Skip to main content

Depressief.. Wat moet ik doen?


Hii. Ik ben ItsJustMe en ik heb een paar dagen geleden mijn account verwijderd. Ik ben er nu weer omdat dit voor mijn gevoel de enige plek is waar ik me veilig voel en waar ik mijn gevoelens kan vertellen want iedereen is hier zo lief en aardig voor elkaar dus ik ben er weer. Ik hoop dat ik nog welkom ben en sorry dat ik mijn account verwijderde ik denk dat ik nu wel weer blijf. 
Ik wil graag mijn verhaal even kwijt omdat ik zelf niet goed meer weet ik wat ik moet. Ik ben een jongen van 16 en mijn leven is gewoon helemaal hopeloos. Ik heb al best veel meegemaakt in mijn leven en heb meerdere traumas die mij iedere dag in de weg zitten. Ik wil nu nog liever geen details over mijn traumas vertellen. Mijn hoofd zit hierdoor vol met negatieve gedachtes die ook zeggen dat ik zelfmoord moet plegen en ik word er gek van. Ook heb ik heel vaak hoofdpijn/migraine waar ik gek van wordt en op school gaat het ook niet goed. Ik kan me niet concentreren door alle gedachtes, haal slechte cijfers en wordt gepest omdat ik anders ben dan anderen. Ik gedraag me erg meisjesachtig omdat ik gewoon zo ben maar klasgenoten vinden dat raar en schelden me iedere dag uit en pakken spullen van me af enzo. Ik heb wel een paar online vrienden, maar echte goede vrienden waar ik close mee ben heb ik niet echt. Ik voel me gewoon eenzaam, ben nooit blij of vrolijk en ben altijd bang, boos en verdrietig. Ik durf het ook niet echt aan iemand te vertellen want ik wil niemand teleurstellen en mijn ouders hebben het al zo druk met werk die wil ik niet ook nog met mijn problemen storen. Ik wil gewoon rust in mijn hoofd en wil hier eigenlijk niet meer zijn. Wat moet ik doen want ik weet het gewoon niet goed meer. Groetjes van mij <3

Heyy lieve @Jesse08,

Ik heb verder niks meer van de school gehoord en heb op 11 september een gesprek daar. Heb ook nog steeds niks van de psycholoog gehoord helaas.. Waarschijnlijk ga ik morgen samen met mijn moeder even langs de huisarts voor mijn keelontsteking want die knapt helaas niks op dus daar moet even naar gekeken worden en dan zal ik ook aan haar vragen of ze misschien iets over de wachttijden weet ofzo. Dankjewel voor het vragen!🤗

En bedankt voor jullie lieve reacties @Jesse08 @tim16 en @Tinkerbell💗

Liefs van mij <3


Heyy,

Het gesprek bij de huisarts ging goed ik krijg nu antibiotica voor mijn keelontsteking moet een week lang 2x per dag een pil slikken en dat gaat het hopelijk verbeteren.

Heb ook nog gevraagd naar de wachttijden van de psycholoog, maar die zijn er voor mij niet omdat er blijkbaar wat fout is gegaan in de communicatie tussen de huisarts en de psycholoog waardoor ik simpelweg niet op een wachtlijst stond. Mijn huisarts heeft een fout gemaakt in het doorverwijzen en ik ben dus nooit doorverwezen naar een psycholoog en dat is pas nu vandaag gebeurt. Ik moet dus nu nog 8 tot 12 weken wachten (want dat is de wachttijd) voordat ik er terecht kan voor een gesprek.. Daar baal ik wel heel erg van want ik heb nu dus 3 / 4 maanden gewacht op niks en mijn moeder was ook wel een beetje boos op de huisarts. Een fout kan gebeuren en shit happens dat overkomt iedereen wel, maar ik ben er wel beetje boos om. Gelukkig is het in die maanden wel iets beter gegaan met me, maar ja dit is wel ff een domper waar ik erg chagrijnig en een beetje verdrietig om ben.. :/

Dat was de update die ik nu heb.. Sta nu iig wel op de wachtlijst voor de psycholoog en we gaan weer verder wachten en hoop dat ik snel een update heb😬

Liefs, ItsJustMe <3


Hoi lieve @ItsJustMe ,

Oh wat erg . 😞 Gelukkig dat je het dan nog even vroeg, anders had het nog langer geduurd. 😬 Snap dat je moeder boos is… Want jullie hadden toch nog wat gesprekken met hem? Raar dat hij dan niet even kijkt naar die wachtlijst en of het wel goed was gegaan…

Snap dat dit je verdrietig maakt. :( 

Fijn dat je nu antibiotica hebt, hoop dat je snel beter bent. ♥️

 

 


