Vraag

Dreigen met politie

  • 17 November 2022
  • 5 reacties
  • 171 Bekeken

Badge

Hallo, ik heb begin Januari een hele domme fout gemaakt... ik heb een meisje dat ik leuk vond een dom appje gestuurd voor een doen, durf of de waarheid grap, dat was: vertel je laatste droom aan je crush.  Helaas was dit een erotische droom en de sukkel die ik was, heeft het gestuurd. Voor ik mijn excuses aan kon bieden, heeft ze me geblokkeerd, sinds dien ben ik van alle sociale media afgegaan, snap weg, insta weg, discord weg, tiktok weg, alles weg... nu is het bijna al een jaar stil en heb ik niks meer gedaan, en nu appt het desbetreffende meisje me weer, dat ik moet ophouden met die 1e droom naar iedereen te sturen, ze heeft het daar over 3 dagen geleden, de dag dat ik mijn snap terug kreeg. Ik zou volgens haar nogsteeds niet gestopt zijn, en ze komt zonder datum ofzo, maar ze heeft een screenshot van ik denk vorig jaar nog. Ik ben een mens en maak ook fouten, mr om me er een jaar lang over te pesten, vind ik een beetje too much... nu dreigt dat meisje met de politie bellen als ze nog 1 bewijsstuk vind, die dus nergens op slaan... die meidengroep willen mijn leven gewoon zuur maken, al een paar jaar... nu ben ik bang dat ze nepbewijs gaan maken en de politie bellen ofzo, terwijl ik 1 keer iets verkeerd deed, vorig jaar... en nogmaals, met 0 rare of gekke intenties, ik heb niks met opzet kapotgemaakt, of gevoelens met opzet gekwetst ofzo... ik ben bang voor de gevolgen waar nu gedreigd mee word... wat kan ik het beste doen? Ik ben echt bang...


5 reacties

Ik kan je niet vertellen wat je het beste kunt doen, heb zelf nog nooit in deze situatie gezeten. 

mij lijkt het ten zeerste onwaarschijnlijk dat het desbetreffende meisje iets van actie gaat ondernemen en probeert jou alleen “bang” te maken. Misschien doet ze dit om te lachen met vriendinnen of om stoer te lijken.

Mocht ze dit wel doen is het heel simpel, jij hebt een “droom” aan haar verteld, dus?? Er is niks mis mee met je gevoelens aan een ander vertellen, nu weet ik niet wat je gezegd hebt maar het zal vast niet “raar of kwetsend” zijn voor haar. 

als je echt merkt dat je er last van hebt kun je zelf met de politie gaan praten op bijvoorbeeld het vraag uurtje (https://www.vraaghetdepolitie.nl/chat-met-de-politie). Dit heb ik ook in een situatie gedaan en het helpt echt. Ze vinden daar niks raar en beoordelen jou gedrag niet of het goed of slecht is. Maar proberen je juist te helpen.

( je kunt anoniem met de politie praten in de groepschat of een privé gesprek openen)

persoonlijk zou ik het negeren, mocht het te erg worden zie hierboven^^. Ze zoekt waarschijnlijk aandacht dus trek je er niks van aan!

 

je komt er echt wel bovenop, fijne avond.

Reputatie 1
Badge +1

ik zou rustig blijven en sorry gezcht hebben als ze het niet accept dan ga je zelf zeggen als je naar politie gaat je zelf aangeven het dat dan krijg je minder straf en dn komt het goed je bent minder jarig alles ontdekken dat komt echt wel goed ik ben zelf 16 jaar maar ik heb dit ook nooit meegemaakt maar mn vader is politie en heeft mij geleert wat ik moet doen dat is 

1rustig blijven

2sorry zeggen 

3 zelf aangeven

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoop voor je dat ze er mee gestopt zijn. Je hebt niks strafbaars gedaan volgens mij dus voor de politie hoef je echt niet bang te zijn

Reputatie 1
Badge +1

Klopt

 

Reputatie 1
Badge +1

klopt hij deed niks verkeerd maar wat zij doet mag niet het gaat om een vergissing ik weet dat maar ik zou wel naar politie gaan want ze dreigt en dat mag niet ook niet als kind dan kan zij problemen krijgen 

 

Reageer