een zielig leven

  • 15 August 2021
  • 7 reacties
  • 144 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Hoi,

Ik dacht echt dat het beter ging, ik heb echt geprobeerd positief te blijven me af te leiden van de negativiteit maar het lukte gewoon niet meer, ik had al bijna een week gewoon niet meer gehuild! Tot een paar dagen geleden: ik had de hele nacht gehuild en ben om 6 uur s’ochtends het huis uit gegaan en ben gaan wandelen naar een afgelegen plek en heb daar alles eruit geschreeuwd en nog meer gehuild, dat had ik eerder gedaan en toen hielp het heel goed het hielp nu maar een beetje. Sinds die nacht zijn dingen weer achteruit gegaan, soms ben ik gewoon numb, maar soms huil ik alles bij elkaar.

Er is nu onderhand bijna een jaar geleden iets niet zo leuks gebeurd en daardoor belandde ik een beetje in deze shit en ben ik niet meer dezelfde sinds toen ik heb er vertrouwings problemen en een trauma van, ik kan het of beter gezegd hun niet vergeten, ik kan hun niet loslaten en het breekt me nog steeds zo erg, het lijkt alsof het zelfs erger is geworden. Door deze gebeurtenis zijn er veel mensen mij gaan beoordelen en lastigvallen online, in het echt ook wel eens daardoor heb ik een (sociale) angst opgebouwd die ik niet meer kwijt krijg, ik denk veel te veel na en ga altijd van het ergste uit. 

Ik zou gewoon willen dat het net als vroeger was dan maakte je je daar niet zo druk om, je trok je van niemand iets aan, ruzie’s waren nog niet zo serieus, je was altijd blij en huilde alleen als je pijn had. (Dit geld voor mij in ieder geval, het kan zijn dat jij een heel andere jeugdjaren hebt gehad).

Ik ben nu al sinds een tijd elke dag verdrietig en ik wil mezelf pijn doen, ik heb er al vaker over na gedacht en ik heb me weten te kunnen tegenhouden. Ik wil niet dood, maar zo leven vind ik ook niet leuk. Ik wil gewoon alle vervelende dingen/mensen loslaten, vergeten en gewoon zo snel mogelijk weg van ze zijn.

Ik wil gewoon iemand van mijn leeftijd die ik dit kan vertellen, die geen oordeel heeft, die me zal troosten en daarna opvrolijken, ik heb vrienden maar ik denk niet dat ze begrijpen hoe ik me voel en mijn beste vriendin heeft haar eigen problemen en ik vertel wel is iets maar niet zo heftig want ik wil haar niet lastig vallen met mijn problemen.

Ik wil gewoon blij zijn, en niet elke nacht te hoeven huilen, ik wil geen angst meer hebben, ik wil me niks aantrekken van wat andere denken over mij, ik wil genoeg fun maken in mijn tienerjaren, ik wil iemand leuks ontmoeten, ik wil niet op iedereen boos of chagrijnig zijn, ik wil een knap meisje zijn, ik wil leuk worden gevonden door mensen, ik wil niet mijn ouders teleurstellen, ik wil niet buitengesloten zijn, ik wil veel vrienden hebben, ik wil geen dingen verpesten, IK WIL GEWOON GOED GENOEG ZIJN!


7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Rosa06 

Lastige situatie, maar ik zal m’n best doen. Positief proberen te blijven is een goed idee. Maar je emoties proberen tegen te houden niet zo’n goed idee, want dan komen ze een keer heel erg terug. Laat het gewoon lekker gaan dat lucht op en verberg het niet van anderen. Je vriendinnen en ouders en zo zijn er voor je. Ook al denk je dat ze je misschien niet snappen. Waarschijnlijk snappen ze je wel. Geef het in ieder geval een kans en wat tijd.

Verder ik weet niet of je een psycholoog hebt. Als je er nog geen hebt. Zeker een psycholoog opzoeken. Vertel hem gewoon eerlijk je hele verhaal en waar je nu allemaal mee zit. Want je hebt zeker hulp nodig om het te verwerken.

Ik wil gewoon blij zijn, en niet elke nacht te hoeven huilen, ik wil geen angst meer hebben, ik wil me niks aantrekken van wat andere denken over mij, ik wil genoeg fun maken in mijn tienerjaren, ik wil iemand leuks ontmoeten, ik wil niet op iedereen boos of chagrijnig zijn, ik wil een knap meisje zijn, ik wil leuk worden gevonden door mensen, ik wil niet mijn ouders teleurstellen, ik wil niet buitengesloten zijn, ik wil veel vrienden hebben, ik wil geen dingen verpesten, IK WIL GEWOON GOED GENOEG ZIJN!

1 ding tegelijk anders lukt het nooit. En als het 1 beter gaat dan gaan de anderen ook weer een beetje beter. Dan neem je je volgende doel. Ik zou beginnen met zelfvertrouwen. Want je denkt dat je niet goed genoeg bent. Maar dat ben je zeker weten wel. Misschien gaat het nu minder, maar het zal zeker beter gaan. Want volgens mij ben je prachtig persoon innerlijk en uiterlijk! Het komt goed!

Veel succes!

Groetjes NV

Reputatie 7
Badge +4

Er komt een reactie aan. Moet nog even goed worden gekeurd door KT. 