Heyy lieve @ItsJustMe,

Oh...Jeetje wat rot dat je nooit op een wachtlijst stond... gelukkig nu wel, maar duurt nu wel weer langer.. spijtig genoeg. 😕 Terecht dat je je nu gefrustreerd voelt. Hoop voor je dat je nu dan wel snel bericht krijgt! Want dat mag nu wel een keer!❤️🍀

En fijn dat je nu antibiotica hebt voor je keelontsteking, hoop voor je  dat dat ook snel verdwijnt! 💪🍀

Beterschap en liefs van mij 💗


Hey @ItsJustMe 

Dat is wel klote dat je niet eens op de wachtlijst stond. Ik kan me voorstellen dat je daar boos om bent. Zou ik ook zijn. Maar ja, zoals je al zei, shit happens. Nu maar vooruit kijken. Ik hoop dat je snel bij iemand terecht kunt. 
Met antibiotica moet de keelontsteking wel snel voorbij zijn hoop ik. 
Heel veel beterschap en een big hug


Heyy,

Dank jullie wel voor de lieve reacties @Jesse08 @Tinkerbell @tim16!❤️

Want jullie hadden toch nog wat gesprekken met hem? Raar dat hij dan niet even kijkt naar die wachtlijst en of het wel goed was gegaan…

@Jesse08 Klopt ik heb een paar weken na het eerste gesprek nog een gesprek gehad met haar alleen zonder mijn moeder en toen hebben we het er ook nog over gehad over de psycholoog, maar blijkbaar heeft ze toen ook niet goed gekeken ofzo en dat snap ik ook nog steeds niet.. Heb het nu wel weer redelijk los kunnen laten dat boze gevoel en laat het maar rusten het is niet anders..

Mijn keel knapt nu trouwens gelukkig een beetje op en mijn stem komt ook weer terug dus dat gaat nu hopelijk snel weer beter, maar ben door de antibiotica wel een beetje suf dus doe nog wel rustig aan!🙂

Liefs van mij 


Heyy lieve @ItsJustMe ,

Wat fijn dat het weer een beetje de goede kant op gaat, hopelijk ben je idd snel helemaal weer beter! Rustig aan. 🙂💪 en fijn dat je het een beetje achter je kan laten... leuk is anders natuurlijk, maar hopelijk hoor je snel wat van de psycholoog. 🍀

 

Liefs van mij 💓


Hoi lieve @ItsJustMe ,

Fijn dat de antibiotica helpt. ♥️ Hoop dat je snel weer hlm beter bent. 🙂 en dat die psycholoog toch een beetje snel gaat! 🙂


Hoi hoi lieve @ItsJustMe  fijn dat je in elk geval de anti biotica kreeg zodat het hopelijk gauw verdwijnt. Keelontsteking is erg lastig. En wb de psycholoog, dat is echt vervelend! Hopen dat er snel vaart in komt. Ik vind het knap hoe je het vertelt en er in staat! Go for it! 😘❤️

Groetjes liefs Tartan X 


Wat rot @ItsJustMe!

Ik hoop dat de antibiotica helpt.

Liefs @NoahLovesYou 


Heyy,

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes @Tinkerbell @Jesse08 @Tartan14 @NoahLovesYou!!❤️

Heb gisteravond de laatste antibiotica pil gehad en mijn keel is gelukkig weer helemaal hersteld! Voel me nog wel erg suf van de kuur, maar dat zal vast ook wel snel weg trekken nu ik ben gestopt! :)

Liefs van mij <3


Hoi lieve @ItsJustMe ,

Fijn. 😘 En hoe voel je je mentaal nu? 

Liefs.


Heyy @Jesse08,

Mentaal gaat het wel redelijk, maar merk nog wel dat ik echt heel erg onstabiel ben. Het ene moment als ik bijvoorbeeld samen met familie ben kan ik me echt wel vrolijk voelen en het andere moment als ik weer op mijn kamer ben of als ik hoofdpijn heb voelt alles ineens zinloos aan en dan krijg ik die negatieve gedachtes weer heel erg in mijn hoofd. Merk ook dat dat dromerige gevoel weer wat meer is geworden dus dat is wel rottig en de nachtmerries zijn er ook gewoon nog steeds.

Zie ook wel erg op tegen de nieuwe school vind het best eng en spannend omdat mijn ervaring van het afgelopen jaar ook echt heel negatief was. Hoop echt dat de klas rustig en aardig wordt maar ja dat vind ik best wel spannend allemaal..

Liefs van mij <3


Heyy lieve @ItsJustMe ,

Dat is heel erg herkenbaar…

En snap je angst voor je nieuwe school, dat heb ik nu ook voor mijn nieuwe klas, maar ik hoop en gun je echt dat het een fijne school is. ❤️


Hoi lieve @ItsJustMe ,

Voel je je nu al weer wat beter?

En ik weet niet helemaal meer zeker of ik dit al gevraagd had, maar begin je na het gesprek op school meteen? En de rest van je klas is dan al begonnen toch?

