drugs probleem

  • 30 April 2021
  • 3 reacties
  • 88 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, 

ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen. Ik ben nu 16 en zit in een soort depressie denk ik. Het begon even terug en ik begon mij somber te voelen. Ik heb wel aanleg voor “somberheid” maar nu is het erger. Ik deed mijzelf een tijd lang fysiek pijn. Dat moest stoppen dus ben naar mijn huisarts gegaan. Twee maanden later, en nu zit ik therapie. Ik doe mij zelf geen pijn meer maar ben erg veel gaan blowen, zodat ik mijn gevoelens kan vergeten. Het is alleen niet genoeg en nu gebruik ik ook lorazepam. Een pijnstiller voor mensen met een hartaanval. Ik neem het een paar keer per week en ook soms in combinatie met oxazepam en wiet.

Ik had een paar keer op naar school en twee vriendinnen maakten zich zorgen. verder is er niet echt iemand die het echt weet.

Ik weet niet meer wat ik moet doen en hoe kom ik van deze sombere gevoelens af. Ik ben nog niet op het punt dat ik echt niet meer zonder kan, maar ben wel bang dat het straks zo erg is dat ik echt niet meer kan stoppen met die pillen. 


3 reacties

Hey, er zijn twee dingen erg belangrijk. Spreek met iemand die je vertrouwd (ouders hoeft niet per se, dit kan bijvoorbeeld ook een docent, opa, oma of oom zijn.) Nadat je dat hebt gedaan is het belangrijk om ook professionele hulp te zoeken. Ga naar de huisarts met je vertrouwens persoon, de huisarts stuurt je dan weer door naar een afkick klinkiek of iets anders wat jij nodig hebt.

ik hoop dat je hier iets mee kan.

Reputatie 2
Badge +3

Ja of.met een docent vertrouwenspersoon of psycholoog gaan praten en daar je verhaal vertellen

Reputatie 5
Badge +4

Hoi anano, 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Veel sterkte!

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Reageer