Depressief

  • 20 November 2018
  • 2 reacties
  • 120 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,
Ik ben een meisje van 15 jaar. Ik zit in de 4e op vmbo gt. Dit is mijn examen jaar. Ik ben van 2 havo afgezakt naar het vmbo. Ik ben nu ruim 2 jaar depressief. Maar de laatste tijd word het steeds erger. Ik snijd mezelf weer. Ik weet dat het slecht is en ik wil ook wel stoppen maar het lukt niet. Het moet gewoon van mijzelf. Ik ben ook heel onzeker en angstig. Ik ben bang dat ik dit jaar niet ga slagen. Ik ben best wel perfectionistisch. Ik heb net een toetsweek gehad. Ik heb best wel goede cijfers terug. Maar ik ben er niet blij mee. Ze zijn op zich wel oké maar het moet hoger. Ik had ook dat bij elke toets die ik maak het gevoel heb dat ik het super slecht maak. Ik ben ook onzeker over mijn vrienden of ze me wel mogen. Ik voel me zo warrig. Het ene moment wil ik dood en kan het me echt niets schelen en het andere moment moet alles perfect zijn en doe ik mijn best. Ik voel me zo slecht. Ik ben ook al 2 jaar niet meer gelukkig. Ik vindt niets leuk en haat alles wat ik doe. Ik haat sociale dingen en lig het liefst de hele dag alleen in bed. Ik zat eerst ook op voetbal maar daar ben ik mee gestopt. Omdat het me teveel stress opleverde omdat alles goed moest en omdat ik geen behoefte heb aan al die contacten. Ik zie het niet meer zitten. Ik praat op school nu ook met een vertrouwens persoon. Zij zegt dat de kern bij mij ligt omdat ik van havo naar vmbo moest. Ik haat mezelf zo erg.

Ik denk dat de mesten denken dat ik me echt aanstel en dat het niets is. Maar voor mij voelt dit wel erg heftig aan.

Xxx
Meisje van 15

2 reacties

Hoi

Wat naar dat je je zo voelt. Er spoken allerlei negatieve gedachten rond in je hoofd. Niet fijn dat je jezelf zo haat. Wel goed dat je met een vertrouwenspersoon praat. Voel je je geholpen bij haar?

Je bent al ruim twee jaar depressief, en het wordt erger. Heb je hier professionele hulp voor? Aangezien je niet het gevoel hebt dat het betert, lijkt het me aangewezen dat je begeleiding krijgt. Zou je het hier met je vertrouwenspersoon over kunnen hebben?

Je bent heel streng voor jezelf. Het zou goed zijn om wat meer begrip voor jezelf op te kunnen brengen. Je hebt goede cijfers behaald, en dat terwijl je je helemaal niet zo fijn voelt. Daar mag je gerust trots op zijn.

Je perfectionisme en onzekerheid lijken een grote invloed op jou te hebben. Ook hier zou professionele hulp je kunnen helpen. In hoeverre helpt die vertrouwenspersoon jou?

Ik vind helemaal niet dat je je aanstelt. Je voelt je al een langere tijd niet goed, en toch blijf je doorzetten, en haal je zelfs mooie cijfers. Daar mogen zowel jij en je omgeving trots op zijn.

Je kan steeds terecht bij de KinderTelefoon en 113. Zo'n anoniem gesprekje kan goed doen.

Groetjes
Kenshin

Reageer