met je ouders of ander mensen die je vertrouwt

Heyy

 

Vervelend dat je je zo voelt. Ik denk dat het echt helpt om hier met iemand over te praten bijvoorbeeld met je ouders, mentor of een vriend/vriendin. Je bent niet de enige die zich eenzaam voelt door corona er zijn heel veel anderen die zich ook alleen voelen.

 

Met je ouders kan je hier echt over praten. Ze kunnen je steunen met hoe je je voelt en hulp bieden om je misschien wat minder eenzaam te voelen. Je ouders snappen jouw echt hoor! 

 

Je zou ook met je mentor kunnen praten over dat je je niet prettig voelt in de klas waar je nu in zit. Ik denk dat er wel dingen te regelen vallen voor het nieuwe schooljaar en je mentor snapt jouw gevoelens ook volledig!

 

 

Groetjes van mij!

Badge

Het grote probleem van dit hele geheel is Corona en de opsplistsing van je klas die daardoor werd veroorzaakt. Het zou mooi zijn als we dat kunnen oplossen. Mij lijkt het daarom handig dat je naar een van je docenten gaat en het liefst zelf je mentor en dat je gewoon je gevoelens even open op tafel legt en dat je gewoon vertelt met welk probleem je zit. Daarna kan je mentor je misschien wel overplaatsen naar de andere helft. Ik duim voor je dat er een oplossing komt!:heart:

 

Badge

Ikbenanoniem12

Bedankt maar ik zit op een andere school dan mijn vriendinnen.

Het was dus zo dat ik en mijn vriendinnen bij elkaar in de klas zaten, en dan moesten we met ze'n allen naar een andere school. Maar ik ging een niveau hoger dan hun dus ik mocht wel op mijn school blijven en de rest niet. 

Badge +1

Hey, ik heb hetzelfde probleem ook maar dat komt meer omdat ik het “rare” kind van de school ben. Maar misschien kan je gewoon doen alsof je vrienden bent met die ene meiden die wel in je klas zitten. Dat doe ik namelijk wel. Anders dan gaat je mentor misschien met je praten over dat je eenzaam bent enzo en dan moet je misschien therapie krijgen en dat is kut.

Badge +2

Heyy, ik heb hier ook heel veel last van gehad. De oplossing voor mij was om elke dag naar school te gaan, ik heb gevraagd aan mijn mentor en leerjaar coördinator en kon dit regelen. Ik zat namelijk ook met een stom groepje op school. Mijn tip is dus: vraag of je elke dag naar school mag. Het heeft me zo geholpen!

 

Reputatie 6
Badge +3

Hey Emily.s

Niet fijn dat je je zo voelt!

Tegen de sfeer in je klas valt niet heel veel te doen (in mijn ervaringen in ieder geval). Je zou met iemand in je klas die misschien ook een beetje wordt afgestoten bevriend proberen te raken. Ik zou sowieso met je mentor over je situatie in de klas praten en als je dat wil over hoe je je voelt.

Tegen het eenzame gevoel kan je er met iemand over praten. Dat kan een vriend(in) zijn of je ouders als je daar klaar voor bent. Ik ken jouw ouders niet maar ik weet haast zeker dat ze het wel zullen begrijpen en dat ze je willen helpen!

Zelf zit ik er ook een beetje mee, maar ik hoop dat ik je ermee heb kunnen helpen.

Groetjes iemand.

Reageer