Reputatie 5
Badge +2

Heyyyyyy @roos06

Ik heb een paar leuke tips voor je waardoor je miss wat vrolijker kan worden

1. Misschien kun je een baantje zoeken? Ik werk in de kassen en heb daar 30 of 40 collegas je kunt met iedereen praten en gezelig bezig zijnin het begin is het werk potig vanwege de warmte maar spreek gwn eens mensen aan of ga erbij in de kantine zitten na een halfjaar werkte ik echt al met superveel mensen en t is nog altijd leuk

Ik had hetzelfde probleem als jij ik hoorde negenst bij had zelfmoord gedachten enzo ik werd heel erg gepest en trok het niet meer, nu heb ik in nog geen half jaar tijd 7 super coole vriendinnen op mijn werk en school 

Nu gaat het met mij veel beter dat is dus tip 1

2. Ben je creatief? Koop bij de action dan eens een bullet journal wat stickers en stiften e.d en ga daar eens mee aan de slag op pinterest staat ook super leuke dingen. Misschien kom je mijn acc eens tegen als je op mijn naam zoekt?

Helaas mag ik m'n ac niet zeggen dus hahaaaa

3.

Misschien ben je wel muziekaal. Download de app simpel piano San eens eventueel kun je een tweedehands keyboard afschaffen misschien krijg je in dat piano spelen wel veel plezier en kun je echte lessen nemen? 

4. Misschien kun  je wel een creatief acc of sieraden acc ofzo beginnen op insta ik heb dat zelf ook met mijn bulletjournal, ik heb er veel plezier in als ik complimenten krijg

Door zulk soort dingen word je echt opgevrolijkt!!!

5 foto's maken in de natuur of een foto acc op insta kan trouwens ook! Ga eens naar het bos een meertje ec 

Proberen bezig te blijven met dit soort dingen!!!

Dan komt het echt goed

 

Laat je nog iets weten?

 

Groetjes rozalie

Reputatie 5
Badge +2

Er komt een reactie aan maar die moet worden goed gekeurd 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Rosa06 ,

 

wat goed dat je erover wil praten en zo fijn dat je al goede reacties hebt gehad! Je kunt natuurlijk ook eens met de Kindertelefoon bellen of chatten, elke dag tussen 11 en 21 uur.

Je zegt dat je graag met een leeftijdsgenoot wil praten. Wist je dat de Kindertelefoon ook een jongerenchat heeft? Daar kan je gratis en anoniem chatten met een getrainde jonge vrijwilliger die zelf tussen de 16 en de 18 jaar is, elke dag tussen 18 en 20 uur via https://www.kindertelefoon.nl/chat .

 

Veel sterkte en succes ermee,

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +3

Hey Rosa06,

Wat naar dat je je zo voelt!

Het kan helpen als je hebt gehuild of denkt dat je gaat huilen om je handen op je buik te leggen en op je ademhaling te gaan letten. Dat kan heel erg kalmeren en helpen.

Als je een trauma hebt kan het dat je die nog niet hebt verwerkt. Dat kan je zonder dat je het doorhebt heel erg in de weg zitten zoals nu. Je zou aan je huisarts of psycholoog een EMDR behandeling kunnen vragen. Dat helpt om je trauma te verwerken en om je beter te voelen.

Om je fijner te voelen en om te zorgen dat je wat afgeleid raakt van al je gevoelens kan je kleine leuke dingen doen. Ook kan je je gevoelens in een verhaal opschrijven. Dat kan heel erg opluchten.

Natuurlijk help het vertellen van je gevoelens aan iemand ook. Je kan het aan je mentor, vertrouwenspersoon of vriend(in) vertellen, of iemand anders die je vertrouwd. Het kunnen ook je ouders zijn, maar misschien wil je dat (nog) niet.

Je hoeft echt niet in alles perfect te zijn! In sommige dingen ben jij beter dan anderen. Je moet echt niet teveel druk op jezelf zetten!

Groetjes iemand.

Reputatie 1
Badge

hoi rosa ik ben hier door jou reactie op mijn topic

ik begrijp echt precies wat je bedoeld met dat je terug wilt naar je tijd op de basisschool want ik denk dat dat voor iedereen echt een leuke en fijne tijd was maar helaas kan dat niet en moeten we door met het leven want er is ook een toekomst en om die toekomst te bereiken zijn er erg veel obstakels en ik zit nu ook nog in een obstakel en jij ook ik denk dat het erg moeilijk gaat worden maar we moeten erdoor heen komen

ik snap ook echt je je ouders niet wilt teleurstellen en knap zijn en etc. maar niemand maar ook echt niemand is perfect dus je moet niet teveel denken aan wat anderen van je vinden maar wat jij wilt voor jezelf! en voor mij is dit ook erg lastig maar probeer bijvoorbeeld is aan self care te doen zoals je misschien op tiktok al hebt gezien gewoon lekker een uitgebreide douche, maskertje op, nagels doen en lekker een film kijken met wat lekkers doe een keer een leuke outfit aan en ga een paar foto's maken zo zorg je ervoor dat je meer van jezelf gaat houden en het ook gewoon leuk is

ik snap dat dit moeilijk is want ik ben er zelf ook mee bezig maar uiteindelijk ga je ook zien dat als je jezelf goedkeurt en zelfverzekerd bent dat andere mensen je ook meer gaan respecteren

erg veel succes en ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad

xxxxx N

Reageer