Skip to main content

Depressief.. Wat moet ik doen?


Hii. Ik ben ItsJustMe en ik heb een paar dagen geleden mijn account verwijderd. Ik ben er nu weer omdat dit voor mijn gevoel de enige plek is waar ik me veilig voel en waar ik mijn gevoelens kan vertellen want iedereen is hier zo lief en aardig voor elkaar dus ik ben er weer. Ik hoop dat ik nog welkom ben en sorry dat ik mijn account verwijderde ik denk dat ik nu wel weer blijf. 
Ik wil graag mijn verhaal even kwijt omdat ik zelf niet goed meer weet ik wat ik moet. Ik ben een jongen van 16 en mijn leven is gewoon helemaal hopeloos. Ik heb al best veel meegemaakt in mijn leven en heb meerdere traumas die mij iedere dag in de weg zitten. Ik wil nu nog liever geen details over mijn traumas vertellen. Mijn hoofd zit hierdoor vol met negatieve gedachtes die ook zeggen dat ik zelfmoord moet plegen en ik word er gek van. Ook heb ik heel vaak hoofdpijn/migraine waar ik gek van wordt en op school gaat het ook niet goed. Ik kan me niet concentreren door alle gedachtes, haal slechte cijfers en wordt gepest omdat ik anders ben dan anderen. Ik gedraag me erg meisjesachtig omdat ik gewoon zo ben maar klasgenoten vinden dat raar en schelden me iedere dag uit en pakken spullen van me af enzo. Ik heb wel een paar online vrienden, maar echte goede vrienden waar ik close mee ben heb ik niet echt. Ik voel me gewoon eenzaam, ben nooit blij of vrolijk en ben altijd bang, boos en verdrietig. Ik durf het ook niet echt aan iemand te vertellen want ik wil niemand teleurstellen en mijn ouders hebben het al zo druk met werk die wil ik niet ook nog met mijn problemen storen. Ik wil gewoon rust in mijn hoofd en wil hier eigenlijk niet meer zijn. Wat moet ik doen want ik weet het gewoon niet goed meer. Groetjes van mij <3

Heyy @ItsJustMe ,

Ik bedenk me net dat ik ook nog wel een oefening heb, als je daar behoefte aan hebt natuurlijk en als het mag wil ik dat wel delen!

Liefs van mij 🤗🍀


Hoi lieve @ItsJustMe 

Dat snap ik. Is het misschien een idee om een soort van hobby te zoeken door de week? Waar hou je allemaal van?

Liefs @NoahLovesYou 


Dank jullie wel voor jullie reacties @Tinkerbell @J15 @tim16 @Tartan14 @NoahLovesYou💗

@Tinkerbell Heb echt wel wat aan je reactie hoor! Ga wel proberen om wat afleiding te zoeken door idd wat te wandelen of te fietsen, maar ik heb verder eigenlijk niet echt veel hobby's die ik doe. En je mag die oefening wel delen hoor ben wel benieuwd :)

@J15 Heb niet echt veel dingen te doen voor afleiding nee ik heb niet echt veel hobby's namelijk. Veel familie van mij woont niet in de buurt en daar kan ik niet snel heen helaas dat is wel jammer want dat had ik idd wel graag willen doen.. Mijn opa woont wel in de buurt, maar het gaat niet helemaal goed met zijn gezondheid zeg maar en vind het een beetje lastig en eng om nu alleen naar hem te gaan daardoor.

@NoahLovesYou Ik heb dus niet echt veel dingen die ik leuk vind.. Muziek luisteren en wandelen/fietsen vind ik leuk, maar verder heb ik eigenlijk geen idee wat ik kan doen behalve wat dingen in het huishouden en daarom ben ik best bang dat ik weer in die negatieve sfeer terecht kom want ik weet gewoon zeker dat ik me ga vervelen als ik alleen ben.

Liefs van mij <3


Hey lieve @Tinkerbell  je bent een geweldige dappere meid en ik wens je alle goeds toe, dat je de kracht krijgt en houd om te blijven vechten en dat je weer dingen vind die je leuk gaat vinden! Lees af en toe al deze tips nog eens en weet dat er altijd mensen zijn die van je houden! ♥️

Liefs, Tover xxx 


Hoi lieve @ItsJustMe 

Hoe gaat het?

Liefs @Wolkje 


Heyy lieve @Wolkje,

Op zich gaat het wel. Zie wel erg op tegen de nieuwe school en dat vind ik erg spannend omdat ik ook niet weet hoe goed ik het ga volhouden dus dat is wel lastig.

Ben nu ook weer de hele dag alleen thuis wat ik ook wel moeilijk vind want iedereen moet weer naar school en mijn ouders werken overdag, maar probeer mezelf wel wat af te leiden en dat gaat wel redelijk tot nu toe.

