een verliefde vriendin helpen

  • 1 May 2018
  • 9 reacties
  • 114 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi ik ben 15 en op school heb ik een vriendin die zich de laatste tijd niet goed voelt door dat ze verliefd is.
Ik wil haar helpen want als zij droevig is voel ik mij ook niet goed. niet dat we beste vriendinnen zijn; en nu is ze ook boos op mij omdat ik haar maar berichten bleef sturen terwijl ik haar alleen maar wil helpen.
Hoe kan ik haar helpen? Hij doet altijd heel flirterig naar haar en lacht met haar, bloost soms en doet extra stoer.
help please want het is niet tof als zij verdrietig is!

9 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik denk dat je eerste vraag moet zijn waarom ze zich verdrietig voelt. Als je verliefd bent voel je je toch juist goed. Enkel als je crush je afwijst zal je verdrietig zijn, maar hij is waarschijnlijk ook op haar verliefd. Dus er moet haast wel een andere verklaring zijn voor haar verdriet.

Probeer haar te helpen met de echte reden van haar verdriet.
Hoi!

Je vriendin is verliefd en voelt zich niet goed. Ik vermoed dat wat @Daan. zei, klopt. De jongen waar zij gevoelens voor heeft lijkt haar ook leuk te vinden. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dat haar verdrietig maakt.

Misschien is ze bang dat de band die ze met die jongen heeft anders wordt als ze hem over haar gevoelens vertelt, maar ik denk dat die alleen maar positiever kan worden.

Iemand stalken met berichten leidt zelden tot het gewenste resultaat. Misschien praat ze er liever in het echt over. Je kan proberen op een rustige plek, op een rustig moment, een goed gesprek met haar te hebben, om achter de manier te komen hoe je haar kan helpen.

Groetjes
x
ja, maar ze voelt zich heel onzeker en durft niet te geloven dat hij echt op haar is.
dus ze is zo van ik moet hem opgeven en ik moet stoppen met hopen enz.....
Aangezien hij moeite voor haar doet en gaat blozen als ze in de buurt is, vermoed ik dat hij ook wat voor haar voelt. Het zou jammer zijn als ze met deze gevoelens blijft zitten.

Het kan eng zijn om over je gevoelens te vertellen. Je kan haar geruststellen dat jij er voor haar bent, wat er ook gebeurt. Ik raad je vriendin aan hierover te praten met die jongen, aangezien ik de kans groot zie dat hij ook wat voor haar voelt.
ja, maar ze is zo onzeker. vorig jaar was hij op haar maar ze heeft het niet aangevraagd en dit schooljaar moest ze terug opnieuw beginnen met die band te scheppen want die was weg na de vakantie. en ik heb haar vaak meegemaakt dat ze superhard huilde en echt zich kei slecht voelde. en ik weet dat als ze het zou aanvragen en hij niet op haar zou zijn ze echt letterlijk heel heel hard gekwetst zou zijn en dat ze dan echt jaren verdriet gaat hebben. ze is nu 2jaar op hem en ze is echt heel smoorverliefd
Ik denk dat ze het risico moet nemen, en met hem praten over haar gevoelens. Hij was vorig jaar verliefd op haar, misschien nu nog. Als ze hiermee blijft zitten en haar gevoelens wegstopt, zullen de gevoelens alleen maar sterker worden, en wordt ze er nog ongelukkiger van.

Als hij niet op haar verliefd is, is het normaal dat ze hier verdriet van heeft. Liefdesverdriet doet veel pijn, maar met de tijd wordt het minder. Op lange termijn zou dit minder pijn doen dan het verstoppen van haar gevoelens. Als ze er niet met hem over praat, zal ze altijd met de "wat als ik het nu gezegd had-gedachte" blijven zitten.
ja dat is wel waar

ik zal nog eens met haar praten
Praten is een goed idee. Als ze met twijfels of vragen zit, kan je haar aanraden te bellen of chatten met de KinderTelefoon. Zo'n gesprek kan haar helpen.
ja mss

Reageer