Liefs.


Heyy lieve @J15,

Voel je je nu al weer wat beter?

Er is niet veel anders dan de vorige keer eigenlijk gaat het een beetje hetzelfde en het wisselt nogal hoe ik me voel. Ik pieker erg veel over de nieuwe school vooral als ik 's nachts wakker lig en denk daar de afgelopen tijd veel over na vind het erg spannend en eng door de ervaringen van vorige jaar en hoop echt dat het hier beter gaat.

En ik weet niet helemaal meer zeker of ik dit al gevraagd had, maar begin je na het gesprek op school meteen? En de rest van je klas is dan al begonnen toch?

Ik heb geen flauw idee wanneer ik kan beginnen en of dat gelijk na het gesprek met school is.. De rest van de klas is dat wel begonnen denk ik want de vakanties zijn al eerder afgelopen en ik heb pas na 2 weken dat gesprek.

Liefs van mij <3


Hoi lieve @ItsJustMe ,

Ik snap je angst, en hoop echt met je mee dat het dit jaar beter gaat. ❤️ En ik hoop het niet, maar stel het pesten gebeurd weer, moet je dat echt meteen tegen je mentor zeggen. Vgm had je er vorig jaar best lang mee rondgelopen. :(  Maar hoop natuurlijk heel erg dat dat niet gaat gebeuren!!❤️

 


Dankjewel @J15!💗

En ik zal het proberen aan te geven als het toch niet goed gaat, maar daar ben ik echt heel erg slecht in.. Maar ik hoop idd ook dat dat niet gaat gebeuren en probeer er toch wel wat positief in te blijven dat is denk ik het beste om te doen :)

Liefs van mij <3


Hoi lieve @ItsJustMe ,

Ik hoop dat je het dan iig wel hier laat weten, dan helpen je we je wel. ❤️

Liefs.


Ik hoop dat je het dan iig wel hier laat weten, dan helpen je we je wel. ❤️

Ik doe mijn best dan.. Nogmaals dankjewel lieve @J15!💖

Wat ik ook wel rottig vind is dat in mijn omgeving de scholen volgende week al beginnen en dat betekend dus ook dat mijn broertje, zus en vriendin ook weer naar school moeten. Daar zie ik erg tegenop want dan ben ik weer de hele dag alleen thuis de hele week en ben bang dat ik dan weer terugval in die negatieve sfeer als ik alleen ben want mijn ouders moeten ook gewoon werken.. 

We gaan zaterdagmiddag nog wel met mijn ouders, broertje en zus samen naar een zwemparadijs om de vakantie af te sluiten en mijn vriendin mag dan ook mee dus daar heb ik wel zin in en daar focus ik me nu op, maar ja zie dus wel erg op tegen volgende week en tegen het alleen zijn..

Liefs, ItsJustMe <3


Wat naar lieve @ItsJustMe ...😕 Weet niet echt wat ik moet zeggen, jammer dat je ook geen contactgegevens mag uitdelen... maar kun je niet iets doen voor tijdverdrijf bv een oefening, wandelen/ fietsen , klusjes, kamer opruimen, schrijven/ tekenen/schilderen ? Om op die manier minder met nare/ negatieve dingen bezig te zijn.  Hoop dat je hier miss iets aan hebt, maar waarschijnlijk net niks... 😞 sorry dan 

Liefs van mij ❤️🍀


Hoi lieve @ItsJustMe ,

Ja, dat snap ik heel erg… Als je hier contactgegevens zou mogen uitdelen zou ik zeggen, je mag wel met mij appen… Appen hielp mij op dat soort momenten wel heel erg.

Maar ja daar heb je niks aan. 😞 Is er iets wat je zou kunnen doen om afleiding te hebben? Miss kan je bv ook bij familie langsgaan als die dichtbij wonen? Ik ging vaak mijn oma helpen toen ze nog leefde, had ik wat te doen en kon ik ook ff lekker kletsen. 🙂 

Liefs.


Hey @ItsJustMe 

Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen het alleen zijn. Ik hoop dat je een beetje afleiding kunt vinden in die periode. En zoals @J15 al zei kun je altijd hier terecht.

Big hug van mij


Wat naar lieve @ItsJustMe ...😕 Weet niet echt wat ik moet zeggen, jammer dat je ook geen contactgegevens mag uitdelen...

2 zielen…1 gedachte @Tinkerbell . 😉


Hoi lieve @ItsJustMe  ik begrijp je, en ik sluit mij aan bij de anderen.  Ik hoop dat je ergens toch een tijds invulling vind en zoals @Tinkerbell  (dat zijn goede tips hoor lieve Tinkerbell!) aangeeft misschien zijn er wat dingen die je kunt proberen en doen. En @tim16  zegt het al, je kunt altijd hier terecht. Ik hoop met je mee! 😘

Groetjes liefs Tartan X  


Reageer