Dankjewel voor het vragen!❤️

Liefs van mij <3


Hey @ItsJustMe 

Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen de nieuwe school. Hoop dat het allemaal goed komt (vast wel).

Hoe lang moet je nog voordat je weer begint?

Fijn dat het afleiding vinden goed gaat.

Alvast heel veel succes

 


Ik snap dat je dat moeilijk vind. Wanneer ga je beginnen?

Liefs @Wolkje 

 

onnodige quote verwijderd door de kindertelefoon.


Heyy,

@tim16 @Wolkje Heb op 11 september een intake gesprek met de school samen met mijn moeder en ik denk dat ik daarna kan beginnen, maar dat weet ik nog niet helemaal zeker en dat hoor ik dan wel denk ik. 

Hoop dat het allemaal goed komt (vast wel).

Die gedachte probeer ik ook vast te houden het komt idd vast wel goed hoop ik!🙂

Liefs van mij <3


Over drie daagjes is het zo ver.

Laat je weten hoe het is gegaan?

Liefs van mij,

@Wolkje 


Hoi lieve @ItsJustMe!

Hoe is het gegaan? Zijn het een beetje lieve mensen?

Liefs.

@Wolkje 


Heyy @Wolkje,

Het ging wel goed denk ik. Had een gesprek met mijn mentor en die is wel lief en de eerste indruk was goed. Ik ga volgende week maandag starten met school en ga eerst 3x per week naar school op maandag, woensdag en vrijdag om te kijken hoe dat gaat en dan kijken we na de herfstvakantie verder of ik de hele week kan gaan doen.

Mijn klas is vrij klein en er zitten 8 leerlingen + ikzelf in dus dat is wel chill voor mij en hoop dat ik wat aansluiting ga vinden en hoop dat de klas fijn is dat vind ik wel erg spannend maar komt vast wel goed hoop ik.. 

Dankjewel voor het vragen💗

Liefs van mij <3


Het ging wel goed denk ik. Had een gesprek met mijn mentor en die is wel lief en de eerste indruk was goed.

Wat fijn. Was hij/zij een beetje aardig?

Ik ga volgende week maandag starten met school en ga eerst 3x per week naar school op maandag, woensdag en vrijdag om te kijken hoe dat gaat en dan kijken we na de herfstvakantie verder of ik de hele week kan gaan doen.

Dat begrijp ik. Eerst even aanvoelen. Hoe lang duurt een schooldag? Tot hoe laat?

Mijn klas is vrij klein en er zitten 8 leerlingen + ikzelf in dus dat is wel chill voor mij en hoop dat ik wat aansluiting ga vinden en hoop dat de klas fijn is dat vind ik wel erg spannend maar komt vast wel goed hoop ik.. 

Dat snap ik. Ik denk dat het goed komt. Moet je wisselen van lokaal?

Liefs.

 @Wolkje 


Heyy @Wolkje,

Ja ze is aardig en lief en ze begreep mijn situatie goed dus dat is prettig :)

Maandag en woensdag duurt de dag van 9 uur tot 4 uur en vrijdag van 9 uur tot half 2 dus dat is wel te doen denk ik moet alleen wel een stuk fietsen maar dat is niet erg. Ik wissel wel van lokalen, maar alles zit wel dicht bij elkaar dus dat vind ik niet erg.

Liefs van mij <3


hi hoe was je 1e schooldag☺️☺️


Heyy,

De eerste schooldag ging wel redelijk en de klas is best oke.. Er zitten 6 meiden en 2 jongens + ikzelf in de klas en vooral de jongens waren wel druk en daar heb ik denk ik niks mee, maar er zijn denk ik geen pesters ofzo dus het komt denk ik wel goed en de klas is gewoon neutraal en verder vrij rustig. Was wel iets eerder thuis omdat ik moe werd en hoofdpijn kreeg dus ben eerder weggegaan.

De docenten die ik tot nu toe heb gehad zijn ook wel aardig vooral die van geschiedenis is heel lief en ze was erg meelevend en steunend in mijn eerste les bij haar en ze hielp me bij de opdrachten dat was erg fijn. Het gaat eigenlijk wel hetzelfde als op de andere school, maar alles is een stuk kleiner en rustiger en docenten hebben veel meer aandacht voor de leerlingen dus dat is prettig.

Ben wel tevreden met hoe het ging vandaag, maar ben wel erg moe😅

Liefs van mij <3


@ItsJustMe Fijn dat de eerste schooldag goed ging. Hoop dat het zo doorzet.


fijn en had je gekletst met iemand waren de meisjes aardig .


Hey ! Fijn dat het allemaal mee valt en dat je een heel aardige lerares hebt! Nu lekker bijkomen en uitrusten 😘 Wel een goed begin dus! Top hoor! 😍

Liefs, Tover xxxx


Reageer