Vraag

Depressief?

  • 18 December 2018
  • 4 reacties
  • 119 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey lezers, na een lange tijd weer een topic. De laatste tijd gaat het heel slecht met me. Ik weet niet hoe ik me moet voelen en niks boeit me meer, letterlijk. Wanneer docenten vragen of het goed gaat, wil ik gewoon keihard huilen omdat het leven zo tegen zit, maar dan speelt er weer in je hoofd om dat docenten dan denken dat ik aandacht tekort heb. Ik heb in het verleden veel meegemaakt en af en toe maak ik het nog mee. Mijn hoofd zit gewoon zo vol en wil gewoon heel hard in een hoekje huilen.. Ik ben zo klaar met alles terwijl er nu geen reden voor is. Mijn geest is ernstig beschadigd, en dit heeft mij zo gemaakt. Hoe kom ik hier van af?

4 reacties

Hee, ik heb geen enkele eerdere topic van je gelezen maar dat maakt niet uit 🙂
Hoe je verteld dat je gewoon zin hebt om in een hoekje te gaan zitten en huilen. Dat herken ik heel goed, ik heb dat gevoel soms ineens eigenlijk vanuit heel de dag al somber voelen en dan in de avond dat het instort.. ik weet niet of dit relevant was hahaha Praat je wel eens met mensen over hoe je je echt voelt? Misschien kan je elke dag 3 dingen die je leuk vind bedenken. Denk dan aan een liedje, een geur, een geluid, een gevoel, een herrinering, een persoon, een kleur alles!
Hoi

Wat naar dat je je zo voelt.

Denk je dat je iemand in vertrouwen zou kunnen nemen? Een familielid, vriend(in), mentor of huisarts? Het lijkt me niet fijn om hier alleen mee te blijven zitten.

Je zit met erg zware gedachten en gevoelens. Iemand in vertrouwen nemen is helemaal niet jezelf aanstellen, maar net een moedige stap.

Voor een anoniem gesprek kan je contact opnemen met de KinderTelefoon of 113. Daar kan je je verhaal doen, en krijg je vast nuttig advies mee.

Groetjes
Kenshin
heey,

Praat er met iemand over. Iemand die je vertrouwd, anders gaat het niet werken.
Kun je terecht bij je mentor, andere docent, vriend(in) of je ouders?
Het kan heel moeilijk zijn om erover te praten, maar het lucht echt op. Mensen zullen echt niet gauw denken dat je je aanstelt. En dat kun je ook eigenlijk niet invullen voor iemand anders. Maar ik snap je wel, zo denk ik ook altijd.

Je kan ook altijd je verhaal doen bij de kindertelefoon, op het forum of door te chatten.
Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt
yoo,

als ik depresief geraak dan ga ik mn eigen wereld in, ik bedoel daar mee youtube kijken games spelen weg van al het mieserie en doe je eigen ding. Wat ook helpt is ga met vrienden op stap -, ga naar vrienden, ga gamen als jij het maar goed vind.

Gr: TrompetBeast

-Aangepast door de Kindertelefoon-

Reageer