Vraag

Depressief?

  • 13 August 2018
  • 5 reacties
  • 91 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii,
Ik ben al heel lang heel er lang somber en down. Weet half waardoor het komt.
Ik voel me heel erg verdrietig, en heb het idee dat iedereen me haat ook al is dat niet zo.
Heb al met m'n ouders over gehad, werkt niet.
Ook heb ik veel gedachtes over de dood, wat ik graag wil.
Weten jullie of depressief ben?

5 reacties

Ik snap hem niet maar als ik somber ben doe ik het genene wat ik het leukst vindt zoals ga gamen of voetbalen kan ke altijd lachen met vrienden
Ja had ik misschien ook moeten toevoegen, ik heb nergens meer plezier in. Vroeger had ik juist in super veel dingen plezier! Maar nu is het enige wat ik wil, alleen op m'n bed liggen zonder andere mensen..
Heey, ik herken je gevoel, ik heb hetzelfde. Ik kan niet beoordelen of je depressief bent, het lijkt erop dat je wel een beetje depressieve gevoelens hebt. Ik ben in behandeling hiervoor. Mij is gezegd dat ik minstens 2 keer per week moet afspreken met iemand. Ik zou hetzelfde tegen jou willen zeggen. Het is misschien niet makkelijk, maar wel het proberen waard.
Dankje, na de vakantie heb ik mijn eerste gesprek met een pedagoog...
Hoi

Je voelt je al een tijd somber en down. Niet fijn is dat.

Je zegt dat je half weet waardoor het komt. Zou je willen vertellen wat jouw vermoeden is over de oorzaak van deze gevoelens?
Als je dat hier liever niet vertelt, kan je altijd bij de KinderTelefoon terecht.

Je hebt het gevoel dat iedereen je haat, ook al is dat niet zo. Goed dat je inziet dat je niet gehaat wordt, maar dat het “slechts” een naar gevoel is.

Goed dat je er met je ouders over hebt gepraat. Het heeft niet geholpen zeg je. Hebben je ouders bepaalde stappen voorgesteld, of hebben jullie iets ondernomen waardoor jij je beter kan voelen?

Je wilt graag dood. Dat vind ik best zorgwekkend. Bij 113 zijn ze bereid naar je te luisteren.

Ik ben niet opgeleid tot het stellen van zulke diagnoses, en kan jou dus niet met zekerheid vertellen of je depressief bent.

Het gevoel nergens zin in te hebben, lijkt me helemaal niet fijn. Zit je vaak alleen in je kamer? Hoe cliché het ook klinkt: frisse lucht kan ervoor zorgen dat je je een stuk beter voelt. Sleur jezelf naar buiten, ga even wandelen in het park of stukje natuur in je buurt. Dit lost waarschijnlijk niet alle nare gevoelens op waar je mee zit, maar vaak voel je je na zo’n wandeling al een stuk beter.

Na de vakantie heb je een eerste gesprek met een pedagoog. Zie je dat een beetje zitten? Hoe lang duurt het nog voordat je dat gesprek hebt? Het lijkt me aangewezen dat je niet meer te lang met deze nare gevoelens blijft zitten, want daar word je niet gelukkiger van. Wel goed dat je een afspraak met die pedagoog hebt.

Groetjes
x

Reageer